Bas_nl

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: op-com geen volledige toegang #18163049
    Bas_nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2008

      Ik heb het zelfde probleem bij mijn astra G coupe. Ik krijg alle parameters van de motor wel uitgelezen (2.2) maar veel meer kan ik niet.
      Het lijkt of de opcom daar gewoon geen verbinding mee wil maken.
      Dus als iemand weet wat het kan zijn dan hoor ik het ook graag!

      In reactie op: opcom software??? #17870353
      Bas_nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2008

        Weet iemand waar de software voor de chinese opcom clone te downloaden is? Ik heb nl gister mijn opcom binnen gekregen vanuit het verre oosten, alleen zit er zo’n mini cd bij die beschadigd in de verpakking zat. :(

        Het gaat om deze versie:
        http://www.autodiagshop.de/wholesale/opcom-op-com-2009-v-can-obd2-opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        In reactie op: Verschil kabelboom m2.5 vs m2.8 #17382388
        Bas_nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2008

          Ik was er inmiddels ook al achter dat ik voor het gemak toch beter de dis kabel boom kan verknippen.
          Sinds afgelopen vrijdag weer apk, de huide c20xe doet het nog helemaal niet zo slecht. En de kachel mis ik echt niet met deze dagen. ;)

          In reactie op: c20xe in een c coupe #17856761
          Bas_nl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2008

            Je blok op de voorste gaten van je vooras leggen dan moet je het qua blok net halen. Dan nog de ontsteking, die steekt dan je kachelhuis binnen en zal je je kachelraditeur eruit moeten halen anders gaat het nie passen.

            Verder zit je met je uitlaat en uitlaatspruitstuk. Deze moet langs je stuurhuis.

            Ik weet niet of een 2l al de raditeur tegen het voorfront aan heeft zitten maar anders zul je die steunen ook nog moeten verbouwen.

            Gat maken in je schutbord voor je kabelboom van je computer/ecu.

            Aandrijfas zal je ook nog moeten hebben, weet zo niet precies meer welke maar dacht iets van een manta automaat.

            Het is niet plug en play maar zeker wel te doen.

            Oh en in een tunnel van een 1200 past met gemak een getrag 240.

            In reactie op: bak omega x20xev in c coupe ?? #17841546
            Bas_nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2008

              Anders moet je maar eens ff in mijn draadje kijken.

              http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109078&page=2#pid1574108

              Ik heb een city omgebouwd naar c20xe. Het is niet zomaar gedaan maar als je de tijd en ruimte er voor hebt is het goed te doen.
              Ik ga nu toch weer het een en ander veranderen omdat ik over een aantal dingen niet te vreden ben. Hoogst waarschijnlijk komt er een binnenkort een c20xe met dis in te hangen. Dit is wel een aanrader. Maar volgens mij heeft zo’n x20xev al een dis ontsteking.

              Wat het moeilijkste zal worden om te krijgen is een carterpan en een dikke achteras hoewel ik laatst op MP er weer een aantal te koop zag staan. Een tussenas kan je gewoon laten maken van van 2 bestaande assen voor niet al te veel.
              Tja, met een beetje handigheid en creativiteit kom je der wel.

              In reactie op: schoonmaken c20xe onderblok #17749484
              Bas_nl
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2008

                Een paar bussen remmenreiniger doen het ook goed maar ik heb zelf een keer voor een 1200 blokje schoon te maken, een blauwe rechthoekig metalen bus van comma gebruikt. Als er veel vet op zit kan je dat hier mee flink inkwasten/spuiten en dan laten inwerken. Dan komt het vet/vuil er redelijk vanaf. Het is absoluut geen wondermiddel maar het werkt wel redelijk.
                Daarna goed afspuiten en eventueel met wat remmenreiniger inspuiten en schoonwrijven. Ik denk dat alles dan wel redelijk vet vrij is.

                In reactie op: schoonmaken c20xe onderblok #17749482
                Bas_nl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2008

                  Is het niet gewoon een idee om de kop er terug op te schroeven met de oude pakking en bouten zodat ie weer netjes dicht zit. Alle gaten waar geen water en vuil mag komen vol stoppen met papier / plastic en dan goed afplakken met ductape.
                  Dan is het een kwesite van een bus ontvetter halen bij de automaterialen zaak, inspuiten en af spuiten met een hogedruk reiniger of stoom cleaner. Een stoom cleaner werkt natuurlijk het beste om dat daar al heet water uit komt wat het vet al enigzins oplost en het water onder hoge druk staat.
                  Als je dat met een beetje beleidt doet moet dat toch wel lukken.
                  Oh en de inlaat schoon maken gaat prima in de vaatwasser. Dat heb ik zelf ook gedaan alleen wel zorgen zodra die afwasmachine klaar is dat je het spruitstuk eruit haalt. Anders wordt de vriendin/vrouw/moeder boos. Ons mam kon er namelijk niet mee lachen toen ze een spruitstuk tussen de vaat vond :D

                  In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743264
                  Bas_nl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2008

                    Deze kadett is oorspronkelijk gebouwd door een opel monteur in de buurt van Rotterdam. Ik ben deze kadett toen wezen halen samen met Mats (ascona20let). Deze kadett was zeer netjes op de motor ruimte na. De kadett is inmiddels verkocht aan iemand in tilburg. Maar volgens mij zit hij hier gewoon op het forum. Alleen geen idee wat zijn naam is.

                    In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743260
                    Bas_nl
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2008

                      origineel gepost door marcel
                      daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.

                      reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.

                      maar hans heeft daar niks aan denk ik.

                      Wat voor een mooiere oplossing???? Een beetje nieuwsgierig maken en dan vervolgens niet uitleggen. Da kan natuurlijk niet he :P

                      In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743254
                      Bas_nl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 June 2008

                        origineel gepost door max
                        Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.

                        Kan dat eigenlijk wel zomaar? Volgens mij moet er dan een tamelijk wat ombouwen om van m2.5 naar m2.8 te gaan?
                        Iemand enig idee of dit nog een optie is?

                        In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743253
                        Bas_nl
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 June 2008

                          Ik wil sowieso geen glijlagers gebruiken ivm smering. Maar mijn blok ligt nu relatief ver naar achteren. Wat louwe al zegt is zou voor mij ook nog een optie zijn om de complete ontsteking op de distributiedeksel te bouwen. Dat ga ik nog wel halen qua ruimte.


                          @John

                          Maar ik kan me niet echt voorstellen dat het blok zover naar voren moet dat je de carterpan aan moet passen. Heb je misschien trouwens nog foto’s van dit setje? Ik ben wel benieuw hoe dat er uitziet.

                          Als je de ontsteking op de achterkant zet komt er misschien hooguit 2 cm bij. Dan zit mijn kachelhuis als nog wel in de weg maar zon plastic kap is zo aamgepast want die ruimte is er wel.

                          In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743247
                          Bas_nl
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 June 2008

                            origineel gepost door hanzzz
                            Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
                            en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.

                            Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.

                            Ik vind zon ding op of langs mn distributie deksel optisch niet zo geweldig. Bovendien hou ik wel van een uitdaging dus wil ik eens proberen of ik gewoon iets kan maken wat weer eens wat anders is. Als ie achter langs het blok hangt zie het er al heel anders uit. Tja en een riemlengte berekenen + lagerberekening+ ontwerp maken moet je als hbo werktuigbouwkundige toch wel kunnen ;)
                            Misschien kom ik straks wel tot de conclusie dat het niet past, dan wordt het als nog de 18 s mannier.

                            In reactie op: ontsteking 18s ombouw #17743244
                            Bas_nl
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 June 2008

                              Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
                              Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
                              De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
                              Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.

                              In reactie op: Weekend restauratie kadett D #17738702
                              Bas_nl
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 June 2008

                                Om je lak mat te krijgen kan je matterings aditief er bij doen. Ongeveer 50 % als je em echt mat wilt hebben. Toevallig ben ik ook opzoek geweest naar matte verf en ik kreeg deze tip van een autospuiter. Het nadeel is wel dat je lak een stuk zwakker wordt en snel vervuild.
                                Maar zo op de foto ziet zijdeglans er ook niet verkeerd uit :thumbup

                                In reactie op: Verschil vering city en coupe ? #17731242
                                Bas_nl
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 June 2008

                                  origineel gepost door 076 wokkel
                                  De veren zijn wel het zelfde

                                  De veren zijn het zelfde sterker nog de bodemplaat is bijna het zelfde. In een bodem plaat van een city/station zitten “dekseltjes” in gelast waar normaal de mutsen voor de staande schokbrekers in zitten. Daarom is het zo makkelijk om dit te veranderen.

                                  In reactie op: Verschil vering city en coupe ? #17731238
                                  Bas_nl
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2008

                                    origineel gepost door 076 wokkel

                                    origineel gepost door Joepp
                                    dus een city as past zo onder een coupe/sedan?

                                    Nee.
                                    De schotels zitten anders, heb er wel eens 2 naast elkaar gezien. als je die verzet/vervangt dan kun je ze zo omwisselen

                                    Onder mijn city heb ik een sedan/coupe achteras gebouwd.

                                    De schotels van beide assen zijn precies hetzelfde, alleen de bevestiging van schokbrekers aan de schotels is anders.

                                    Ik heb de mutsen van een sedan in de city gebouwd en dan krijg je zoiets:

                                    Normaal staan de schokbrekers onder 45 graden, en zitten er 2 bouten/pennen in je veerschotels waar je de schokbrekers over heen schuift.

                                    Bij een sedan coupe heb je een beugel waar je de schokbreker in zet en dan een bout er door heen.

                                    Maar de schokbrekers van een city zijn achter veel korter dan van een sedan dus het idee om schokbrekers van voor achter te gebruiken zal wel moeten lukken, zeker als ie verlaagt is. :thumbup

                                    In reactie op: Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….? #17717315
                                    Bas_nl
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 June 2008

                                      origineel gepost door sniksnak
                                      Bak hoeft niet open voor het gekleurde wieltje, bij de kilometerkabel aan je bak zit een m6 boutje waar je de complete aandrijving mee uit de bak kunt halen en daar kun je dan het tandwieltje in zetten.

                                      Ah, weer wat geleerd.

                                      Maar wat kost zo’n tandwieltje nou als je dat moet laten maken bij dat bedrijf??

                                      In reactie op: Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….? #17717310
                                      Bas_nl
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 June 2008

                                        Je naald verzetten heeft geen zin. Het is een procentuele afwijking.

                                        Jij hebt ongeveer een afwijking van 30% :o. Das wel heel veel btw.

                                        Maar bij 50 km/u is dit 15 km/u afwijking terwijl bij 200 je meer dan 60 km/u afwijkt .

                                        Ik heb ook een ckadett met c20xe, 18s bak en een 3,44 achteras met 13″ 175/50 banden en mijn teller wijkt ook af +/- 10 % maar dit vindt ik nog wel acceptabel.
                                        Je kan het tandwiel van je teller in je bak veranderen maar volgens mij moet dan heel je bak open. Dit weet ik niet zeker, heb dit nog nooit gedaan.

                                        Wat is trouwens het W-getal op je teller? Daar kan het mss ook mee te maken hebben.

                                        In reactie op: Achteras vervangen #17674667
                                        Bas_nl
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 June 2008

                                          Ik mag aannemen dat je het over een c-kadett hebt.

                                          Dat is toch vrij makkelijk.

                                          -Auto opkrikken onder het cardan
                                          -2 steunen onder de krikpunten of dorpels
                                          -krik wat laten zakken
                                          -aandrijfas losmaken
                                          -handremkabel losmaken
                                          -stabi stang los + trekstangen
                                          -Schokbrekers los

                                          En je haal je de as er zo onderuit en kan je deze eventueel nog op de krik laten liggen mocht je de wielen eraf gehaald hebben.
                                          Monteren is gewoon de omgekeerde volgorde.
                                          Gewoon je verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
                                          Misschien een paar dagen voor je begint wel de bouten een paar keer goed inspuiten met kruipolie. Dat kan een hoop kracht en gevloek schelen ;)

                                          In reactie op: uitlezen c20xe calibra blok #17524376
                                          Bas_nl
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 June 2008

                                            Het schema wat ik als laatste gevonden en gepost had klopt. Alleen had helaas maar 1 foutcode maar dat was dat de krukas sensor. Maar dit kwam omdat de motor niet draaide.

                                            Ik had gehoopt dat ik mijn stationair probleem mss kon vinden maar helaas. Ik zal nog een keer goed moeten zoeken.

                                            In reactie op: Benzinedrukregelaar vraag #17657544
                                            Bas_nl
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 June 2008

                                              Waarom zou je deze zo graag er uit willen laten?
                                              Gewicht is te verwaarlozen netals de ruimte. En meer pk’s krijg je er ook niet door.
                                              Opel heeft deze er niet voor niets tussen gezet!

                                              Maar ik denk dat wannneer je deze pulsatiefilter eruit laat, je brandstofdruk minder constant is en misschien dat je brandstofdruk regelaar deze pieken met hogere druk niet zo fijn vindt. Maar dat weet ik niet zeker maar dat lijkt mij zo.

                                              In reactie op: uitlezen c20xe calibra blok #17524374
                                              Bas_nl
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 June 2008

                                                Hmm net weer even door wat topics heen gespit, kom ik dit schema tegen.

                                                Hier staat dat het diagnose lampje aan de + 12v moet hangen terwijl ik deze aan de massa had hangen.

                                                Morgen maar eens proberen.

                                                In reactie op: uitlezen c20xe calibra blok #17524373
                                                Bas_nl
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 June 2008

                                                  Even dit topic omhoog halen.

                                                  Ik wil namelijk ook mijn c20xe uitlezen.

                                                  Voor zover ik weet is dit mijn diagnose stekker

                                                  Door multistekker van de ecu even los te halen en de juiste klemmen door te piepen had ik 2 van de 3 draden gevonden. Aan de stekker zitten namelijk bruin/wit en bruin/geel

                                                  Met deze plug zit bruin/wit aan de massa.

                                                  Aangezien ik de blauw/bruine draad waar het lampje op aan gesloten moet worden, waarschijnlijk ergens in de kabelboom is weg getaped heb ik net na de multistekker een aftakking gemaakt. Deze gaat naar een 1,3w lampje en deze is verbonden met de massa.

                                                  Als bruin/wit aan de massa ligt zou het lampje al moeten gaan branden als de auto op contact staat. Maar dit gebeurd niet. Dus wat doe ik fout?
                                                  En als ik de diagnosemode wil activeren is het dan alleen een kwestie van bruin/wit los trekken en bruin/geel aan de massa leggen?
                                                  Want dit is al verschillende keren besproken maar sommige topics spreken elkaar tegen.

                                                  Als laatste nog een schema van de diagnose stekker:

                                                  De plus hoeft dan ook verder niet gebruikt te worden?
                                                  Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord kan geven voordat ik straks mijn motronic op blaas :wink:

                                                  In reactie op: oliekoeler afgedopt c20xe, probleem? #17654247
                                                  Bas_nl
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 June 2008

                                                    Adapter plaat van de olie koeler eraf en bij de opel dealer een draadbus van de oliefilter van een ascona C halen. Dan kan je zo de olie filter erop schroefen. Voor 6 euro ben je klaar en is het fatsoenlijk.

                                                    In reactie op: kleppendeksel schoonmaken en weer laten blinken? #17651208
                                                    Bas_nl
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 June 2008

                                                      Kleine hoekjes en randjes is gewoon een kwestie van met de hand schuren. Met een mouse oid. kan je ook al behoorlijk ver komen alleen je zal altijd stukjes overhouden die met de hand moet doen.

                                                      Belgom alu haal ik gewoon bij de automaterialen zaak maar ik vind als je eerst met een lappenschijf en polijstpasta hebt gepoets en daarna met belgom aan de gang gaat, wordt de glans minder. Maar dit is ook afhankelijk van het materiaal.
                                                      Het giet alu van zo’n kleppendeksel is vrij hard en gaat belgom niet zo mooi blinken terwijl mijn velgen van mijn ktm sm juist hele mooie diepe glans krijgen van belgom.
                                                      Dat is temminste mijn ervaring.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)