Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik geloof wel dat het een goede beslissing is, maar had toch graag mijn Corsa gehouden. Ik vind oude auto’s gewoon leuker. Bovendien was de Corsa naast de E30 toch ook een beetje een hobby-auto geworden terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. Haha, het forum verlaten zal ik niet doen. Ik vind het veel te leuk om te kijken wat andere mensen met hun oude Opels doen.
Haha, ‘nu weer’, zo vaak wissel ik niet van auto hoor. Het is een Mazda 2 1.5 GT-M geworden uit 2009. Heb uiteraard eerst naar een Opel gekeken, maar ik wilde iets wat leuk reed zonder gedownsizede turbomotor. De Corsa van die tijd had om de een of andere reden nog steeds een 1.4 16v met 90pk. In combinatie met het veel hogere gewicht werd ik daar niet heel blij van. Toch ook maar even gekeken naar de GSi, maar die was nog veel zwaarder waardoor die ook een lichtvoetig karakter mist. De Mazda is met zijn 103 pk en 935 kg eigenlijk gewoon een moderne Corsa B GSi en dat was precies wat ik zocht.
Update:
De dag nadat was gebleken dat met een beetje olie in de cilinders de compressie steeg kwam ik iemand tegen die eventueel interesse had in de carrosserie. Ik wilde hem laten horen wat het probleem was dus draaide de sleutel om en opeens begon het Corsaatje te sputteren. Toch maar even doorgestart en wonder boven wonder sloeg de auto aan. Roken als een gek natuurlijk door de olie in de cilinders, maar na een rondje te hebben gereden en de omgeving van Nijmegen blauw te hebben gezet was de rook weg en bleef de motor keurig lopen. De week erna heb ik er bijna 1500 km zonder problemen mee gereden. Bij koude start had ik alleen het idee dat hij soms iets minder netjes liep dan voorheen, maar het kan ook goed zijn dat ik me dat inbeelde.
Ondanks dat hij het weer goed deed heb ik toch besloten de auto in te ruilen. Mijn vriendin heeft de auto dagelijks nodig om naar haar werk te komen en moet er op kunnen vertrouwen dat hij het altijd doet. Bovendien zijn we de laatste tijd veel meer kilometers gaan rijden. Een andere (jongere) auto was daarom wellicht een verstandigere keuze, maar ik zal wel altijd een zwak houden voor (oudere) Opels.Erg gaaf apparaat en leuke plannen!
Ok dus in principe zou het plug en play zijn als ik een x16xe motor kan vinden?
Mooi project! Het blijven leuke autootjes die Corsa’s A, helemaal met een 2.0 erin.
Dat is zeker waar Bart en dat zou ik graag doen, maar ik heb geen ruimte voor een sloopauto en zou de motor moeten laten inbouwen wat ook een hoop geld kost. Bovendien moet ik nog maar afwachten of die motor wel goed is dus daar ga ik niet aan beginnen.
Helaas met een beetje olie in de cilinders stijgt de compressie opeens behoorlijk. Kennelijk toch een probleem met de zuigerveren. Ik zou het graag laten repareren, maar dat is economisch onverantwoord. Mocht iemand nog interesse hebben in een zeer goede Corsa B koets, hij staat inmiddels te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1003921485-opel-corsa-1-4-i-16v-3d-1999-zwart-motor-loopt-niet.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Bieden mag, ik verkoop hem liever aan forumleden dan aan een willekeurig ander persoon. Zeker wanneer je van plan bent hem op te knappen komen we er prijstechnisch wel uit.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad (al was dat met een BMW) en daar bleek achteraf het brandstofpomprelais te haperen. Daar kan je eindeloos naar blijven zoeken, al zou je dat bij de Corsa misschien bij het uitlezen kunnen zien. Verder kan het een heleboel andere oorzaken hebben, maar dat laat ik over aan de mensen die er echt verstand van hebben.
Haha, omdat de meeste mensen er de ballen verstand van hebben en via internet wijzer proberen te worden denk ik. Dan zijn dat de symptomen die zelfs voor een leek (zoals ik) goed te herkennen zijn.
Er zit Shell Helix Ultra 5W40 in, dus aan de oliesoort kan het wat dat betreft niet liggen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat het probleem niet is. De auto startte die ochtend goed, reed een half parkeervak achteruit en sloeg af. Toen weer gestart, liep slecht en viel vrijwel meteen weer uit. Daarna startte hij helemaal niet meer. Zou die overmaat aan olie in de klepstoters er niet na een dag of 4 moeten zijn uitgelopen? Want ook na 4 dagen startte hij niet. En als het er niet vanzelf uitloopt, wat kan je dan doen om het eruit te krijgen zodat hij weer start?
Super dat het probleem is opgelost!!
Bedankt voor het aanbod Willem. Helaas heb ik zelf niet de kennis en/of ruimte om een motorswap te kunnen uitvoeren dus dat zou ik dan ook moeten laten doen. Het lijkt me dat dat ook aardig in de papieren zal lopen. Bij BMW’tjes heb ik er meer ervaring mee, het is helaas zelden zo dat ze in een keer lopen. Er is altijd wel een falend sensortje dat moeilijk te vinden is.
Vandaag hoop ik uitsluitsel te krijgen over het probleem van mijn Corsa. Dan moet ik een beslissing nemen om het te laten maken of niet.Dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden. Distributie is gecontroleerd en staat nog op tijd.
Hmm ok Wim, dan zou dat ook nog kunnen.Update: de corsa is uitgelezen. 0 foutmeldingen maar geen compressie in cilinder 2. Overige cilinders 4 bar dus ook niet optimaal. Eerst wat dingen uitgesloten.
Koppakking kan eigenlijk niet. Nooit witte rook gezien, koelvloeistof is olievrij en verliest ook geen koelvloeistof. Zuigerveren ook geen optie. Hij verbruikt serieus nog geen halve liter olie op 10.000 km. Kleppen zijn nagekeken, maar mooi schoon. Tank ook altijd bij bp of Shell dus geen vervuilde benzine als het goed is en ik rijd alleen maar ritjes van minimaal 20 km dus zou ook raar zijn als die vervuild waren. Laatste optie (voor zover ik kan bedenken) is de klepstoters. Hij heeft totdat hij niet meer aansloeg echter altijd netjes gelopen zonder tikken (al heeft hij dat in het verleden wel een keer even gedaan). Ook heeft hij nooit op 3 cilinders gelopen. Het was in één keer over en uit.
Ik weet alleen niet of ik dat moet laten maken. Aan de ene kant lijkt het motortje verder in superconditie, vorig jaar een nieuwe distributie en waterpomp geplaatst, dit jaar krikpunten en voorbalk gelast (niet voor de APK maar preventief) en ziet hij er nog heel netjes uit van binnen en buiten. Aan de andere kant weet ik niet zeker dat het daarna is opgelost en hoewel 190.000 km niet erg veel is weet je toch niet wat er binnenkort weer opspeelt. Maarja de auto naar de sloop brengen kan ik eigenlijk ook niet over m’n hart verkrijgen.
Balen man! Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn Corsaatje heeft geen compressie in cilinder 2 en maar 4 bar in de overige. Probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de klepstoters, want de kleppen zelf zijn wel schoon. Weet ook niet of ik dat moet laten maken. Hij verbruikt alleen geen druppel olie, net de voorbak en de krikpunten gelast, nieuwe distributie erop, etc. Maarja wel 190.000 gelopen.
Is het gelukt? Zou mooi zijn als dat het euvel was en je nu van de storingen af bent.
Mooie Corsa. Leuk dat je een paar subtiele wijzigingen van plan bent.
20 december 2015 om 16:23 In reactie op: Water lekkage bij voeteneinde na stevige regenbuien #18304870Het tapijt droogt ook niet zomaar, de isolatielaag eronder is net een spons. Om het droog te krijgen moet je het tapijt eigenlijk loshalen. Ik heb hetzelfde probleem gehad en droogde het door er oude kranten tussen stoppen en het tapijt droog te föhnen.
Gedaan!
Dat is nog beter :)
Sleutel namaken incl. transponder hoeft niet zo duur te zijn. Sommige schoenmakers hebben die apparatuur ook in huis. Voor mijn Corsa B heb ik voor ca. €40 euro een nieuwe sleutel laten maken en laten inlezen bij een schoenmaker in de buurt (zie link hieronder).
http://schoenservicebroshuis.nl/opel-sleutel/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien is dat bij jou in de buurt ook wel mogelijk. Succes ermee!
Supergaaf zo’n oldschool gsi! Goed om te lezen en zien dat je hem weer netjes aan het maken bent. Als je tenminste tijd over hebt naast je e30. Ik heb zelf ook al 8 jaar een e30 en een corsa b dus weet hoeveel tijd zo’n bmwtje kost. Keep up the good work!
Gaaf autootje Robbert! De uitdaging is om hem dik te maken, zonder goedkope Tupperware maar dat gaat je vast wel lukken. Ze voelen idd lekker snel aan. Zeker met die korte versnellingen.
-
AuteurBerichten