Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heey, Chriskeeh
Dat zit er goed uit. Ik rij sinds 2 weken ook met xenon rond. En er gaat weer een wereld voor me open. Ik heb ook gewoon het gat door de deksel geboord. Ik hadt ook eerst last van vocht / condenseren in de koplampen. Maar ik heb de deksels van de koplampen er afgehaald. en de auto in de warme zon gezet. Zo kan het vocht er namelijk uit. Want, ik neem aan dat je het in de buitenlucht ingebouwd heb. En als het dan vochtige / klammig weer is trekt dit weer ook je koplamp in. Ik hadt precies het zelfde. En heb daarna sleutelen (passen/meten en xenon plaatsen) alleen nog in de garage/werkplaats gedaan. Ik zal ook nog wat foto,s plaatsen van mijn lampen. Ik moet allen nog de weerstandjes inbouwen. Maar hier heb ik niet zo haast mee. Mocht je vragen hebben stel ze gerust.
afschuwelijk. Van het geld wat erin gestopt is. Koop je waarschijnlijk een hele 2e handse mooie Insignia OPC!!
@Chriskeeh wrote:
@ BAS INSIGNIA
Hoe zit dat juist met de H1 grootlicht?
Ik heb zin om de Uitvoering: Zwart / LED te kopen maar er staat nergens vermeld dat er een H1 in kan.
Logischerwijze zou dit het gaatje net naast de projector zijn maar ik ben graag zeker :)Thanks!
Je hebt genoeg aan een H7 lamp. Als je grootlicht opzet gaat er in de projector-lens een klepje open. Dan wordt de lichtbundel recht naar voren geprojecteerd. Dit is ook bij echte xenon-projector van autofabrikanten. Het gat naast de projector is voor bochtenverlichting bij de originele insignia-xenonkoplampen. Dit verhaal heb ik ook niet van me zelf is me ook vertelt. Ik dacht eerst net zo over als jij. Ik heb ook de zwarte uitvoering er in zitten. Moet alleen xenon inbouwen. Ben erg benieuwd naar je resultaat als het zo ver is uiteraard. Mocht je meer info/hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.
@sander2.5v6 wrote:
Is het probleem met de storing al opgelost btw?
Is een weestandje plaatsen op de stadsverlichting niet een oplossing anders?
Lampen zien er netjes uit :thumbLijkt me een mooi cadeautje voor me pa.
Wat betreft de weerstandjes. Daar is de fabrikant nog mee bezig te ontwikkelen is mij vertel door GM tuningparts. Wacht hier rustig op.
@Maarten wrote:
Het zijn prachtige koplampen. Jammer van de foutmelding. Daar zou ik niet mee kunnen leven.
Dimmen de leds ook als het dimlicht aan gaat ?De leds dimmen ook als dimlicht aan gaat. Dus zoals het bij originele insignia,s ook hebben.
Zoals belooft hier dan de resultaat van de afgelopen Zaterdag dat ik bezig ben geweest met de koplampen.
Zoals ik al hadt geschreven was ik naar mijn mening niet te tevreden met de goede pas vorm van de aftermarked xenon koplampen. Het blijft natuurlijk REPLICA,S!!! Het zal natuurlijk ook per Insignia model verschillen. Ik begrijp dan ook wel een beetje de verschillende meningen van mensen. Maar goed als je aan zo project begint, dan heb je ook een liefde voor auto’s. En vind je het niet erg om aan auto’s te knutselen. De koplampen zelf zien erg PRACHTIG uit. Het heeft alleen een beetje aandacht nodig om het goed te krijgen.
Ik heb eerst de bumper eraf gehaald. Ik heb eerst alle positieblokjes (zit op iedere koplamp 2 blokjes) eraf geschuurd. Dit om wat meer spelling te krijgen. Daarna ben ik gaan kijken welke gaten er opgeboord of verplaats moesten worden. En ben met passen en meten beetje bij beetje de bevestigingspunten gaan aanpassen.En na dit links en rechts te hebben gedaan is dit tot nu toe het voorlopige resultaat.Hier een foto van de ruimte tussen de motorkap/voorscherm aan de linkerkant
Hier een foto van na de koplamp te hebben bewerkt.
Hier even al stiekem testen in de parkeergarage.
Ik moet zegen dat het in het donker er al prachtig uit ziet.
Nu een ander vraagje betreft over de xenonsetjes:
Bij het plaatsen van de xenonlamp liep tegen een probleem aan. De xenonlamp zit in de koplamunit voor de lamphouder (het ijzerplaatje) met daar achter de stekker. De lamp zit weer in de koplamp-unit geklemd onder 2 schroeven. Het probleem: Het gat in de lamphouder (ijzerplaatje) is te klein om de stekker van de xenon er doorheen te doen of de stekkers te groot. De bedrading/stekker zitten aan de xenonlamp vast. Nu heb ik 2 optie.Optie 1: in het Lamphouder (ijzerplaatje) aan de zijkant een gleufje zagen. en de stekker/draad er doorheen doen en het plaatje weer verstevigen. Door middel van lijm of een klein puntlasje te geven.
Optie 2: de stekker van de bedrading los halen. door de lamphouder (ijzerplaatje) halen. en de stekker er weer terug op doen.
Mij zelf lijk optie 1 het beste. Heeft iemand van jullie bij dit probleem ook een keer gehad ?
Ik had het ook al met Gm tuningparts van de week over gehad om de bevestigingspunten iets op te boren. Maar wou ook graag eerst wat ervaring van anderen eens horen. Ga zaterdag als het weer het toe laat verder sleutelen. De deksels van de orginele koplampen passen helaas niet op de imitatie koplampen. Wat jammer is dit, in verband met de garantie. Omdat ik er aftermarked xenon in bouw en dus ergens me xenonkabels door moet steken. We gaan het mee maken. Weet iemand als je xenon-canbus gebruikt of de boordcomputer hier ook een foutmelding over geeft? Zou eigenlijk volgens verschillende fabrikanten niet kunnen. Er komen een set van pilot in van 4300K of 5000K. Het moet natuurlijk geen sjonnie uitstraling krijgen.
Ik heb originele 20 inch Opel velgen onder mijn Insignia 1.6T ST. Ik dacht eerst dat ik wel elk steen/hobbel zou voelen maar, ik moet zeggen dat is niet bij mij het geval. De Insignia zoeft over de weg een. En in de winter heb ik originele 18inch opel velgen met winterbanden er onder zitten.
-
AuteurBerichten