Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Dan kan het zeker wel een Lambda zijn, die Universele geven HEEELLLLL vaak problemen..
Gewoon naar de sloop..
daar staan zat opels met de Volgende motoren, hiervan past de lambda er zo op:
X12SZ X14SZ X14XE X16SZ X16SZR X16XE..
Willem
ok moet dan even kijken..
kan ik er ook eentje uit een 1.6 16v astra f halen?? ze hebben hier ook 3 corsa gsi`s staan.. dus kan er dan wat afhalen… of bij M-tech een orignele halen.. die hebben ze op voorraad liggen …@wim-v6 wrote:
MAP veroorzaakt meestal geen andere codes, hooguit een Lambda storing..
willem
ok dus dan zou ik die andere ook nog na moeten trekken…. lambda kan het niet zijn denk ik want die heb ik vorig jaar voor ik naar engeland ging vervangen….
heb toen een universele gekocht vanbosch want de onderdelen groothandel had de originele niet op voorraad
mvg tim@wim-v6 wrote:
nakijken van de kabels en stekker is voldoende..
Mocht het Kapot zijn, kan je het repareren..
Willem
ok zal ik doen… maar is de rest van de code lijst afhankelijk van de MAP sensor??? of staan die daar apart van???
mvg tim@wim-v6 wrote:
Bedrading of stekker Gaar van de MAP sensor..
Willem
dus op de sloop een stekker met een stuk kabel afknippen van een corsa en er aan zetten???
en wat dan van de rest??? of heeft dat met elkaar te maken???
mvg timeen paar minuten later
56 = air controle soleniod
19 = crank angle sensor
34 = map sensor low voltage
17 = knock controle processor
33 = map sensor high voltagedus ik denk dat de map sensor beetje naar de knoppen is… als die zowel hoge als lage voltage fouten aan geeft
misschien dat lezers van deze topic een ander oordeel hebben
zoja.. dan hoor ik het graag
mvg tim@wim-v6 wrote:
uitlezen, dat is de enige oplossing. je kan wel vanalles gaan vervangen maar daar word je alleen armer van..
niet boven de 4500 toeren uitkomen is een Storing in 1 van bijde toerental sensoren…
Willem
hey
ik heb vanmorgen even maar de paperclip in punt a en b gezet
had foutcodes
56, 19, 34, 17 , 33 de eerste 2 kon ik vergeten want dat is door lage voltage dus dat de motor volgens mij niet goed draait
voor de rest ga ik even kijken
mvg timdat was dus na dat ik de krukassensor had vervangen en vond um wel wat beter lopen… zonder schokken en uitvallen…
dus zou het de nokkenassensor of ontsteking kunnen zijn???
mvg tim@miral astra wrote:
ik wel hem wel uitlezen voor je?
dat kan ook… alleen ikkan niet met de auto naar je toe komen hij wil nog wel eens afslaan…. maar had ook een paperclip test gedaan en dan op een website waar de fout codes staan zien wat er fout was… dat was bij mij de map sensor de krukassensor en was nog iets… een paar topics lager staat het erin… welke 3
mvg tim maar bedankt voor je voorstelnieuwe krukassensor geplaatst en aangesloten maar nu heb ik weer een ander probleem
de auto start met beetje moeite maar start met een plof en heb toen me telefoon weer gepakt en gefilmt
de auto klinkt nu echt als een subaru impreza en komt niet hoger dan 4000 toeren bij volgas door trekken met een warme motor..
misschien dat wim-v6 weet wat het probleem is of ieder ander is welkom om zijn/haar idee te melden
mvg tim@wim-v6 wrote:
jup, Nokkenassensor los trekken en gaan rijden, Scheit ie ermee uit is de Krukassensor kapot, andersom ook zo te testen dmv krukassensor los te trekken en te gaan rijden..
Willem
ik had the krukassensor los getrokken.. de stekker onder het inlaat spruitstuk en toen stopte de motor er mee….
de nokkenassensor moet ik even in het handboek van de opel corsa kijken… voor dat ik zomaar wat los trek…
dat boek is wel een aanrader
mvg timlol.. okmaar mijn motor is standaard op de catback rvs uitlaat en pipercross panel filter na
dus ja dan lijkt het mij gewoon gebruikelijk als motor slijtage en dat die problemen wel verholpen moeten worden..
ik heb vandaag een nieuwe krukas positie sensor binnen gehad en zet de oude MAP sensor terug want dat waren 2 van de 3 fout meldingen van de MM
ik heb ook de auto voor mijn deur laten stan als ik niet ver hoefde te rijden… want ik weet niet of al dit schade aan de motor veroorzaakt want de garage uren zijn al duur genoegis er ook een manier om de oude krukas sensor door te meten??? om na te kunnen gaan of die echt kapot is….
mvg tim@wim-v6 wrote:
Uitlezen ivm storing, en waarschijnlijk zal dit een EGR storing zijn…
je oliedruk schakelaar is ook niet meer wat het geweest is :jerry
en je ABS heeft er ook geen zin in..
Willem
ja de olie controlleer ik eens in de week…
heeft dat probleem al een tijdje…
en de abs ligt er al een tijdje uit maar als ik binnenkort geld heb om er een c20xe ombouw van te maken dan gaat de corsa uit elkaar en wordt alles wat kapot is vervangen dus abs en dat soort dingen…
moet wel lukken met 5000 euro…. want heb een beetje genoeg van de x16xe.. ook bij de keuring ieder jaar kom ik net door de 4 gassen test heen… dus ik hoop dat dat weg is met de ombouw
thx voor de hulpik heb in dit topic een site staan die het helemaal uitlegt en is per serie van je ECU afhankelijk
viewtopic.php?f=21&t=161320
hoop je hiermee voldoende info te hebben gegeven
mvghey
ik ben al een tijdje op het forum maar zal ook mijn corsa showen
de interieur fotos zijn oud…maar zo zag de binnekant op het stuur na uit bij de aankoop
heb er nu alles uitgehaald om er een rolkooi en kuipstoelen in te bouwen en alles volgens de FIA eisen
ik rijdt er in de zomer mee naar engeland om er mee op brand hatch, donington park silverstone en santa pod te racen
dus voor de veiligheid een rolkooitje
en zit nog te twijfelen of ik me x16xe wil opvoeren of er een c20xe in wil hangen
voor beide kan ik een turbo kit vinden
hoop dat jullie het leuk vinden
ik houd jullie op de hoogte van het verbouwento do list:
start je motor laat um stationair draaien als die aanslaat
en alstie uitvalt pak je een paperclip of een ijzerdraadje en verbind je van je diagnose stekker punt A met punt B
dan moet je MM lampje gaan knipperen
die gaat als volgt
hij knippers 1x dan wachtie even en dan 2 keer ( *_** = 12)
en die doet je MM dan 3 x en dan daarna komt de volgende code….
die schrijf je met de zelfde volgorde op
dan kijk je op http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
kijk je iets naar onder wat je motor code is daar zit je type ECU aan verbonden en dan bij de code die je hebt op geschreven staat het onderdeel en daar achter het probleem
hopelijk heb je daar voldoende aan
mvg tim
ik heb zelf een corsa b gsi x16xe en ik heb het zelfde probleem1 maart 2012 om 15:46 In reactie op: x16xe loopt niet goed stationair en schokt tijdens rijden #18001293lol thx wim.. zal het verhelpen en de egr klep laat ik dan bij mtech uit de boord computer verwijderen…. dat is al een tijdje mogelijk dan kan ik de er klep verwijderen….
doe ik dan gelijk met de chiptuning als ik ga verbouwen29 februari 2012 om 16:59 In reactie op: x16xe loopt niet goed stationair en schokt tijdens rijden #18001295hey
thx wim
maar de krukaspositie sensor daar gaat onder het inlaatspruitstuk nog wel eens de stekker los dus heb ook gekeken of die nog wel goed vast zat
en ik heb toen de map sensor storing gaf van de 1.6 had ik er nog eentje van mijn oude sloop corsa de map sensor gebruikt het was van een 1.4 maar deed het in het begin nog goed op maar die stekker van de map sensor kan ik die bij de opel dealer bestellen of komt die alleen bij aanschaf van een nieuwe kabelboom….
ik wil me corsa later verbouwen tot soort van rally auto.. met kooi enzo en er is zoveel met de kabel boom gebeunt dat ik vanplan ben om later een nieuwe kabelboom te kopen om meteen van die problemen af te zijn
en op de motor nieuwe slangetjes enzo want sommige gaan nog wel eens scheuren enzo
maar zal die dingen even na lopen…
toen ik punt a met punt b deed verbinden viel wel de motor meteen uit…
dus dat was wel apart….
had vandaag ook dat me auto uitviel soor dat onregelmatige stationair lopen
als ik het stuur draaide of me koppeling opliet sloeg d emotor af…
ik rijdt overgens de auto wel rustig warm enzo dus daar zal het niet aan liggen dat ik de boel krom trek
mvg tim
sorry voor zo`n lang verhaal mar ik wil wel het hele verhaal vertellen misschien dta het voor jullie dan makkelijker is om dan aan de oorzaak te komen -
AuteurBerichten