Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2014 om 00:19 In reactie op: (uitgelezen) management lampje en stottert en olie verlies #18255416
@bedum wrote:
dat Olie lekken komt gegarandeert van de kleppen deksel pakking die kan je nog een keer vervangen.
en het stotteren kan komen doordat de ontstekingcassette (bobine) slecht wordt. is een bekend probleem bij die motor.
hij krijgt dan door ouderdom een interne verhogen weerstand waardoor hij zwakere vonken gaat afgeven aan de bougies.Ook als beide nog geen jaar oud zijn?
Want beide zijn al een keer verangen
Zowel de pakking als de bobine (incl nieuwe vonkjes)Ik zal het eens gaan bekijken, maar is er ook een manier om het te testen?
6 oktober 2014 om 16:23 In reactie op: (uitgelezen) management lampje en stottert en olie verlies #18255414niemand?
1 oktober 2014 om 12:00 In reactie op: (uitgelezen) management lampje en stottert en olie verlies #18255413En waar kan ik die vinden?
Hier wat foto’s van de motor
Zoals je kunt zien zit alles onder de olie terwijl het nog niet zo gekke lang geleden allemaal schoon is gemaakt en de pakking tussen het ijzer en plastic is vervangen. (kleppendeksel als ik mij niet vergis)
1 oktober 2014 om 11:20 In reactie op: (uitgelezen) management lampje en stottert en olie verlies #18255411Ik zal de bobine nog eens nakijken.
Ik weet alleen niet wat voor auto.
Volgens opel TIS is er maar 1 soort qua 1.6
Dus ik mag aannemen dat dat hem is?
Weet iemand waar dit lampje voor is? die helemaal links brand.
olie lampje is het niet.
Want die is rood en gaat branden op het moment dat je de auto op contant zet.
Dit is een ander lampje die heel af en toe aan gaat tijden het rijden.Gaat om een Astra H station 1.6
ik heb aankomende maandag een afspraak voor een expert die er naar gaat kijken.
De kosten die ze gerekend hadden was ongeveer:
nieuwe trekhaak.
nieuw licht unit rechts. (zat een scheurtje in)
En bumper spuiten.
en montage kostenBen bij 2 verschillende autoschadeherstel bedrijven geweest.
En beide hebben ze alleen gekeken of de deuren en kofferbak nog mooi sluit.Daaruit konden ze wel opmaken dat er niks verbogen was.
ze schatten de schade nu op zo 900 euro.
Complete nieuwe trekhaak en bumper spuiten.Binnen kort opnieuw afspraak maken voor expert dan maar kijken want die te zeggen heeft.
Welkom :P
origineel gepost door krasy
“Maar omdat ze het stroom van de ventilator halen vraag ik mij af of bij het uitzetten van de motor hier nog stroom op kan staan?”volgens mij kan dat bij mijn opel gaat de fan ook wel eens draaien als de sleutel eruit is…
Volgens mij slaat ie bij mij meteen uit.
Maar wat zou ik dan het beste als stroom punt kunnen gebruiken bij de motor?
Die nadat de sleutel omgedraaid wordt geen stroom meer heeft?Bedankt voor jullie reactie’s
Ik heb dat toen ook gehad.
Het was voor mij goedkoper om het motorblok te laten vervangen dan de oude op te laten knappen.Ik had toen ook dat bijna me complete koelvloeistof vol met olie zat.
Ik had toen ook geen compressie meer op 2 cilinders.
zo leer je nog eens wat :o
Morgen even tanken :P
Merci voor de tipZoveel weet ik er nou ook weer niet vanaf.
Maar ik weet wel dat je hebt een inductie relais die ziet dat de motor aanstaat en (steker vanaf bobine) die zet daarop de gas installatie aan.
Hierdoor zet de Emulator de auto om op gas.Linkjenaar de onderdelen
En hier een stroom schema van hoe het aangesloten zit bij mij.
linkorigineel gepost door wim-v6
Is het een Origineel Opel Systeem (Necam-Koltec)??Willem
Zoals ik al zei, zijn er een stel bouwvakkers er mee bezig geweest :swear
Ik heb gewoon een gms systeem.
met een 1 of ander Italiaans simulator systeem.Onderdelen van mij gas installatie zijn:
GMS 90E elektrische verdamper (175kW) NETTO
GMS inductie relais
LED-schakelaar GMS
Kabelboom t.b.v. GMS inductierelais
Emulator 4 cilinder “Pitagora”Een Emulator en niet een simulator zoals ik eerder zei :P
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Banaantjes
origineel gepost door Famempeters
Robert .wat is de meerwaarde van dat lampje ????? mits de brandstof meter gewoon werkt .
zou mij geen moer uitmaken niemand zou en hoeft het te weten . en ik kom nooit onder een kwart van me tank dus ik ga nooit zover dat ik het lampje brandend zou hebben .
niet in nederland met veel pompen en zeker niet op de duitse autobaan met wat grote afstanden tussen de pompen .
dus leg mij s.v.p de meerwaarde is uit :hmmz of is het voor jou wel een sport rijden tot het lampje brand en de auto begind te bokken .
Bert
Ik wil hier even op inspringen.
Bij mij brand ie nu al 2 maanden lang.
En ik heb al meer dan 1000 km gereden.Reden?
Ik rij op gas en dan kost het je alleen maar geld als je een volle tank van ongeveer 60 kilo mee moet sleuren.
Maar het is wel handig om te weten hoeveel je nog aan benzine er in hebt zitten. brand ie ? dan is er niks aan de hand. gaat ie knipperen even 5 liter benzine tanken :P
houd er wel rekening mee dat je benzine pomp op den duur kapot loopt als je de tank leeg houd.
Deze pomp draait altijd namelijk, ook wanneer op LPG gereden word. (zeker als het een originele opel Necam Koltec installatie betreft).
dit omdat de pomp normaal als je op benzine zou rijden regelmatig in de benzine hangt na het tanken en daardoor gekoeld word door de benzine, en nu dus niet (nooit) gekoeld word.
en dat er veel condens in de tank komt als je met een lege tank blijft rijden.
Willem
Ik zorg er wel voor dat ik altijd nog verder kan rijden op benzine als er ooit een probleem is met gas.
Dan zou dat wel voldoende moeten zijn niet?
En ook is het zo dat (volgens mij) de eerste paar seconde de motor ook benzine loopt.origineel gepost door sw_reijnders
en daar wil ik ook even op inspringen 1 liter benzine weegt geen 60 kilo maar ong. 45 kg ;)en wat de meerwaarde is van dat lampje . . . tja voor mij is het wel een trigger om te gaan tanken want ik kijk echt nooit op de meter :)
en waarom dat lampje blijft branden . . . je kan um een keer uitlezen, kijken wat er scheelt.
Sorry, ik ging er vanuit dat 1 liter water 1 kilo weegt, dit he zelfde was voor benzine.
Maar dankzij google weet ik nu dat het 1 liter 720 gram is.Maar hier gaat het topic niet over dus ik zal verder me mond houden :sleeping
koppeling?
Ik heb hem gewoon in de vrij staan hoor.
Ik hoef alleen maar de rem aan te raken.
Het is niet zo dat ik hem in zijn versnelling zet en dan de koppeling laat komen, en zo de motor laat uitslaan.origineel gepost door Famempeters
Robert .wat is de meerwaarde van dat lampje ????? mits de brandstof meter gewoon werkt .
zou mij geen moer uitmaken niemand zou en hoeft het te weten . en ik kom nooit onder een kwart van me tank dus ik ga nooit zover dat ik het lampje brandend zou hebben .
niet in nederland met veel pompen en zeker niet op de duitse autobaan met wat grote afstanden tussen de pompen .
dus leg mij s.v.p de meerwaarde is uit :hmmz of is het voor jou wel een sport rijden tot het lampje brand en de auto begind te bokken .
Bert
Ik wil hier even op inspringen.
Bij mij brand ie nu al 2 maanden lang.
En ik heb al meer dan 1000 km gereden.Reden?
Ik rij op gas en dan kost het je alleen maar geld als je een volle tank van ongeveer 60 kilo mee moet sleuren.
Maar het is wel handig om te weten hoeveel je nog aan benzine er in hebt zitten. brand ie ? dan is er niks aan de hand. gaat ie knipperen even 5 liter benzine tanken :P
Opel winter test ?
Wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen?Ik heb vandaag mijn auto laten uitlijnen.
Toen ie op de brug stond heb ik gekeken of er idd ruimte zat op de rubbers van de stabilisatorstang en daar zat dus ruimte tussen.Dus bedankt voor de tip, ik zal deze zo spoedig mogelijk vervangen.
origineel gepost door Famempeters
Banaantjes .ik heb is meegelezen met de topic maar ga alsjeblieft niet zelf aan die remmen klooien haal er hulp bij dat is mijn advies .
het is een paar min werk een remslang vervangen maar als je er zo over praat doe het zelf niet ,de boel moet ook weer ontlucht worden .
kijk voor info op http://www.hbase.nl en vergroot de remleiding dan zie je hoe het zit .
en ja daar hoort een ringetje in te zitten metaal op metaal dicht met hoge druk remolie niet af .
Bert
huh ?
Ik heb mijn complete motor vervangen.
Maar je raad mij af om zelf een flexibele rem leiding te vervangen?En ja dat weet ik dat ze ontlucht moeten worden.
Daar waren we ook mee bezig toen we zagen dat ie begon te lekken.
De leidingen zijn exact het zelfde op die ringen na.En nadat ik de oude weer terug gezet heb, hebben we alles keurig ontlucht en werken de remmen beter dan ooit.
Ik snap niet echt waarom je me dit af raad om zelf te doen?
Wel wil ik je bedankt voor de tip vooral qua website.
Want deze zocht ik al een tijdje.En ik heb je ander tip ook opgevolgd.
Ik heb het plaatje vergroot en daar zit die ring ook niet op.Dus blijf ik met de vraag zitten.
heb ik dan de verkeerde leiding of is dit een los onderdeel die je moet kopen?Timothy
Ik zal kijken of ik die kan vervangen.
Dan zat ik eigenlijk met nog een vraagje.
Ik moet voor 2 remslangen vervangen.
(die aangesloten zit op de remklauw)Nu heb ik 2 remleidingen.
Maar deze gingen als een gek lekken bij mij.
Nu heb ik ze vergelijken en nu is het zo dat bij de oude remleiding er een soort busje (een soort weitje) inzit.
En dat zit er niet bij de remleidingen die ik heb.
(hoop dat ik het zo goed uitleg :angel)
Maar heb ik dan de verkeerde remleidingen of is dat een los onderdeel dat je kan kopen?Zie hier een foto
Dank u :wors
Bij een ander topic had ik zoiets ook gelezen.
Maar is dat het enige wat het nog kan zijn of zijn er meerdere dingen die dit probleem kunnen veroorzaken?voordat ik straks nieuwe rubbers in huis en druk bezig ga om die dingen te vervangen en dat achteraf blijkt dat dat het probleem niet is :D
En bedoelen jullie met rubbers deze rubbers? link nr 3
Gebruik die van je radio dan :thumbup
-
AuteurBerichten