Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jep stekker zit erop, zou kunnen dat de klep vastzit deze ga ik even nakijken.
remmenreiniger erin spuiten wim ?
de e.g.r komt wel van een v6 die al een tijdje stil staat,misschien vastgeroest.daniel.
hoi wim,
ja klopt lampje brand af en toe, paperclippie geprobeert en geeft 1405 aan.
voor de rest geen andere code, alleen de bekende 0335 als je motor niet loopt.
nu weet ik dat de 1405 voor de e.g.r is maar het ding is afgedopt.
lijkt mij niet dat het door me e.g.r komt.
na vernieuwen van me gaspositiesensor is de motor wel beter gaan reageren en loopt
soepeler, maar toch die vervelende brom bij volgas geven.
wil ook laagvliegen………;)
By the way.. thanks !!gozer bij mij gaat ook me tc lampje branden, het komt van me gaskleppositiesensor.
bij het schoonmaken van me gasklephuis heb ik deze uit me handen laten glippen
en kwam vol op me sensor terecht. (heb ik weer)
de sensor regelt veel dingen, zoals onsteking tijdstip enz enz.
probeer het eens met een andere sensor.ik weet het, kan er zelfs 1 voor 20,- kopen, nieuw.
maar dan is het merkloos.
hou het toch liever bij orgineel, die zijn plus minus 90,-
en het is een beetje uit ervaring met het monteren van niet orginele onderdelen.
elektriese onderdelen bedoel ik er dan mee.gr
16 mei 2011 om 17:19 In reactie op: herrie linksvoor vectra b, vraagje over cruise control. #17883253bedankt voor de tip wim over de mogelijke oorzaak van herrie linksvoor.
bleek inderdaad wiellager tezijn, er kwamen dobbelstenen uit.
is nu weer geruisloos stil.Daniel.
15 mei 2011 om 17:37 In reactie op: herrie linksvoor vectra b, vraagje over cruise control. #17883251bedankt voor je response wim,
er is me wel opgevallen dat als ik rond die snelheid zit (rond 160) en naar rechts stuur in een bocht
dan word het luider,dan gaat het over in een soort gebonk.(bonk bonk bonk :swear )
maarrrrrr zodra ik naar links moet sturen is het bijna weg.
ik moet binnenkort rond de 4 a 5000 km gaan rijden met de vectra, en dit is echt een probleem..
een hele klus dus om een cruise aan tesluiten,makkelijk als je het weet maar elektro is niet mijn ding. en ik heb een handbak zoals je vermoeden is.
ik heb het nu niet maar is beslist een noodzaak om cruise tehebben !
veel kilometers en veel richting buitenland.Daniel.
ik heb het gespoeld met de tuinslang, en een paar dagen met water gereden.
gelukkig blijft het aardig helder, hoop niet dat de oorzaak van de bruine
rommel was zoals wim-v6 zei wat het zou kunnen zijn, warmtewisselaar lek.
nog wel even aankijken en dan koelvloeistof erin.
en mocht de ww toch lek zijn dan neem ik aan dat het de pakking is ?
of ?????Ciao.
nog geen dank, ik hoop voor je dat dat het ook daadwerkelijk is, dan is het simpel en goedkoop om tevervangen. slangetje van plus minus 30 cm.
als je de buis loshaalt tussen gasklep en luchtmassa meter dan zie je de 2 slangen
zitten.succes.
er zitten 3 slangetjes onder onder aan het gasklephuis aangesloten, 1 dunne 2 dikke, door die 2 dikkere slangen daar gaat koelvloeistof doorheen,
misschien zit in een van die 2 een scheurtje?daan.
denk dat ik het weet hoe te ontluchten, na verversen koelvloeistof motor met open dop warm laten worden tot de ven gaat draaien, bestuurderskant opkrikken zodat de rest van de lucht ook eruit kan.
dat moet voldoende zijn.
misschien dat iemand hier wat aan heeft.pakka.
echt zwart is het niet eerder donker roest bruin,denk dat de koelvloeistof in jaren niet is vernieuwd.
na het vervangen van de waterpomp zag ik dat het hoog nodig is om het koelsysteem
even flink tereinigen.
olie verbruik van de motor is werkelijk nul,nul.
heb alleen een probleem met ontluchten.
normaal zitten er van die onluchting nippels op de slangen bij deze
laag vlieger kan ik ze niet vinden.
misschien vat losmaken en hooghouden zodat lucht bij het hoogste punt eruit kan ?:hmmzgr daan.
verversen van de rem olie zal ik mee pakken met nog wat andere dingen die moeten
gebeuren.
ik heb de auto net in mijn bezit.
heb de auto voor een waanzinnig laag bedrag gekocht.
bij proefrijden en nakijken van de motor (ex eigenaar inmiddels stond erbij) zag ik dat er een aantal slangen waren dichtgesmolten,en de dikke slang op gasklephuis was in zijn geheel doorgescheurt.
alles na aankoop in orde gemaakt en loopt werkelijk prachtig.
stil, rustig en geen schommelingen meer in toerental, EGR klep ook maar direct
afgedopt, en nog steeds zuinig rijden, 1:12 haal ik makkelijk.
ik moet nog steeds foto’s plaatsen jongens, maar heb nog geen tijd om deze temaken.
maar komen er snel aan.Laterssss
hoi navy, nee zo erg is het probleem ook weer niet.
per ongeluk 3 x geplaats.;)
maar ben sinds pas present op de opel forum.
moet er mezelf nog wat in verdiepen hoe het werkt.en ook bedankt voor je reaktie SW_ Reijnders.
ik had het nagekeken, tankje s-b zit aardig vol, rem olie kan wel wat bij.greetings for all.
bedank voor je reaktie op mijn vraag willem.
het lijkt meer op een half tandje 3e tandwiel naar links en half tandje 4e tandwiel
naar rechts.
(2 halfjes is uiteraard ook een hele).
ben 2 uur bezig geweest met stellen, snaar erop snaar eraf, tandwieltjes weer goed gezet en krukas draaien, maar helaas euvel blijft terug komen.
laatste x van krukas draaien heb ik alles maar vast gezet.
en die halfjes blijven. (alleen rechts)
11:00 begonnen 17:00 maar de handdoek in de ring gegooit.
motor gaat wel rond met draaien van krukas, neem aan dat als ik me zuiger raak
met een klep dat ik dat merk met ronddraaien ?daniel
-
AuteurBerichten