Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 14:30 In reactie op: Nieuwe verkeerswet/alcoholtest flitspalen tom tom/Frankrijk #17853304
even over Oostenrijk,
als je niet op de snelwegen komt, dan heb je in principe geen vignet nodig.
Op de heen en terugweg naar onze wintersport plaats bv rijden we altijd binnendoor. (is toevallig ook het kortst)
Mocht je dan echter wel ‘plots’ op een snelweg komen (door wat voor reden dan ook), dan heb je een probleem.veel plezier
ik heb ondertussen op internet toch ook het een en ander gevonden.
dit geeft een goedd indruk van een zelfbouw:
http://www.zafira-forum.de/showthread.php?3161-TC-Taster-nachr” onclick=”window.open(this.href);return false;üsten-bebilderte-Anleitung&highlight=traktionskontrolle
deze pagina bevat een schema de pin layout van de abs stekker en welke pin je bij welk type motorblok moet hebben:
http://hardwarekiller.bplaced.net/tc.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;in Duitsland kun je tevens een complete kit voor 50 euro bestellen:
http://www.sh-fahrzeugtechnik.de/produkte.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (even zoeken op TC)
http://www.sh-fahrzeugtechnik.de/bilder/TC-gross.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik denk dat ik een mini ISO stekkertje ga halen:
http://shop.conrad.nl/auto/multimedia/autohifi-toebehoren/autohifi-kabels-en-stekkers/autoradio-iso-stekkers-en-adapters/378648.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en zelf ergens een schakelaar monteer.evt kan ik via dit forum iedereen op de hoogte houden indien belangstelling.
bedankt voor de reacties.
Bauke
via mobilityparts heb ik alles besteld. OE voor de remblokken voor en de rest ‘gewoon’. incl verzend kosten was ik 315 euries kwijt.
vanuit Dld kon ik evt volledig origineel krijgen voor 260, excl verzenden, maar daar kon ik niet meer op wachten. (plus, de verzendkosten zouden de uiteindelijke prijs op hetzelfde nivo brengen.)
op ebay ben ik ook wel spullen van ~120 euro en soms nog goedkoper tegengekomen, maar het zijn wel je remmen… Ik heb geen zin om erdoorheen te trappen op de autobahn, of downhill met caravan erachter…
ooit eens heeeeeeeeeele goedkope blokken op een toledo (laten) zetten.. daarna heeft de auto nooit meer echt goed geremd. dus daar bezuinig ik niet op.
zo. gistermiddag alles vervangen. fluitje van een cent idd.
alleen kwam ik er vijf voor vijf achter dat de lucas achter
torx maten heeft. gelukkig was de g*a nog open voor inbus torx
de bouten gaan gelukkig ook los met 14 metrisch. ;)
nu rustig aan het inremmen, maar ik heb al meer remkracht dan
ooit. komt waarschijnlijk deels ook omdat de dealer de achter
blokken ooit verkeert om gemonteerd heeft. (binnen / buiten)
waardoor de oude blokken schuin afgesleten zijn.toch voor origineel gekozen. ik wou eerst zimmermann nemen met
ate alleen heb ik daar via via ontzettend slechte verhalen
over gehoort en foto’s gezien van gescheurde schijven. niet
normaal.bedankt voor de reacties
Bauke
kijk je wel even heel goed uit welke benzine je wilt blijven tanken?
de 95 ron voldoet niet meer als je van de 192 (LET) naar 230 pk gaat. Dan zul je over moeten schakelen naar 98 ron (als je ook echt de 230 wilt gebruiken), dus een stukkie lastiger te krijgen in Nld, plus wat duurder.
Bij de tuner in Kuinre kun je dit aangeven, dan wordt de motor getuned tot de klopsensor aangeeft dat het genoeg is. Kost iets meer, maar je hebt wel meteen een betrouwbare motor.
Persoonlijk zou ik dus naar de polder gaan.
lijken mij ook ‘normale’ waarden.
1:10 in de stad (soms even eronder)
1:13 snelweg, tot 120
boven de 140 lijkt het verbruik overigens niet schrikbarend te stijgen :)alleen met caravan, 120 in Frankrijk heuvel op.. 1:3 slik.. iedere 250-300 km tanken … oeps.
Zo, afgelopen maandag is er een nieuwe dynamo gemonteerd. tja het kost wat, maar dan heb je ook een 120Amp dynamo die het gewoon doet.
De dame start nu weer goed gelukkig, dus het probleem heeft al die tijd in het niet goed functioneren van de dynamo gezeten. Jammer dat auto’s standaard geen volt meter meer hebben, dat had me nl twee accu’s gescheeld.
Enfin, we kunnen nu weer met een gerust hard op wintersport :)
Ben vandaag toch maar even bij Robarcko in Almere langs geweest. Even meten, wat grote verbruikers aan (achterruit verwarming en grootlicht) en de spanning daalde al (tussen stationair en 2.000 rpm) onder de 11.7V, oftewel hij was lekker aan het ontladen. File rijden met lichten, airco etc zal dus al spannend kunnen gaan worden (heb ik afgelopen zomer in zuid frankrijk gemerkt idd).
Remedie, een nieuwe dynamo. Weet iemand hier het juiste type voor de Zafira A OPC ’04? als we in de systemen kijken, komen er nl 3 types uit. 80, 100 en 120 Amp. Ik ga voorlopig maar even van de 120 uit… iemand ervaring met het vervangen hiervan?? tjonge jonge, wat een spullen zitten er in de weg ;)Heeft iemand ervaring met Robarcko? de duurste dynamo kost bij hen (incl 3 uur voor montage) 400 euro
prettig weekend
Net gemeten. 11.7v voor het starten. 13.7v bij draaiende motor. Zodra de
Motor weer uit is zie je de spanning weer dalen richting de 12.2v
Lijkt dus goed.thanks, ‘k ga vanavond even meten.
;) een 12V accu moet idd met een hogere spanning geladen worden dan de 12V, vandaar dat ik 12.7 wat erg aan de lage kant vind.
Aan de andere kant, wordt de spanning van de dynamo bij een auto mbt een regelaar naar een vast waarde teruggebracht.
Een motorfiets heeft meestal een laadspanning van rond de 13.8V en gooit de rest van de energie weg als warmte, een auto regelaar regeld de spanning op de rotor, waardoor de statorspanning de juiste is..oke, lang verhaal.
weet iemand de exacte spanning die op de accu behoord te staan? of heeft iemand een goed volt meter om het eens te checken bij zijn eigen OPC?
stangen zijn vervangen, geluid is weg.. super:D
vanmiddag een zwarte zafira B OPC voor de opel garage Merel in Amsterdam.
Iemand van hier?
euuh, misschien ‘domme’ vraag.. waar zitten de stabilisatorstangen? dan zal ik ze ff controleren
zouden stabilisatorstangen bij de apk niet gevonden worden? hij is net weer voor een jaar goedgekeurd ;)
vandaag twee gezien.
Eerst rond half een, in Almere buiten ter hoogte van de woondome een zwarte Zafira B OPC.En zonet rond half acht een bruine astra bij de shell in Almere buiten..
helaas geen kentekens of foto’s..
Hierbij een paar plaatjes van onze Zafira A (OPC) genomen in Zuid Frankrijk (Narbonne)..
‘t blijft een super car.Even kijken of het lukt een foto als bijlage erin te krijgen.
Net nieuw op het forum, dus maar eens een bijna standaard Zafira A OPC uit 2004 laten zien ;)Er zit eigenlijk alleen nog maar een K&N luchtfilter op, een aangepaste lucht toevoer en een afneembare trekhaak op… (tja het is gewoon een super caravan trekker)
Ik heb haar nu precies een jaar, en ik wou dat ik haar veeeeeeel eerder had gekocht.
Komende herfst in Duitsland maar eens kijken hoe hard ze nou eigenlijk loopt (afgelopen wintersport mocht ik niet harder dan 210 ivm de winterbanden ;) )
:cool: Kijk daat hebben we tenminste iets aan.
Allemaal heel bedankt voor de reacties. Dat wordt dus een ritje naar onze ooster buren.
Bedankt:D
-
AuteurBerichten