Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee heb ik niet, hij staat nu in de garage.
Blijkbaar moet het hele inlaat spruitstuk er voor af, ook denken ze dat ik de verkeerde sensor heb, de bevestiging was niet hetzelfde zover ze nu konden zien.
Maandag halen ze spruitstuk eraf om de sensor eruit te kunnen halen, dan kunnen ze pas kijken of het daadwerkelijk de juiste is, zo niet moet die sensor worden omgeruild.Ik moet de toerental sensor (laten) vervangen, deze zit volgens de dealer ergens bij het vliegwiel, zie rode puntje 8
Om te kijken hoeveel werk het is en of je er makkelijk bij kunt (en hoe) wilde ik dit in TIS opzoeken, helaas zonder resultaat…– Nee volgens mij niet, deze zit ergens bij het vliegwiel.
– gisteren pas gehaald ik moet hem nog (laten) monteren, of het opgelost is weet ik dus niet
– symptoom: zeer slecht starten bij warme motor, bij uitlezen computer wordt aangegeven dat deze sensor defect isZie het rode puntje, punt 8 dus, dat is de sensor en plaats.
Prijs ca 132 euro (incl) bij de dealer (toevallig zelf gisteren gekocht)origineel gepost door Sjors-V6
Ik denk dat je aanjager Fan vast sit, de mijne liep ook steeds stroever en heb ik ook kort geleden vervangen voor een nieuwe.Waarschijnlijk eens vocht naar binnen gehad (via het kachelhuis)
Hmmmm volgens mij is dat bij mij dus ook het geval als ik jou verhaal lees.
Ook ik heb 2 streepjes bij het uitzetten, als ik hem laat uitlezen komt er een vage error met een afsluit klep terug. Na reset zijn de streepjes weg maar na een paar dagen zijn ze weer terug. Ook werkt de ventilator niet meer op de 2 hoogste standen (ecc), stand 8en9 zijn exact hetzelfde, ik vind dat ie dus niet zeer hard meer blaast., dit deed ie in het begin wel.
Volgens mij “vreet” ie ventilator nu ook stroom, ik heb de laatste tijd namelijk problemen dat ik niet veel accu spanning heb, ik heb de accu al laten testen die was goed(pas 1 jaar oud), ook laad de auto voldoende. Daar het een ecc is staat die dus altijd aan, als ie niet goed zou zijn zou dat ook mijn stroom “verbruik” kunnen verklaren.Nu komt mijn “ham” vraag natuurlijk…
– hoe vervang je die ventilator?
– is ie duur nieuw?
– is het “eenvoudig” te doen of moet er bv de hele dashbord er voor uit of kan het van buitenaf?Ik hoop dat iemand dit weet, ik twijfel op dit moment namelijk zeer wat ik met deze auto moet doen, houden en nog 1 jaartje doorrijden of een andere kopen. Te veel kosten maken voor repareren is niet verstandig, de auto is natuurlijk geen drol meer waard.
dan is ie verkocht :)
Handig alleen de 2.5td staat er niet in.
Weet iemand of hier ook een boek van is (vooral het elektrisch schema)
Zo veel herrie maakt die van mij idd echt niet, die van mij is ook nog eens gechipt en is vrijwel niet hoorbaar (als ie warm is).
Dus nee dit geluid is niet normaal.
Thx, hier kan ik iets mee!
Maar had je dit schema zelf digitaal of speciaal ingescanned voor mij?
Ik vraag dit omdat ik eigenlijk ook geïnteresseerd bent in het volledige elektrische schema, ik kan dit namelijk nergens vinden voor dit type motor. Ik heb nogal wat problemen de laatste tijd met mijn auto (zie ander topic van mij) en hoopte sommige van dit problemen zo te kunnen oplossen.Met dit schema kan ik al weer iets meer maar nog niet alles, sommige aansluitingen verwijzen nog naar andere punten in het schema welke niet vermeld staan, ook staan sommige afkortingen niet vermeld. Deze staan zeer waarschijnlijk weer elders vermeld in het schema.
Het is jammer dat dit type niet in TIS staat, ook is er geen Haynes boekje met een elektrisch schema voor dit type motor.
Als je het volledig digitaal hebt houd ik me zeer aanbevolen!
Ik heb ook een 2.5TD maar dan uit 1999, is wel dezelfde type motor.
Hij is alleen iets wat luidruchtig bij een koud start, dan hoor je duidelijk dat het een “ouderwetse” diesel is (geen common-rail dus). Is de motor echter op temperatuur hoor je in de auto eigenlijk vrijwel niets dat het een diesel is, tijdens het rijden al helemaal niet, buiten de auto hoor je een normale diesel geratel zoals bij de meeste moderne diesels.
Dus nee kan niet bevestigen dat ie echt luidruchtig is.
De 2.5 diesel is een 6 cylinder lijn motor, dus geen V6 zoals de naam MV6 doet vermoeden (MV6 staat voor een bepaalde uitvoering, niet voor het soort motor)
Die moet ik juist hebben, de x25td :D
Heb je die schema’s digitaal?
Heb je toevallig niet een originele opel radio welke de display gebruikt?
Zo ja dan kunt je hem in de radio op Nederlands zetten, was bij mij ook zo.12 december 2009 om 11:40 In reactie op: diverse problemen, ik overweeg de auto maar te verkopen. #17566732360.000km
Auto is voor dit starten al naar een diesel specialist geweest, de pomp is al diverse malen afgesteld en ook gedeeltelijk gereviseerd, deze was in orde aldus de garages.1 december 2009 om 21:34 In reactie op: 2 problemen en 1 (tech)vraag omtrent een 2.5TD motor #17558419@slurpy
– Het water staat niet voor maar achter bij de rechter achter passagier, bij de voor passagier is alles droog. Zou dat dan ook daar aan kunnen liggen?
@Jack
– Ja, 2 — op elke display als ik de auto uitzet.
Volgens mij ging die vroeger ook nog even “door” zodra ik het contact uit zette, dat doet ie nu ook niet meer.
Ook blaas de die vroeger altijd heel hard s’ morgens om de ramen te ontwasemen, na een aantal minuten ging die dan vanzelf langzamer/zachter lopen. Nu echter doet ie dat ook maar lang niet zo hard meer.de km stand is wel errug laag voor een auto van 2000.
Even door denken, wie koopt er nou zo’n grote auto nieuw (want dat was ie in 2000) en rijd dan nog geen 6500 km per jaar ermee?!
Ik heb ooit eens gehoord dat een auto van dit formaat gemiddeld tussen zeker tussen de 10.000 en 15.000km rijd, een KM stand van 165000km voor deze auto zou dan iets reëler zijn.Met andere woorden, ik zou voor de zekerheid toch een NAP vragen voor deze auto, is er geen logisch km stand op de NAP zou ik hem zeker laten staan.
Prima we leven nog steeds en ik ben nooit weg geweest en heb nog steeds dezelfde auto.
Bezoek de site vrijwel dagelijks alleen heb niet altijd iets te melden :)Maar ik heb nooit een ncdr 1500 ingebouwd maar een ccrt700, geen idee waar je dat vandaan hebt. De ccrt700 hoort er origineel in, dit is een radio/cass/cd-wiss met gsm en stuur bediening, cd wisselaar zat er nog in en is dus niet door mij in gezet.
Als je dus de originele autoradio bedoeld die er eigenlijk in hoort te zitten dan is dit een ander verhaal.
Dit is geen na bouw maar fabrieks-af, de vorige eigenaar heeft deze verwijderd omdat deze defect was en een kenwood radio erin gezet. Ik heb via ebay een ccrt700 gekocht voor 50 euro omdat anders mijn stuur bediening niet werkte en omdat er in mijn auto standaard een bose installatie inzit.
De radio welke erin zat toen ik de auto kocht werkte niet goed wegens de bose installatie en stuur bediening, dus om toch een radio te hebben was ik wel genoodzaakt de originele radio erin te zetten!Waarom zou je in gods naam nog in een 6 jaar oude auto een duur auto alarm laten monteren?
reden om het niet te doen of waarom het nutteloos is:
– de verzekering eist dit bijna nooit meer bij een auto van 6 jaar, doet deze dat wel neem een andere verzekering dit is goedkoper!
– zelf monteren heeft geen zin, wordt niet geaccepteerd door geen enkele verzekering
– de omega is helemaal niet zo geliefd bij auto dieven, totaal geen populaire auto voor complete diefstal dus
– standaard zit er fabriek-af al een heel goeie start onderbreker op en ook bijna altijd een CV met AB
– auto alarm houd geen inbraak tegen, niemand kijkt er nog naar om als er 1 afgaat, voor het “meenemen van de auto zelf” zie mijn vorige punten/argumenten.Ik zou zeggen bespaar je het geld, je kan er veel andere leuke dingen voor doen (voor je omega)….
Welkom op het forum….
-
AuteurBerichten