AwAutosport

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: x20xev > x20xer #18269954
    AwAutosport
      Lid sinds:
      22 July 2009

      Oke super en de inlaten van dexe 3 eerder genoemde motoren zijn ook gelijk ? Kwa model en gasklep.

      In reactie op: x20xev > x20xer #18269952
      AwAutosport
        Lid sinds:
        22 July 2009

        nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties.

        De krukas is ala c20xe? en de kop van een y22xe is dus ook gelijk als die van een x20xev en x20xer. dus dit zou een mooie basis zijn voor een opc motor. en dus de inlaten van een y22xe en x20xev zijn allen gelijk of moeten ze van een bepaald bouwjaar zijn groeten,

        Alex

        In reactie op: x20xev > x20xer #18269950
        AwAutosport
          Lid sinds:
          22 July 2009

          Software is niet zon probleem gezien wij zelf een hoop chiptuning doen. Ging mij meer om de internals van deze motoren.

          In reactie op: x20xev > x20xer #18269948
          AwAutosport
            Lid sinds:
            22 July 2009

            Bedankt voor de snelle reacties.
            Dus als ik het goed begrijp kan ik van een x20xev uit een astra g ook een opc blok bouwen mits daar de xer onderdelen in komen? Wat is er verder anders aan deze motoren onderling dan?

            In reactie op: x20xev > x20xer #18269946
            AwAutosport
              Lid sinds:
              22 July 2009

              En voor de rest zijn deze 3 koppen indentiek? ik meende dat een xer geen ecotec was iemand misschien fotos hoe de egr (ecotec) er bij deze motoren uitziet.

              In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503778
              AwAutosport
                Lid sinds:
                22 July 2009

                Ik ga met itb’s rijden van een motorfiets verder een andere nokkenas programeerbare ecu andere drijfstangen etc

                ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?

                vriendelijke groet

                In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503776
                AwAutosport
                  Lid sinds:
                  22 July 2009

                  DSCN1447.jpg
                  DSCN1448.jpg
                  DSCN1451.jpg

                  Boven de verbrandingskamer van een 18e en onder de verbrandingskamer van een 20e kop

                  In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503775
                  AwAutosport
                    Lid sinds:
                    22 July 2009

                    Je hebt gelijk het inlaatspruitstuk is anders:angel

                    In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503772
                    AwAutosport
                      Lid sinds:
                      22 July 2009

                      Hallo mede forum lezers,

                      Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen

                      20e kop van de ne of seh

                      inlaat poort 32,5 mm
                      uitlaat poort 32,5 mm
                      inlaat klep 42,0 mm
                      uitlaat klep 36,0mm
                      onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm

                      18e kop

                      inlaat poort 36,0 mm
                      uitlaat poort 32,5 mm
                      inlaat klep 41,0 mm
                      uitlaat klep 35,0 mm

                      onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm

                      en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren

                      wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren

                      ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?

                      groetjes

                      In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503771
                      AwAutosport
                        Lid sinds:
                        22 July 2009

                        nog iemand met tips over de nokkenas welke kan ik voor het vermogen onderin het beste hebben, zo groot mogelijke nokkenas en waar te koop?

                        vriendelijke groet, AwAutosport

                        In reactie op: cil.kop neseh #17481783
                        AwAutosport
                          Lid sinds:
                          22 July 2009

                          en wat is dan de grootste nokkenas die er in een 8 v kan ik wil het gebruiken voor de autocross en waar kan ik deze nokkenas kopen?

                          vriendelijke groet

                          In reactie op: cil.kop neseh #17481779
                          AwAutosport
                            Lid sinds:
                            22 July 2009

                            wat zou je winst zijn met zon 18e kop op een seh en waar komen deze koppen vanaf

                            In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503768
                            AwAutosport
                              Lid sinds:
                              22 July 2009

                              Ik mag toch ook wel een beetje geluk hebben :hmmz

                              In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503766
                              AwAutosport
                                Lid sinds:
                                22 July 2009

                                Hallo, jah das misschien ook wel zo ik heb hier een programeerbare computer liggen en 2 sehaatjes, vandaag gekocht voor 300 euro de 2 van 1 mist een versnellingsbak vandaar als ik nu de kop die er af komt maximaal vlak en de in en uitlaat kanalen flow ben ik ook al een eind op weg ofniet en miss andere zuigers ? dat van die 18e kop en omega zuigers heb ik ergens hier voorbij zien komen vandaar de vraag

                                vriendelijke groet,

                                AwAutosport

                                In reactie op: motronic #17477769
                                AwAutosport
                                  Lid sinds:
                                  22 July 2009

                                  Hallo,

                                  Die computers komen van een c20ne 2.0 8v en dan het nieuwe type met 3 rijige stekker:D

                                  In reactie op: C24ne / 23yd #17503230
                                  AwAutosport
                                    Lid sinds:
                                    22 July 2009

                                    Okee bedankt voor de snelle reactie, ik denk ik bouw ff een mooie 2400 in een corsa voor de autocross, jammer

                                    enige suggesties voor een snelle motor voor in de autocross:wtf

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)