Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke super en de inlaten van dexe 3 eerder genoemde motoren zijn ook gelijk ? Kwa model en gasklep.
nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties.
De krukas is ala c20xe? en de kop van een y22xe is dus ook gelijk als die van een x20xev en x20xer. dus dit zou een mooie basis zijn voor een opc motor. en dus de inlaten van een y22xe en x20xev zijn allen gelijk of moeten ze van een bepaald bouwjaar zijn groeten,
Alex
Software is niet zon probleem gezien wij zelf een hoop chiptuning doen. Ging mij meer om de internals van deze motoren.
Bedankt voor de snelle reacties.
Dus als ik het goed begrijp kan ik van een x20xev uit een astra g ook een opc blok bouwen mits daar de xer onderdelen in komen? Wat is er verder anders aan deze motoren onderling dan?En voor de rest zijn deze 3 koppen indentiek? ik meende dat een xer geen ecotec was iemand misschien fotos hoe de egr (ecotec) er bij deze motoren uitziet.
Ik ga met itb’s rijden van een motorfiets verder een andere nokkenas programeerbare ecu andere drijfstangen etc
ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?
vriendelijke groet
Boven de verbrandingskamer van een 18e en onder de verbrandingskamer van een 20e kop
Je hebt gelijk het inlaatspruitstuk is anders:angel
Hallo mede forum lezers,
Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen
20e kop van de ne of seh
inlaat poort 32,5 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 42,0 mm
uitlaat klep 36,0mm
onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm18e kop
inlaat poort 36,0 mm
uitlaat poort 32,5 mm
inlaat klep 41,0 mm
uitlaat klep 35,0 mmonderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm
en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren
wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren
ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?
groetjes
nog iemand met tips over de nokkenas welke kan ik voor het vermogen onderin het beste hebben, zo groot mogelijke nokkenas en waar te koop?
vriendelijke groet, AwAutosport
en wat is dan de grootste nokkenas die er in een 8 v kan ik wil het gebruiken voor de autocross en waar kan ik deze nokkenas kopen?
vriendelijke groet
wat zou je winst zijn met zon 18e kop op een seh en waar komen deze koppen vanaf
Ik mag toch ook wel een beetje geluk hebben :hmmz
Hallo, jah das misschien ook wel zo ik heb hier een programeerbare computer liggen en 2 sehaatjes, vandaag gekocht voor 300 euro de 2 van 1 mist een versnellingsbak vandaar als ik nu de kop die er af komt maximaal vlak en de in en uitlaat kanalen flow ben ik ook al een eind op weg ofniet en miss andere zuigers ? dat van die 18e kop en omega zuigers heb ik ergens hier voorbij zien komen vandaar de vraag
vriendelijke groet,
AwAutosport
Hallo,
Die computers komen van een c20ne 2.0 8v en dan het nieuwe type met 3 rijige stekker:D
Okee bedankt voor de snelle reactie, ik denk ik bouw ff een mooie 2400 in een corsa voor de autocross, jammer
enige suggesties voor een snelle motor voor in de autocross:wtf
-
AuteurBerichten