Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha…
Ok ,nou het was totaal niet mijn bedoeling om kort te reageren..
M’n excuuusesss :angel :angel
Dat afstellen had ik al geprobeerd. Vandaar ook dat ik weet dat ze echt kapot zijn.
En ik wou graag nieuwe via internet bestellen omdat ik ze dan kan monteren als ik terug kom
Van vakantie en dan de bestelling al mooi binnen is. :thumb
En ff naar de sloop gaat hier niet lukken waar ik ben ;)iig thanx voor de imput :thumb
Owja het is trouwens voor een gts uit 2003 , dat was ik ook vergeten te melden ;)En mn schoonmoeder meenemen kan best maar dan hoor ik misschien liever dat andere lawaai :jerry
@sjoerdie wrote:
Die zwarte stoppen bedoel je?
Kwestie van afstellen, die kun je uitdraaien.
Dat lukt niet want ze zijn KAPOT zoals ik al had geschreven,
Daarom moet ik ook nieuwe kopen.Mvgr Arjan
Ik kan er overheen hebben gelezen….maar hoe krijg ik nummer20 weer uit?
Ik vindt het erg irritant dat niet alles losgaat in 1x en dat wil ik wel…
Wie kan mij ff helpen… :thumbMisschien lees ik wel te snel en heb ik er overheen gekeken :( :???:
@cano666 wrote:
Avdberg, als je naast een vectra 2.2 ook een audi tt (1200kg ofzo?)hebt met een 1.8turbo blok en dan nog quattro 225pktjes met een goeie chipje dan is de vectra zo traag als ik weet niet wat. Scheelt per persoon wat je er van vind waar je van houd. Zou wel leuk zijn als de topic opener straks geen verkeerde keuze maakt.
Dat ben ik dan wel weer met je eens :thumb
Maar dat zijn dan ook motoren met turbo….
En tuurlijk heb ik ook liever meer vermogen :worsiig thanx voor je mening en meedenken :thumb
@cano666 wrote:
heb een 2.2 heb er spijt van dat ik geen v6je heb genomen. Denk goed na voor je een vectra neemt 147pk 200nog wat koppel met zo een zware wagen…
Lijkt me bijna teveel gezegt van je…wat moeten mensen met een 1.8 dan wel niett?
En het lijkt mij ook niet dat een 2.2 het al moeilijk heeft en dat het pas gaat tellen vanaf v6 motoren
Kijk tuurlijk hoe groter de motor hoe meer vermogen….
En de vectra weegt 1350 kilo… Heeft bijna 150pk en een topsnelheid van 216km/h…
Dat moet toch ook wel genoeg zijn ergens….????Een omega wordt het zo en zo niet…
En een v6 ook niet en ook geen automaat…
Het ging mij specifiek om de 1.8 & 2.2…Maar wat me wel opvalt is dat de enigste nadeel van de 2.2 de ketting is….terwijl er echt een hele hoop te koop staan, zowel 1.8 als 2.2
Zou het niet net te ver naar beneden gehaald worden? :jerryJe zou bijna te bang worden om een 2.2 aan te schaffen als hier de reacties leest op het forum. :jerry
Ik denk dat er wel meerdere auto’s/modellen zijn die “minpuntjes” hebben…
En natuurlijk komen alle negatieve dingen eerst dat snap ik…
maar ik denk dat het gros gewoon wel goed en lekker met de 2.2 rijdt zonder problemen??? :hmmzTot zover bedankt voor de reacties… :thumb
Ik kijk ook meerendeel naar de 2.2 omdat die gewoon wat meer vermogen heeft en ook iets lager
in toeren draait dan de 1.8… En dat heb ik liever aangezien ik veel stukken in duitsland rij met 160 op
De teller en dan graag iets lager in toeren zit en zodoende ook minder motor lawaai heb.
Ik zit nu ook al ongeveer met 5000 rpm bij bijna 160km/h (is wel een astra :angel )
Dus daarom wil ik het nu beter doen….en liever in 1x goed…Hmzzzz….keuzes ;)
@sjoerdie wrote:
nou een v6 is toch wel een stukje duurder rijden dan een 4cyl hoor.
maar een diesel zou voor de TS wel voordeliger zijn denk ik.
ligt eraan hoeveel km ie nog dagelijks rijdt, buiten zijn 3x vakantie om.
Ik rij maar een paar 1000 km buiten de lange ritten om…
En volgens mij is een v6 ook duurder in alles…
En daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een 2.2 omdat die toch bijna 150pk heeft.
En ik mijn twijfels of de 1.8 niet te licht is zoals remutr ook zei…
Daarom ook de vraag zodat ik ook 1.8 rijders hun mening kan zien :thumbMvgr Arjan
@remutr wrote:
Een 2.2 mag je wel kijken of de ketting recentelijk vervangen is, waarom zo laag gemotoriseerd?
een 1.8 is veel te klein voor een auto als een vectra. ik zou gelijk voor de v6 gaan, heb je in het buitenland ook nog wat aan en is niet veel duurder te rijden dan een 2.2
De v6 gebruikt neem ik aan meer en de wegenbelasting is meer… Ik vindt 1350 al wel genoeg gewicht eerlijk gezegt(en ja het klinkt knieperig maar kan me geld maar 1x uitgeven en ik heb nog een zware auto).
@jraaf wrote:
@Avdberg79 wrote:
Mijn voorkeur gaat trouwens naar een 2.2 omdat ik toch 3x per jaar een lange rit maak van 3000km(1500 heen en 1500 terug, dus voor de langeafstanden zeg maar.
Hoi Arjan,
Als je alleen al 9000km per jaar over de grens rijdt zou ik voor een diesel gaan.
Omslagpunt voor een 2de hands auto die ouder is dan 4 jaar ligt al snel rond de 10.000 KM op jaarbasis als je de brandstofprijs en kilometers per liter af zet tegen de hogere belastingkosten van een diesel. En dan zou ik de 1.9 DT of 1.9 DTH nemen.Groet jraaf
Ik moet eerslijk zeggen dat ik niet weet hoe dat tegenwoordig zit….
Maar voor een aantal jaren terug was het zo dat je tegen de 20.000 km per jaar moest
Zitten om diesel rendabel te krijgen…
Ik was dus ook nu niet van plan om diesel te nemen want ik vindt de
wegenbelasting gewoonweg te duur :wtf
En denk dat ik buiten de lange ritten om hier in nl net een paar duizend km rij.
Daar komt ook nog eens bij dat volgens mij de diesels duurder zijn in aanschaf??? :hmmzElk geval bedankt voor je input jraaf
En ik zal toch ook nog eens naar diesels kijken :thumbupthanx…
ik ben een poosje terug ook bij een particulier wezen kijken en
die was toevallig ook net even wezen tanken…ik had al wel gehoord dat je met koude motor moest controleren…
de koop was uiteindelijk ook niet doorgegaan..
maar kan dus nu met zekerheid zeggen dat als ik bij een bedrijf ga kijken ik van tevoren niet bel en gewoon langsga om zeker te zijn van een koude motor…
kan ik tevens mooi het oliepeil goed bekijken met koude motor.nog iemand die me voor en/of nadelen kan vertellen van de GTS waar ik naar kan/moet kijken…
of iemand die zegt de 1.8 is goed genoeg en dat ik die dus ook kan meenemen in mijn zoektocht?? want
dan heb ik ineens wat meer auto’s te bekijken ipv alleen de 2.2 uitvoering. :Dzijn de GTS-sen ook te chip tunen?? zodat je iets pk’s erbij krijgt?
alvast bedankt,
gr Arjanvoor zover bedankt voor de reacties… :thumb
denk dat ik dan toch voor een 2.2 ga…
die hebben dus iig het lagere tourental en altijd meer pk’s dan de 1.8.
en hij is gewoon sneller en dat heb ik wel nodig.
denk dat dat beter is voor mij.
wat ik me wel afvraag is waarom sommigen bij de 2.2 uitvoering toch te maken krijgen met
het vernieuwen van de distributie ketting…
klopt het dat je dat alleen kan horen bij koude motor?
dan kan ik daar op letten als ik bij een auto ga kijken :D -
AuteurBerichten