Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@DevilraY wrote:
Op dit moment heb ik een 45/47 venturi gasstuk met 24x3mm gaten. Positie van het gasstuk is voor de LMM, vanwege het feit dat ik ook het benzine systeem in takt wilde laten. Ik heb een OMVL R90 verdamper.
Motor is een originele 30E met C30NE kop. kop heb ik er op gezet voor de harde klepzittingen niet voor het vermogen (die winst valt in de praktijk wel mee of tegen, het is maar hoe je het bekijkt). Hierop zit de ‘dikke’ 30E injectiebuis met een LE jettronic (benzine) injectiesysteem.Backfire kleppen zijn vaak een flinke restrictie in de inlaat, die voor een behoorlijk vermogensverlies zorgen. Mijn backfire beveiliging is heel simpel: ik heb de slangenklemmen net aan gedraaid van de dikke rubberen slang. In geval van een backfire slaat de slang van tussen de inlaat en het lucht filter. moet je wel even stoppen om de slang weer te monteren, maar in de 10 jaar dat ik er zo mij rijdt heeft het met nog geen een LMM gekost.
Doordat je je complete systeem van gasstuk tot inlaatkleppen vult met explosief mengsel is het grote nadeel dat je heftige back fires kan hebben. Bij goed afstellen (dus niet aan de arme kant) kan je heel wat backfires voorkomen, en regelmatig de afstelling checken (2 keer per jaar).
Op dit moment zit ik er over te denken om over te gaan op LPG injectie, beter af te stellen, verloopt minder, minder gevoelig voor backfires en nauwelijks vermogenverlies.
En met LPG injectie heb je weer meer aan de dikke 30E buis.Dat gasmengstuk : 45/47 is dat standaard “ergens ” te koop ? en daarmee kom je in de toerenbegrenzer ? Wats is ongeveer je gebruik op LPG ?
een eerdere quote:
(Je kan ook per cylinder een gasnozzle plaatsen in je inlaatspruitstuk, heb je wel een iets ander gassysteem nodig. Dan heb je weer veel meer aan een dikke 30E buis i.c.m. met de grotere gasklep.)Hoe zien we dat systeem in de praktijk werken ? Dat in combinatie met de benzine injectie die bewaard moet blijven ?
@DevilraY wrote:
Moet je echt een ander mengstuk halen! op gas krijg het zaakje met gemak in de toerenbegrenzer, sinds ik die idote backfire klep ervan tussen gehaald heb. Er zijn wel andere (betere) manieren om je LMM te beschermen.
Je moet ook niet vergeten dat een 2.5i gasklep kleiner is dan een 30E….
Nu zijn we weer bij mijn belangrijkste vraag…… welk mengstuk ? Welke diameter? Welke gasbuis. EN WAAR plaatsen we dan het mengstuk… Voor de gasbuis of in het luchtfilterhuis.
En heeft het echt zin om een “idiote backfire” klep te plaatsen ?
DevilRaY: heb jij informatie en of foto’s van jouw opstelling van de installatie ?
Mag ook eventueel op mijn prive email autounion@hetnet.nl
met dank voor meerdere reacties
Dirk
@Freestyler wrote:
Als er geen spanning op de dikke rode draad staat, klopt er iets niet.
Deze is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan de accu.Meet de zwart/rode draad eens door, zoals Ghanz al zei. Deze draad geeft namelijk de stuurstroom die de startmotor inschakeld.
Ronddraaien doet hij dus met de dikke rode, inschakelen met de zwart/rode.Aangezien het probleem enkel met warme motor is, vermoed ik het start relais boven op de startmotor (waar de dikke rode en de zwart/rode op aan gesloten zitten)
Zie post 2 mei 2012 Starter draait zeer traag rond…….
@Ghanz wrote:
merk verdamper, omvl, type r90
plaats mengring, zo dicht mogelijk bij de gasklep.
ter bescherming van je luchtmasameter kun je een keerklep
monteren, indien je een backfire krijgt, slaat deze klep dicht, en niet je lmm.Een mengring zeg je ?? vlak voor de mengbuis ?? Wat ik regelmatig zie is een mengstuk VOOR de LMM , die wordt dan in het luchtfilterhuis gemonteerd ….. Is dat niet goed ??
Met dank voor je reactie ….
Dirk
@GSE wrote:
Neem aub de dunne buis:
Dan heeft je motor onderin veel meer,lange dunne kanalen zorgen voor een betere cilinder vulling onderin,bovenin is het dan wat minder,maar uit ervaring kan ik zeggen dat de dunne buis fijner rijd,alles loopt wat soepeler.
Ik heb in feite beide motoren:
30E met C30NE kop met dikke buis en een 100% originele C30NE,het is moeilijk te vergelijken maar bij de A1 hangt der een 3-gang aut achter en bij de A2 een 4-gang automaat,om dagelijks mee te rijden is de A2 met de 100% originele C30NE en 4-gang automaat gewoon geweldig.Met die dikke inlaat buis is der onderin weinig loos en bovenin na de 3500 toeren komt het allemaal goed op gang,het is wel leuk maar ik kies liever voor power tussen 2000 en 5000 toeren dan 3500 en 6500.
Dank voor de mening, als ik de raad opvolg wordt het resultaat als geheel : een 3.0E onderblok met een C30NE cilinderkop met een DUNNE luchtbuis van een 2.5E in combinatie met een handgeschakelde vijfbak.
Die combinatie wil ik dan op LPG zetten…….. Volgens die combinatie en ook de gewaardeerde meining van GSE heb ik dan de power tussen de 2000 en 5000 toeren. Dat zou voor mijn rijstijl OK zijn…(PS GSE .. ik lees dat je bij je eigen 1e wagen nog een dikke luchtbuis hebt….. heeft dat een “technische”reden. of heeft dat te maken met de rijstijl..)
Zijn er nog technische adviezen omtrent de keus van een mengstuk, “ombouw” luchtfilterhuis , de diameter van het mengstuk … merk van de verdamper.
Graag reacties
Dirk
28 november 2011 om 05:54 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926405Even een vraagje over de “domstrebe” verstevigingsbalk tussen de voorpoten.
Ik heb enige tijd geleden precies zo’n ( aluminium) domstrebe gekocht, paste perfect op de bouten op de veerpoten.
Het enige is dat de motorkap dan niet perfect sluit, bij de rechtervoorpoot raken de opstaande montagekanten van de balk precies een verstevigingsribbel aan de onderzijde van de motorkap. OOK het hoogste (bult) gedeelte van de domstrebe vlak boven de luchtbuis “duwt” tegen de isolatiebekledingvan de motorkap.
De motorkap gaat wel dicht , maar je ziet dat er spanning op staat.
Aan de veerpoten, ophanging enz enz. mankeert niets . alles is perfect op maat .Niets doorgerot of verzakt . Alles is gewoon keihard en nagemeten. En alles nog geheel orgineel
Hoe was dat bij jouw motorkap ??
Autounion (Dirk)
origineel gepost door Uniek
ik heb maar ff een fotootje gemaaktFraai, maar zie verder in deze topic het vervangen van een digitaal klokje door eentje met wijzers.
Dat wil ik ook graag, wie heeft er nog een ( werkend) klokje met wijzers wat op de plaats van de digiklok past ?
origineel gepost door GSE
Heb geen idee van vermogen of koppel,enkel weet ik dat het stukke beter loopt dan een serie 30E met wel als nadeel onderin niet veel meer bovenin.Trekken gaat wel,maar dan zou ik wel een inlaat spruitstuk nemen van een 2500E de dunne versie,dan heb je net wat meer koppel onderin wat net wat fijner rijd.
Die grote kleppen en dik inlaat systeem zijn voor de cilinder vulling onderin niet echt geweldig,beter een dunner langer spruitstuk nemen zoals de C30NE origineel heeft of van een 2500 word het net was rijbaarder.Als je de dunne versie gebruikt ( 2500E) komen er dan noig aanpassingen voor de aansluitingen. Welk gasklephuis wordt er dan gebruikt ? Wat orgineel op de 3.0E zit of komt daar ook een wijziging in.
Ff off topic,als je een fatsoenlijk alternatief zoek neem dan de Omega-Sennie C30NE motor met gouden klepdeksel met 177pk en zet daar je oude inlaat-uitlaat systeem op,dan heb je iets wat al wat meer power heeft…
Ik ben ( nog steeds) bezig met mijn 3.0E voor de weg gereed te maken. Ik heb wel mijn 3.0E blok voorzien van de C30NE kop.
Wat is de verwachting van deze combinatie in trekkracht /koppel.
Ik wil er wel een caravannetje van 1300kg mee trekken.
Volgens de gegevens kan/mag de Sennie 1700 trekken.
Heeft de wagen dan ook nog wat power om een gewicht van 1300 kg mee te nemen ? Wat is dan het verwachte toerental ? Ik heb wel een 5 bak – of zal ik in z’n 4 moeten trekken …………:hmmz
Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven
Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp
Senator na een grondige wasbeurt, lak gegumd en voorzien van een laag Cleaner wax van Meguiars.
Lak gegumd ? Klei ??
Wat wordt hiermee gedaan/ bedoeld ?
Dirk
origineel gepost door ckad
Kijk dat ziet er nog eens gaaf uit. Alleen mis ik wat kapjes op de wielen. :kewlpicsDergelijke kapjes werden bij de eindmontage IN de auto gelegd. Daar zullen ze dus wel liggen > kofferbak
16 augustus 2010 om 17:19 In reactie op: Voorstoelen Senator A1 verwijderen , stoelverwarming ? #17713493origineel gepost door fluks
zit bij een a2 senator met 3 imbusbouten vast in de slee in het interieur en 1 moet je vanaf de bodem losdraaien gaspedaal wijst vanzelf als je het tapijt er uit hebtGaspedaal staat met een soort voet OP het tapijt, vandaar mijn vraag ik krijg het tapijt niet omhooggetild over de voet heen.
Dirk
Dit is een soort lucht/vacuumkamer om brandstofverlies of overlopen van de tank te regelen. Bij het vullen loopt de lucht makkelijker uit de tank weg. Bij het leegrijden van de tank onstaat geen vacuum.
Aan de bovenkant lopen de kleine slangetjes naar de bovenzijde van de vulbuis en de onderkant lopen naar de slangetjes naar de bovenkant van de tank. -
AuteurBerichten