Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wij bieden in de Westhoek van Zeeuws-Vlaanderen en het noorden van België uitstekende Opel service. We hebben ruim 40j Opel ervaring op dealer niveau. Bij ons altijd welkom! (Ook voor defecten die moeilijk op te lossen zijn, sleutels programmeren, update van software, cabriodaken van Opel, Opel’s oldtimers… Alles wat Opel betreft)
Auobedrijf Herman-Bourgois Eede . De juiste tools en 40 jaar ervaring in het merk Opel
31 oktober 2022 om 19:26 In reactie op: Problemen met: Opel insignia sport tourer 1.4 turbo 11-2011 #18485101Hallo The Duke.
Op het moment dat je geen vermogen meer hebt, dan komt wellicht de melding op je Opel Insigna Display ‘dringend service.’
Het zou handig zijn mocht je een foutcode kunnen aangeven. Als Opel monteur vermoed ik dat er olieverbruik is op het moment dat je vermogen weg valt. Dit omdat er een rookpluim te zien is bij het voorval. Je geeft niet aan dat de motor gaat daveren, op drie cilinders gaat hangen. Je geeft ook niet aan dat het koelvloeistof niveau te laag komt. Wat hier het probleem moet zijn, is een te lage turbodruk, gecombineerd met een korte olieverbranding op het moment van het voorval. Dit kan aan twee zaken liggen. Of je Turbo neemt soms olie op via de smeer as. (Ik ben ervan overtuigd dat dit niet het probleem is omdat dit continue zou zijn. Dus niet af en toe.) Een andere verklaring is je carterventilatie. Deze gaat via een ventiel (geïntegreerd in je kleppendeksel,), binnen naar de inlaat. Af en toe kan dat ventiel haperen waardoor je turbodruk verliest via het kleppendeksel. Ook wordt er olie opgezogen vanuit het kleppendeksel. Ik zou hier een nieuw kleppendeksel plaatsen.
Hallo Mitchell van de Sluis. Als je een tikje hoort, en vervolgens start de wagen toch… Dan doet ons dat denken aan de bendix van de starter die eerst even uit het starterhuis komt, waarna hij terug keert om dan opnieuw te activeren om met volle kracht de motor te starten. Dit duidt op een zwakke starter (of een goedkope / te lichte starter.) Of de batterij die ‘s nachts ontlaadt en nog net die doorstart kan geven in de ochtend aan je starter. Ook kan het zijn dat de voeding van de starter niet pluis is. Je kan tijdens je Opel Diagnose eventueel de dikke plus kabel die vanaf je batterij richting de starter gaat eens goed controleren. Die kan geoxideerd zijn door het schuren, (bvb omgeving versnellingsbak), of bvb de aansluiting daarvan achteraan je starter kan slecht contact geven. Ook de zekeringen bovenop je batterij kunnen slecht contact geven. Wat ook kan is dat je CIM (de module die achter het stuur zit), slecht contact maakt binnenin, of je contactslot. Bvb een relais in de UEC (zekeringskast Links naast de motor), kan ook haperen. Ik zou daarmee aan de slag gaan. Misschien kan je ook eens proberen of er een verschil is bij het starten als je de koppelingspedaal inhoud of niet inhoud. Misschien is er iets mis met je vliegwiel (vliegwielkrans). Ik vermoed niet dat je het probleem in de bobine of bougies moet zoeken.
Hallo Alexander,
de Opel Corsa C zoals ik zie, met een 1.0 benzine motor daarin, heeft inderdaad vaak het kwaaltje van een lekkend olie-drukcontact.
Vaak begint de lekkage lichtjes, en na een tijdje lekt het drukcontact dat op de cilinderkop gemonteerd zit vooraan rechts (rechts, gezien jouw stuur links staat…), zo hard, waardoor de ganse motor onder de olie komt te zitten. Dit geeft op termijn een knipperend of brandend olielampje in de bochten, of gewoon constant, of bij het remmen. Bij ons autobedrijf Herman-Bourgois , plaatsen wij een nieuw drukcontact, daarna stomen we de motor mooi af en gaan dan na of er niet te veel olie via de kabelboom richting de motor ecu gegaan is. Dat is misschien nog een tip. Zorg er ook voor dat het groene afsluitrubbertje van de aansluitstekker, bij het vervangen van de sensor, terug gemonteerd zit in de nieuwe druksensor. Mvg. (PS: ik vermoed dat er verder geen andere olielekkages zijn volgens jouw foto.)
-
AuteurBerichten