auto-hobby

Aangemaakte reacties

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246595
    auto-hobby
      Lid sinds:
      17 April 2014

      Hallo, allemaal.. Bedankt voor de reakties.
      Probleem gevonden, na doormeten kabelboom.
      Dubbelrelais was defekt.
      Toen gasinstallatie er nog in zit, was dit relais waarschijnlijk ook al defekt.
      Maar hadden ze de benzinepomp, aangesloten op konstante spanning..

      In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246594
      auto-hobby
        Lid sinds:
        17 April 2014

        Hallo, bedankt voor reaktie.
        Maar kan het niet zijn.
        Ik heb een “nwe” lmm gemonteerd, want oude was door vorige eigenaar dichtgekit en klep was krom.
        Sorry, hoe ik, foto’s op forum, zet kan ik niet vinden….
        Maar denk zelf, aan dubbelrelais(2 stekkers zitten erop) achter veerschotel/binnenscherm en naast de weerstanden.
        Verzorgingsspanning en massa, heeft het relais. Van dit relais waren ook 2 kabels(+, van de weerstanden) en 1 witte kabel(van luchtschuif) er afgehaald en gemonteerd aan kabelboom van gasinstallatie. Nummer van dubbelrelais had ik opgevraagd, bij lokale Opel dealer, en besteld. Maar ik heb een verkeerd relais gekregen(een kraftstoffpumpenrelais).
        Tevens heb ik binnenscherm/veerschotel , nieuw ingelast. Maar tijdens lassen, wel de computer losgekoppeld. Bij computer onder dashboard, zit ook een soort schakelaar(die je, in en uit kunt trekken??). Oja, het is een zwitserse importauto(misschien, anders).
        Ondertussen, is bij mij, even het licht uitgegaan, wat betreft mijn “elektro-kunde”..

        In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246591
        auto-hobby
          Lid sinds:
          17 April 2014

          Ja, het is een Senator A2, bouwjaar 1985, met een 2.5 motor. :thumb

          Ik heb mbv elektrisch schema, de 3 losse kabels weer aangesloten. Aan het dubbele relais :D .
          De 2 rode moesten aan de “Vorwiderstände”(88b) en de witte aan de “Zusatzluftschieber” (88c).
          Maar helaas, benzinepomp krijgt nog geen spanning en pompt/loopt dan dus ook niet.
          En motor gaat wel rond, maar (door de storing) slaat ie niet aan.
          Wat of wat voor kabel, stuurt de benzinepomp aan?
          Misschien kabelboom doormeten van dubbelrelais naar weerstanden, luchtklep, injektoren en ecu?
          Zusatzluftschieber(luchtklep met verwarmingselement?) moet deze van spanning voorzien worden, via schakelaar op stuurpomp?
          Want zo is die aangesloten; 1 draad komt van schakelaar van de stuurpomp en andere draad(massa) is aan inlaatbuis verbonden.

          In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246589
          auto-hobby
            Lid sinds:
            17 April 2014

            Hoi hoi, heb een paar fotos gemaakt. Maar weet niet hoe ik ze, erbij zet.

            Kan iemand :( mij uitleggen hoe ik fotos bijvoeg…

            In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246588
            auto-hobby
              Lid sinds:
              17 April 2014

              Hallo, ik heb geen stress… Haha …
              Had der alleen de balen van, wilde gisteravond rondje rijden.. Zodoende.
              Ga vanavond meteen fotos maken.

              Weet je toevallig een kabelboom..
              Maar wil graag eerst oude repareren.
              Want met gasinstallatie nog derin liep de Senator wel op benzine.

              In reactie op: achterbruggen vervangen… #18241361
              auto-hobby
                Lid sinds:
                17 April 2014

                Hallo, bedankt voor de reakties.. maar dit is een Senator met het deelbare stuk aan de achterkant van de asstomp/draagarm.
                Daardoor gaan jullie ideeen, helaas niet.

                Heb ook nog, een ander probleem; buitenste bout van de draagarm zit aan de kant van de dorpel en kan er daardoor niet uit.
                Moet ik, de brug(waar het differentieel inhangt) ook losmaken en naar beneden laten hangen…?

                auto-hobby
                  Lid sinds:
                  17 April 2014

                  Hallo, gisteren met de post, de gebruikte lmm gekregen en gisteravond monteert.
                  Hij loopt gelijk, een stuk beter; stationair en je kunt weer gas geven…

                  Alleen hij loopt stationair, wel wat hard(12/1300 toeren). Wat is normaal bij een Senator?
                  En is dit af te stellen?
                  Heb alleen een stelschroef(met kontramoer) op inlaatspruitstuk(ter hoogte van de gasklep) gevonden.
                  Veranderd het toerental van, als je eraan draait(maar denk eerder, dat dit een mengschroef is)…

                  auto-hobby
                    Lid sinds:
                    17 April 2014

                    Hallo, ben ik weer..

                    Het is de lmm(denk ik).

                    Heb hem vanavond uitgebouwd en de klep is krom en de onderdeksel zat los….

                    Heeft iemand, misschien, een goede liggen en wil hem verkopen?
                    Het is een; Bosch 0280 202 024

                    Alvast bedankt voor de reaktie.

                    Gr. Nico.

                    auto-hobby
                      Lid sinds:
                      17 April 2014

                      Hallo, bedankt voor de tips.
                      ja, het is een 85er 2.5 automaat.
                      Heb de Senator kort geleden gekocht en er zit een gasinstallatie in. Ze hebben erg lang niet meer op benzine gereden.
                      Vacuumslangen die ik vervangen heb, zijn die van inlaatspruitstuk naar elektr. vacuumklep/ventiel(?)naar voorzijde motor , ook weer een klep/ventiel. Langs kleppendeksel, tussen inlaatspruitstuk en rechterzijde motor. Ze waren uitgedroogd/gescheurd.

                      Waar zit de 2 polige temp sensor op therm huis? Of bedoel je thermostaathuis..
                      Dit is mijn eerste oldtimer met injektie…

                      En waar zitten de sleepkontakten in of op de lmm?

                      Lmm kun je kontroleren door open te drukken en kijken of ie recht is, toch….

                      auto-hobby
                        Lid sinds:
                        17 April 2014

                        Hallo, weet niet of ik vervelend wordt, maar heb nog een paar vragen.
                        Tank was van binnen niet aangetast, heb ik “schoon” gekregen. flexibele slangen heb ik, bijna, alle vernieuwd.
                        Zoals gezegd, benzinepomp en filter vernieuwd.
                        Welke drukregelaar bedoel je, precies?
                        Levert, ultraschall, reinigen van de injektoren afoende resultaat of kan ik ze beter vervangen….
                        Moet ik lmm ook controleren, ivm backfires van het gas-gebruik..

                        auto-hobby
                          Lid sinds:
                          17 April 2014

                          De oude benzine uit de tank was; lichtbruin(donkerder dan nwe benzine).
                          Is ultrasoon, hetzelfde als ultraschall reinigen? In een bad met reiniger en “trillingen”…

                          auto-hobby
                            Lid sinds:
                            17 April 2014

                            Hallo, bedankt voor de reaktie.
                            Tank heb ik, de oude benzine eruitgehaald(via vlottergat)daarna gereinigd en nwe benzine erin gedaan(met injectorreiniger erbij).
                            Kan ik de injectoren reinigen? Zoja hoe…..alvast bedankt voor de reaktie…

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)