Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is dus verstandig om eerst de EGRklep te reinigen en kijken wat die dan doet?
EGR zit rechts achteraan de motor als ik dit goed begrepen heb?
ik had begrepen dat als je de EGR afdopt dat het lampje dan als nog blijft branden??de vacuum pomp heeft dus niks te maken met de EGR storing?
hier van had ik begrepen dat deze een stofzuiger achtig geluid maakt na het starten van de auto deze loopt eventjes en gaat daarna uit.
Sorry ben ook maar een vrouw :angelzal de rubbers idd wat vaker mee nemen met de schoonmaak,
inmiddels dus lekker ingevet met vaseline.
nu de eerst volgende stortbui afwachten :angel@Oenatje wrote:
is geen origineel dakraam
Dat vermoeden had ik al wel maar nu weet ik het dus zeker.
maar snap nu dus niks meer van dat hele lekkage gedoe, bij een klein buitje binnenkant nat en in de wasstraat geen vuiltje aan de lucht :wtf
zeer bizar,
net de auto in de wasstraat gehad en geen druppeltje zelfs niet eens klam ofzo.
@Oenatje wrote:
maak anders een foto
ik denk niet origineel btw
zelf denk ik ook niet orgineel er staat namelijk veldhoven bv ofzo op het raam ook voor de garantie maar kan dus niks vinden op google over dakramen en veldhoven bv.
@TWA wrote:
Is het een raam wat IN de auto schuift bij openen, of ligt ie op t dak?
Als ie in de auto schuift is de kans groot dat ie origineel is, dit kan je dan ook zien aan het metaal wat keurig ‘om een hoekje’ is gevouwen…
Met betrekking tot de lekkage: kan je rubber zijn wat ingedroogd is, kan ook je afwatering zijn, daar had ik in de kit een klein gaatje zitten :swear
Succes!
Greetz Emiel
Het raam kantelt eerst naar boven en dan naar achter boven het dak.
Het rubber lijkt verder in orde maar denk dat ik dit geval schijn bedriegd want het water moet langs het rubber heen anders kan het niet binnen komen toch?
nu tijdelijk een berg vasaline er in gesmeerd en tot nu toe geen last maar ook geen regen dus :angel
ben 25 jaar en rijd een astra f tailgate x1.6 sz,
inmiddels een jaar en 2 maand in mijn bezit.
En let even op, op de achtergrond staat de astra 1.4 van de beneden buren :wors
helaas niet moeders mooiste :angel maar i’m loving it :ass
Whooops dat was een busje,
als beginnend bestuurder kan zoiets helaas gebeuren :jerry@Famempeters wrote:
een opgeslagen of een plak loodje ben je zomaar kwijt en inderdaad de 80km is dan een heel kritiek moment ,zal dan weer wat minder worden en ??bij 120 weer aanwezig zijn .
lekker ff laten balanceren of als je achterbanden beter zijn meteen ff wisselen de beste op de aangedreven wielen .
en totaal kosten 2 x ballanceren ingeveer 15 €
als de wilen er af zijn kan je ff voelen hoe de stuurkogels en de fusee kogels zijn zit daar wat slijtage op en de wielen zijn niet goed gebalanceert dat verhoogt wel de trilling ,,maar ik denk dat dit nu al vergezocht is .
waar kom je weg zodat een van ons je mischien een beetje kunnen adviceren of helpen ??????
Bert
hoi bedankt voor jou duidelijke uitleg over wat er mogelijk aan de hand is.
ik zal dit bij de garage door geven en het balanceren kost te kop niet als de lagers daardoor verslijten kost dit meer ben ik bang.ik kom zelf uit zutphen dus als iemand nog een tip heeft waar ik dit het beste kan laten doen ben ik tevreden ;)
@wim-v6 wrote:
LET op, tis een 1996 model, kan ook een 1.6 16V zijn, dan word de prijs een ander verhaal.
en 600 euro voor een 8klepper koppakking, vind ik knap geld.
Ik heb bij mijn C16NZ slechts 1x een nokkenas vervangen (let wel zonder de koppakking te wisselen terwijl dat eigenlijk wel moet als je het complete nokkenashuis afneemt en dus de kopbouten los draait, reed nog met de 1e koppakking bij 470.000km.
Willem
de handels benaming is :
astra tailgate x1.6sz
aantal ciliinders 4 dus neem aan 8 klepper@KadAstra-EF wrote:
Trouwens, lekt hij veel olie dan ? of is het af en toe een drupje ?
Groet, Rik ;)onder het rijden heb ik geen idee van,
maar als ik de auto op het parkeer plaats zet laat hij ongeveer 3-4 druppels vallen en dat elke x als ik de auto gebruikt heb.
ook valt het olie verbgruik erg mee, hebben vorige week olie bijgevuld en daar is nu ongeveer 1 mm vanaf. wil vandaag even gaan kijken of er ook olie in het koelvloeistofreservaat zit. -
AuteurBerichten