Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook maar is wat foto’s van me Astra station h 1.6 twinport
Auto 2 weken terug volledig gepolijst en in een coating gezet voor maximale bescherming.
Detail van 32uur 8-)Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Goedenavond.
Vanmiddag de abs regelaar vervangen. Deze moest dus niet ingeleerd worden. Nu is het lampje uit. [FLEXED BICEPS]
Tevens uitgelezen en de fout historie gewist.
Iedereen bedankt voor alle adviezen. [THUMBS UP SIGN]
goedendag alle,
Ben nog verder bezig geweest met de abs van de meriva. Nu is er toch uitgekomen van de abs regel unit defect is.
Vandaag een nieuwe besteld en deze zal deze week ergens binnen komen.
Contact gehad met de opel dealer ook, deze heeft mij verteld dat de nieuwe regelaar ingeleerd zou moeten worden.Nu is mijn vraag of er iemand in de buurt is die dit kan en zou willen doen.
Kom zelf uit Axel regio Terneuzen zeeland.@SimpleFace wrote:
Heb je nog iets gedaan aan de abs unit?
Aan de abs unit is niks gedaan enkel los geweest ik wou eerst de soldeer punten nazien. Alleen kreeg ik unit niet open.
uitlezen.
Heel het systeem van de auto is uitgelezen zowel de ecu als via de ecu de abs. Stonden nog 2 oude fouten in van de egr klep en de o2 meting.
Deze zijn nu verwijderd uit ze geheugen.Betreft abs gaf geen fout meer aan.
Tevens service waardes bekeken van de abs en op trend gezet. En alle signalen kwamen mooi binnen. Zoals km/uur per wiel.Gisteren de wielen is gedemonteerd om te zien of er sensoren op de remmen zaten die slijtage van de remblokken zoude kunnen geven. Maar me remmen zijn zonder sensoren.
Iemand nog tips wat na te zien?
Kleine updaten.
Abs is terug gemonteerd en het lampje Brand nog. Daarna uitgelezen met een collega die een op com heeft. Geen fouten aanwezig in het systeem, lampje Brand nog wel.
Heeft er iemand nog een idee?
Beste,
Vandaag dan eindelijk de regelaar uit de auto gedemonteerd.
Nu alleen is het geheel ingekapseld zo te zien. Lijken wat breekpunten in te zien maar ben niet zeker zie foto’s
Hoi.
Ondertussen is de auto uit gelezen fout code p 0505.
Vandaag de egr schoongemaakt en afgedopt. Tevens gasklephuis gereinigd. De pakking van onder de gasklephuis was Door gescheurd en is dus vervangen voor een nieuwe. Ook was er nog een slang van 6mm afgescheurd verbinding tussen kleppendeksel en stuk onder me gasklephuis.
Auto loopt nu weer soepel en ook goed stationeer mooi rond de 850 a 900 toeren.
Betreft de obd2 deze nog niet werkend gekregen op me astra maar werkt wel op meriva die wat jonger is. Iemand hier nog tips voor.
Groet Roy
Ondertussen heb ik een obd2 gekocht met de juiste software torque.
Alleen krijg ik geen verbinding met de ecu van de auto.
Iemand ideeën?
Mocht je probleem nog niet opgelost zijn kijk is om spanning te meten tussen de min Pool van je accu en de massa van je blok. Dit hoort na genoeg 0 te zijn. Bij een spanning hoger dan 0.2volt heb je een massa probleem. Hierna zal je moeten zoeken wat er voor zorgt dat je een massa probleem heb. Zelf meegemaakt bij me vorige auto zelfde problemen als dat je beschrijft bij mij was het een kapotte diode van me dynamo.
Ja oké snap ik maar de ventilator hoort nog niet aan te slaan dan toch?
Vandaag dan me olie ververst eerst 15 km gereden zodat blok iets wat warm stond. Afgetapte olie wad lekker zwart en flink wat bruine en dik aan het kleppen deksel.
Zou het verstandig zijn om het na 2 maanden nog is te doen zodat alle oude zooi eruit is.
Denk dat het geleden zal zijn van 2011 tijdens het wisselen van de distributie riem.Nu heb ik direct gekeken om mee egr klep te vinden maar zag hem niet zitten. Loopt normaal toch van de uitgang terug naar de ingang van het blok?
Thxn b07 zal het is proberen
-
AuteurBerichten