astraklausie

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra H 2005 start niet meer na reparatie, –update-2– #17687135
    astraklausie
      Lid sinds:
      13 June 2010

      Willem,

      je had gelijk, 1 zuiger stuk.

      Gelukkig heb ik een andere motor compleet kunnen kopen.

      Ik rij weer.

      Bedankt nog voor alle reacties.

      In reactie op: Motor astra H station Z17DTH 2005 overleden #17803630
      astraklausie
        Lid sinds:
        13 June 2010

        Ik rij weer.

        Ik heb een andere motor gekocht van 2007 met 25.000 km op de teller. (aangetoond).

        Dus iedereen bedankt voor de goede op en aanmerkingen.

        Topic kan gesloten worden.

        O ja. oude motor heeft een gescheurde zuiger en staat te koop op marktplaats.

        In reactie op: Motor astra H station Z17DTH 2005 overleden #17803628
        astraklausie
          Lid sinds:
          13 June 2010

          jsgsi

          Dus een motor uit een astra H is altijd goed?
          Maakt het ook nog uit welk bouwjaar?

          Klaas

          In reactie op: Motor astra H station Z17DTH 2005 overleden #17803627
          astraklausie
            Lid sinds:
            13 June 2010

            Skip,

            ik neem aan dat je Vege motoren te Huissen bedoeld in gelderland.

            Willem,

            Ik weet niet wat je precies met dieselklop bedoeld, maar ik had wel iets raars gemerkt voordat de rook uit de uitlaat kwam.
            Als ik optrok leek het net of er geen pit meer in de motor zat, je voelde dan ook een lichte trilling in de auto.

            Bedankt voor alle adviezen, ik ben dus op zoek naar een Z17dth motor met minder dan 100.000 km op de teller.

            Hoe denken jullie trouwens over een gereviseerde motor, deze werd mij nl. ook aangeboden.

            astraklausie
              Lid sinds:
              13 June 2010

              Laatste update…

              De motor, een Z17DTH van 2005 met 125.000 km heeft het nu begeven.
              Nadat ik een licht gerommel in de motor hoorde kwam er na 500 meter plots een enorme rookwolk uit de uitlaat.
              Ben onmiddellijk in de berm gereden en de motor proberen uit te zetten.
              Ik stond met de sleutel in de hand zeker al 5 seconden buiten totdat de motor stopte, bleek dat het nadieselen was omdat er motorolie op de zuigers kwam.
              De garage heeft nog een beetje olie in het carter gegooid en de motor gestart, de olie kwam direct bij de peilstok weer naar buiten.
              Dus of het onderblok is gescheurd, gat in de zuiger of zuigerveren stuk.

              Ik heb het vertrouwen in deze motor verloren en ga er een andere in laten zetten. Wie kan me hier advies over geven waar te kopen en waar op te letten?
              Nu hoorde ik iets over een Bosch of Denso brandstof systeem, hoe kom ik erachter welke ik heb?

              mvgr,

              astraklausie
                Lid sinds:
                13 June 2010

                Vandaag weer naar de garage geweest.

                Het lampje van de motorelectronica ging aan wegens een lekke turboslang.

                Hij rijdt nu weer bijna als vanouds, ik hoor nog een klein “getikker”. Waarschijnlijk hebben de zuigerveren vanwege dat de motor gloeiend heet is geweest ook een opdonder gehad.

                Advies is langzaam warm rijden en de motor rustig op temperatuur laten komen de eerste tijd.

                Zoals ik in het begin van de topic heb aangegeven dat de motor na de reparatie niet wou starten had ook te maken met de turbo. Hier was een slang gesmolten.
                Ook de klepspeling tov de nokken had hiermee te maken, speling was 0.1-0.15 mm, moet zijn 0.35-0.45 mm.

                Hoop dat ik nog jarenlang plezier mag hebben van de auto.

                En natuurlijk een dikke pluim voor jaja, de duitse opeldealer.:thumbup

                In reactie op: Temperatuursensor inbouwen #17689972
                astraklausie
                  Lid sinds:
                  13 June 2010

                  Spacejam,

                  dat is denk ik nog wel de beste optie.
                  Zo leer je nog eens iets, dank je.

                  Joop,

                  Nee, ik heb geen boordcomputer.
                  BC-no function

                  Toch raar dat deze auto’s geen temp meter hebben in de tellerbak.

                  astraklausie
                    Lid sinds:
                    13 June 2010

                    –Update–

                    Eindelijk is de auto na 4 dagen bij de dealer te hebben gestaan weer terug.
                    Helaas was de monteur op dat tijdstip er niet meer, dus ik weet nog niet precies wat er aan de hand was. Kom ik op terug.

                    Nu gaat als ik rustig aan optrek en na enige tijd snel het gas intrap, het lampje branden van de motorelectronica, die met de auto en de sleutel.
                    Als ik wel vlot optrek, overschakel op 4-4.5 duizend toeren dan gaat het lampje niet branden.

                    Ik heb ook het gevoel dat de turbo later inkomt als normaal.

                    Iemand een idee??

                    Groeten, Klaas

                    astraklausie
                      Lid sinds:
                      13 June 2010

                      Reset van de boordcompter had ik al gedaan.
                      Nalopen van alle stekkerverbindingen en de kabels ook gecheckt op slecht uitzien of verbrand.
                      Storingen uitlezen via de kilometerteller ook.
                      Hier kon ik niets zinnings in vinden, alleen dat de spanning aan de verstuiver 1 te laag was.(P0261)

                      Ik zit nu zelf aan de startonderbreking te denken.
                      Hoe kan je zoiets testen? Heb beide sleutels al geprobeerd om de auto te starten.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)