Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb vanochtend al gedaan. Doet het weer goed gelukkig :)
Bedankt! daar is het tenminste duidelijk voor welke type motor het geschikt is. thanks!
bedankt voor de reacties heren. @haasje ik heb een gereviseerde voor goedkoop kunnen regelen. Bedankt voor je aanbod.
De Z16SE heeft trouwens 100a geen 70, maar misschien dat het verschillend is bij de opties. geen idee.Bedankt, maar kan iemand mij vertellen of een 100 a kwaad kan ?
Dat is het probleem zn beetje. Ik heb me auto nodig en kan m pas eraf halen als ik een vervangertje heb. Ik heb net goed zitte kijken, maar er is zo niks zichtbaar waaraan ik kan zien hoeveel a die is.
Ik heb een 1000W rms sub vandaar dat ik dacht dat het ook goed zou zijn voor de spanning om het goed te kunnen pushen. Heb wel een condensatorHoi
Bedankt voor je reactie. Ik ga maar eens nieuwe blokken proberen dan. Hoe kom ik trouwens nu aan de maten van de blokken? Aan mijn kenteken hebben ze natuurlijk niks want dat is een andere remsysteem. Ik kan wel een kenteken van een AStra G coupe 2.0 doorgeven van iemand die ik ken, maar ik heb geen idee of het dezelfde is met wat ik heb.Welke merk blokken raadt jij me aan? Ik zie bosch, Ate & febi. Met deze blokken die ik nu heb (geen idee welk merk) heb ik last van veel remstof.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.Beste forum leden,
Sinds na mijn ombouw heb ik een probleem dat mijn auto naar rechts trekt bij het remmen. In de stad merk je dat niet zoveel als je 50 rijdt, maar als je op de snelweg ineens moet remmen trekt ie naar rechts. Ik heb het vandaag op de remmen testbank laten testen en blijkt dat de rechterkant meer druk heeft bij het remmen. De linkerkant doet het iets minder met een verschil van 23% en dat is ook APK afkeur heb ik begrepen.
Voordat het getest werd heb ik samen met een monteur de remklauwen aan beide kanten uit elkaar gehaald en beetje ingesmeerd en schoongemaakt. De voorste remmen zijn ook met een apparaat ontlucht. Dus dat zijn de dingen die we vooraf hebben gedaan om het probleem op te lossen, maar helaas niet gelukt. Ik had ook ergens gelezen dat het aan een kapotte draagarm zou kunnen liggen, maar de mijne zijn beide in orde dus dat is ook uitgesloten.
Volgens de monteur zou het aan de linker klauw moeten liggen. De binnenste remblok aan de linker voorkant is ook schuin afgesleten. Ik weet niet zo goed wat het oorzaak kan zijn. Ik wil niet onnodig geld uitgeven. De blokken zijn trouwens nog redelijk goed aan beide kanten. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Nog een vraagje. Stel dat ik een nieuwe klauw of blokken nodig heb. Hoe kom ik precies achter de maten etc.? Deze remmerij komt van een Astra X20XEV af en ik rij in een Z16SE, dus aan kenteken gegevens hebben ze niks aan. Ik vroeg me af of alle 2.0 astra’s zelfde remsysteem hebben of, of erg verschillende zijn.
Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen. Ik moet over 2 maandjes ook me APK doen dus ik stres nu een beetje. Alvast bedankt !
Je hoeft geen dashbord uit te bouwen. Tenminste ik weet niet hoe het bij jouw Astra zit maar ik neem aan dat het allemaal zelfde is. Enige wat je moet uitbouwen is het middentunnel en met wat handigheid kom je zo bij je rad. Bij mij lekte het ook, maar het was niet de radiateur zelf, maar de rubberen ringen waar het op aangesloten op de ijzeren pijp die van buitenaf komt. Ik zou de moeite niet doen om je dash uit te bouwen. Je werkt op deze manier wel wat kraper, maar het is goed te doen.
Super… Bedankt nogmaals. zal die handremkabel dan ook vervangen. Ik ga het resultaat hier posten
Hallo,
IK heb wat vertraging gehad met het ombouwen. Vandaag zou het eindelijk gebeuren en me nieuwe wielen zouden ook onder mijn auto komen, maar aangekomen bij de monteur keek hij naar de voorste remslangen en hij was van mening dat ze te kort zouden zijn. Dus helaas afgeblazen…….. nou heb ik beetje op onderdelen sites zoals winparts gekeken en blijkt dat de remslangen van 1.6 & 2.0 hetzelfde zijn. Kan iemand dit AUB bevestigen of het wel zo is? Ik wil namelijk verassingen voorkomen, want ik heb geen plek om de auto te stallen als het misgaat. Nog één ding. Moet de handremkabel ook vervangen worden? Ik heb ze wel liggen van een Astra G 2.0. Ik neem aan dat alle 2.0 remmerij hetzelfde is?
A.S zaterdag poging nr2
Alvast bedankt.
23 juli 2014 om 20:38 In reactie op: passen 205/55/16 winterbanden op een verlaagd astra g? #18243460Ik heb binnekort (over 3 weken) 5 gaats. Ik doe namelijk een ombouw.
23 juli 2014 om 18:28 In reactie op: passen 205/55/16 winterbanden op een verlaagd astra g? #18243457Ohhh oke dat is jammer. Zou het wel goed gaan als ik m beetje opschroef?
Opgelost. Bleek toch de accu te zijn. vreemd verhaal, maar heb met een nieuwe accu getest omdat mijn oude toch al aan vervanging toe was en dynamo gaf gwn 14v stationair aan.
Zit de toerenteller op de dynamo aangesloten? want ik ben nu aan het zoeken op webshops en zie veel ”zonder aansluiting voor toerenteller”
Moet nog erbij melden dat me verlichting en ventilator op zn hoogst aan stond tijdens het meten en toen gaf die 12,88 aan
Nee er brand niks. Ook geen lampjes op de teller ofzo. Ik neem aan dat de dynamo dan niet goed is?
Ik heb dit wel eens gedaan en heb alleen de tunnel gedemonteerd. Wordt wel krap werken, maar altijd beter dan je hele dash eruit.
Geen idee. Ik heb een standaard opel accu van 55ah
Bedankt voor de reacties heren. Ik heb een Berga powerblock gevonden van 60AH. Is dit wat? Ik ben niet bekend met de merk. Voor een bosch betaal je al makkelijk boven 110eu en deze kost 85. Als iemand ervaring heeft met deze merk hoor ik het graag. Ik wacht nog even met aanschaffen.
Nogmaals bedankt !
Even voor de zekerheid nog een vraagje. Ik neem aan dat de aandrijfassen gewoon op de 5 gaats naven passen? Ik heb een setje gekocht (compleet) en ben van plan deze over 2 weken te swappen. Dus om verrassingen te voorkomen zou ik het zeker willen weten. De remmerij komt van een X20XEV af en me huidige Astra is een Z16se 2001. Weet iemand ook misschien of ik nog wat aan de remleidingen moet doen ? Verlengen bijv. ?
Oke bedankt @haasje17 ik weet nu voldoende.
-
AuteurBerichten