Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@JoSchaap wrote:
219 op de GPS na een flink eind doorgassen (lege snelweg in DLD) na 210 neemt de snelheid nog maar weinig toe :)
@DaanH wrote:
210 op GPS terugweg van vakantie in Duitsland, 2 personen in de auto plus bagage.
De snelheid nam nog wel iets toe maar vrij langzaam, en mn vriendin begon bang te worden en smeekte me om langzamer te gaan rijden haha.
Maar ik denk dat je de fabrieksopgave van 220 kmh zeker wel haalt.dee je em toen wel tot het uiterste doortrekken in zn 4 ?
k heb wel gemerkt dat al wil je 200+ rijden met deze auto dattie dat wel nodig hebt wil je et niet te lang laten duren.29 juni 2011 om 14:49 In reactie op: tellerverlichting brandt bij remmen en remlicht blijft hange #17866681@GooneyBird wrote:
Haal alle petjeslampen eruit, en kijk of het probleem blijft. Zo niet, dan zet je de lampen stuk voor stuk weer terug totdat het probleem terug komt; daar zit het probleem dan. Blijft het probleem ook met de originele lampen, dan is het mogelijk een connector die ergens slecht contact maakt.
Voor winterbanden vaak stalen velgen. Lichtmetaal wordt er alleen maar slechter van, en is duurder. Het beste niet al te brede banden eronder i.v.m. aquaplaning. Wat zit er nu voor maat onder? Kijk of je van een instap-Omega of zo stalen velgen kan halen, die zijn 5×110, en volgens mij goed en goedkoop te krijgen (En ongeveer de goede maat, maar ik kan het hier volledig mis hebben…)
wat bedoel je precies met petjeslampen ? met de origineles hek het ook weles gehad.
@arjontje wrote:
@GooneyBird wrote:
Haal alle petjeslampen eruit, en kijk of het probleem blijft. Zo niet, dan zet je de lampen stuk voor stuk weer terug totdat het probleem terug komt; daar zit het probleem dan. Blijft het probleem ook met de originele lampen, dan is het mogelijk een connector die ergens slecht contact maakt.
Voor winterbanden vaak stalen velgen. Lichtmetaal wordt er alleen maar slechter van, en is duurder. Het beste niet al te brede banden eronder i.v.m. aquaplaning. Wat zit er nu voor maat onder? Kijk of je van een instap-Omega of zo stalen velgen kan halen, die zijn 5×110, en volgens mij goed en goedkoop te krijgen (En ongeveer de goede maat, maar ik kan het hier volledig mis hebben…)
omega velgen passen alleen op een omega.
pak gewoon velgen van een astra. En ga niet kloten met verkeerde et waardes.
Alles zo klein en origineel mogelijk. Dan heb je de meeste grip in de sneeuw.ik heb nu de standaard bbs 17 inch et-waarde 47 voor opc 1 eronder met banden achter 215/40/17 en voor 205/40/17.
Het lijkt mij dan handig als ik 15 inch velgen neem met et-49 en banden 195/65/15, dan blijft de omtrek vrijwel hetzelfde voor de snelheidsmeter.
Wat voor breedte velgen is dan aan te raden of is daar met 15 inch stalen velgen niet zo veel keus in?@JoSchaap wrote:
219 op de GPS na een flink eind doorgassen (lege snelweg in DLD) na 210 neemt de snelheid nog maar weinig toe :)
hoe hard rijd je dan op de teller bij 219 op gps?
had je 98 of 95 in de tank of maakt dat niet zo veel uit voor de topsnelheid? t schijnt dat x20xer daar best gevoelig voor is. ik merk het verschil qua trekkracht in ieder geval zeker tussen 98 en 95.
@wim-v6 wrote:
Nope Sensor zit VAST in het tankje, stekker zal je wel los MOET halen, anders krijg je het tankje er niet tussenuit.
als je geen sensor hebt kan je de snesor omzeilen door de 2 pinnen van de stekker met elkaar te verbinden, krijg je geen melding op de board computer, maar moet je wel zelf regelmatig je koelvloeistof peil checken
Bij de turbo komt ook een nieuw tankje is, daar is de sensor kapot van, bij deze is de sensor ook tijdelijk doorgelust.
Willem
ok dus als ik de boel origineel wil houden moet ik een tankje hebben met ingebouwde sensor.
Weet je waar ik die kan krijgen want ik hou het liever als vanouds dan dat ik het doorlus.@wim-v6 wrote:
Effe gekeken, sensor is vaste montage op diepste plek van het tankje aan de onderzijde
demonteren:
– Demonteer bovenste slangen.
– Tankje zit vast met 1 klip, deze omhoog eraf wippen.
– tankje naar voorzijde van de auto schuiven, nu is het tankje los.
– voor het gemak is het makkelijker het zekering kastje bij de veerpoot even op zij te leggen
– nu kan je het tankje iets omhoog halen, en de stekker van de sensor en de onderste slang los halen.nu kan het tankje eruit.
nieuwe in omgekeerde volgorde monteren, let wel op dat ie voor en achter goed erin word geschoven.
Willem
hier moet het wel mee lukken lijkt me zo.
dus het is een vaste sensor die ik niet hoef te vervangen maar los kan halen met een stekker aan de onderzijde van het tankje ?
als dit zo is hoef ik die bestelling niet te annuleren anders moet ik op zoek naar iets origineels met sensor.@wim-v6 wrote:
Eeuuhh..
Ik lees dat hij aangeeft dat het peil te laag was, ivm lekkage, dan betekend dat de oude een sensor heeft, heeft de nieuwe ook een plaats om deze sensor in te zetten dan??, dacht dat bij de Astra-G de sensor 1 was met het tankje namelijk.
Willem
dat klinkt inderdaad heel logisch.
waar zou die sensor dan moeten zitten ?
ik heb gewoon tankje besteld bij carpartsdirect van febi bilstein, daar zal wel geen sensor inzitten.@wim-v6 wrote:
Het beste is denk ik, het koelsysteem zo ver aftappen dat het tankje LEEG is (in de radiateur zit een aftapplug bij de Astra-G), en dan op je gemak het tankje los halen, vergeet de stekker niet van de sensor.
en heb je wel een tankje besteld met sensor??
Willem
er zit geen sensor bij dat ik weet, hoort die erbij te zitten of kun je die los bestellen ?
ik heb het op carpartsdirect gekocht van febi bilstein, die hebben ook koelmiddeltemperatuursensors.
dus de volgorde:
koelsysteem aftappen – tankje loshalen – nieuwe tank monteren – systeem vol laten lopen.
moet er nog iets met de accupolen gebeuren en ontluchten o.i.d. ?
@krasy wrote:
nope
ledjes geven gewoon een stukje minder licht.
ander plasma platen maar dat is iets duurder natuurlijkheb ze er nu toch ingezet, de smd leds en die geven wel degelijk meer licht dan de standaard ledjes.
Ik heb ze in het blauw en gekocht bij astuning .zou het vermogen wat toenemen met een mooie lexmaul einddemper, deze bijvoorbeeld?
http://www.lexmaul-shop.de/shop/cgi-bin/shop.dll?SESSIONID=0637251529376954&AnbieterID=22″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Haasje17 wrote:
Sidskirts zitten met soort van pennen aan de onderzeide en voor en achterkant vast als je die eruithaalt kun je hem naar voren of achter schuiven en is deze eraf. De stoodstrips kon ik bij de vierdeurs er gewoon afschuiven als ik de deur open deed die van de voorste deur moesten naar achter worden geschoven en de achterste naar voren en dan kon ik ze er zo af kliken.
ok, dus de stootstrips hoef ik niet vast te maken met dubbelzijdig tape als ze klaar zijn, dat scheelt weer oude lijmresten krabben.
Hoe krijg ik dan die pennen aan de onderkant van de sideskirts eruit, het zijn geen inbus,torx of andere schroefjes maar meer een soort pennen met een rubberachtige kop ?
@djtobias wrote:
heb zelf de filters in mijn deuren zitten
de draden van de woofer op het filter geplaatst en vanaf het filter door naar woofer en tweeter
ok, dus door je stekker loopt dus alleen de plus en de mindraad vanaf je versterker naar je filter ?
Heb je deze gewoon doorgeboord door gaten die niet in gebruik waren ? ik wil namelijk zelf dikkere bedrading voor de composet aanleggen.
en is er genoeg ruimte in de deur voor het filter zonder aanpassingen?[rquote=1914010&tid=146251&author=GSI Racer]dat lijkit indd. veel op een slechte stappenmotor.
maak je gasklep ook meteen goed schoon! Dat helpt ook.
Heeft maar 1 multiriem;)
Wat betreft de wielsensoren kan het alleen met een complete naaf. Helaas…[/rquote]
gasklep en stappenmotor zijn pas al tegelijk schoongemaakt maar hij doet t nog steeds dus vandaar een nieuwe stappenmotor.
Multiriem schijnt niet heel veel werk te zijn is et niet ?
Moet tegelijk met die multiriem ook nieuwe spanrollen e.d. ?
Dan moet er maar een nieuwe naaf met sensor op, ik weet voldoende in ieder geval.[rquote=1913312&tid=146251&author=GSI Racer]Dan zou ik de multiriem gewoon (laten) vervangen ja.
Wat bedoel je precies met haperen?
doet hij dat tijdens het optrekken of stationair draaien of gewoon tijdens het rijden.Het hoeft namelijk niet perse je stappenmotor te zijn, maar kan ook net zo goed de luchtmassameter zijn o.i.d[/rquote]
ok, dan laat ik de multiriem ook vervangen.
Heeft ie trouwens meerdere multiriemen ?Hij zakt niet lekker/gelijk af in zn toeren als je het gas los laat en bij stationair draaien doettie ook beetje stoterig.
Bij het optrekken zelf van bijv. 60 km/uur naar 100 km/uur geen last van stoten of haperen, maar wel vanaf stilstand .
Hij heeft het met name juist wanneer je het gas net aanraakt en in duwt, dan gebeurt het altijd wat schokkerig hoe voorzichtig je hem ook benadert.
Dit gebeurt overigens ook gewoon als je bijv. 40 of 60 rijdt en je gaat op et gas duwen.
Bij stationair draaien voor het stoplicht geeftie af en toe lichte schokjes, alsof de motor ervandoor wil en de auto wil blijven staan.
Het zou dan de stappenmotor moeten zijn ??Weet iemand trouwens of wielsensoren abs voor x20xer ook los te monteren zijn in plaats van met de complete wielnaaf ?
[rquote=1912862&tid=146300&author=xladage]Nee hoor.
Het MM werkt toch pas als je contact maakt met de sleutel, dus dat maakt niet uit.
Accu los moet je doen als iets met het electrische systeem gaat doen[/rquote]Ok, dat is dan duidelijk.
Ik vroeg me dit af omdat dit wel in de handleiding staat bij het erop zetten van een k&n openluchtfilter dus vandaar.[rquote=1912358&tid=146251&author=GSI Racer]normaal gesproken worden de spanrollen en waterpomp mee vervangen tijdens een riemwissel
(waterpomp word vervangen als hij over de distributie loopt, als hij over de multiriem loopt laten ze hem meestal zitten)
Normaal word de multiriem ook mee vervangen, maar veel bedrijven laten die ook zitten als hij nog goed is.
Dus voor de zekerheid zou ik dit eens na vragen bij het bedrijf waar je dat hebt laten vervangen.brandstoffilter is rond de €30 en interieurfilter rond de €20
stappenmotor, hoezo wil je die vervangen?
reinigen is vaak al voldoende;)wat betreft de abs kunnen we wel dingen gaan roepen, maar uitlezen heeft meer zin. Dan zit je meestal al een eind in de richting:)
Mag ik vragen waarom je maar 2 filters gaat vervangen en niet ook de lucht en oliefilter erbij doet (dus grote beurt)?[/rquote]
De stappenmotor is al een keer gereinigd maar dit heeft echter weinig nut gehad, hij schokt nog steeds een beetje dus toch maar een nieuwe.
luchtfilter zit net een k&n vervangingsfilter in dus die hoeft niet en oliefilter is bij het verversen 8000 km geleden al vervangen.
Deze auto heb ik 2e hands gekocht en er zaten wel wat rekeningen bij waar ik het een en ander aan info uit kan halen wat wel en niet is vervangen.
Distributieriem is bij 127000 gedaan (nu staat er 153000 op) maar er stond in de documentatie bij een onderhoudsbeurt die is uitgevoerd bij km stand 134000 onder opmerkingen dat bij de volgende beurt de multiriem (5 pk 1680) vervangen moest worden dus vandaar.Om dus problemen uit te sluiten leek het me handig om interieurfilter, brandstoffilter, tegelijk met stappenmotor (omdattie wat hapert) en de multiriem te vervangen.
Bij deze opmerkingen stond trouwens ook dat het de abs sensor rechtsvoor was die kapot/vuil zou zijn dus ik denk dat ze hem al hebben uitgelezen en hebben geconcludeerd dat het de abs sensor rechtsvoor was ?!
Dus jullie denken dat multiriem nog niet is gedaan samen met distributie ?
(het lijkt mij ook niet , anders staat het niet bij opmerkingen dattie volgende keer vervangen moet worden)[rquote=1910662&tid=146099&author=sebastiaankadettcabriogsi]ben er ook wel benieuwd naar, heb al verschillende keren lopen zeuren bij gulf of ze het hier in het noorden ook willen verkopen, maar komt maar niet :(
wat wel raar is dat ze het verkopen als octaan 100 maar op hun eigen site staat bij de lijst waar alle brandstoffen op staan dat het rond 98 is.
denk dat als je er profijt van wil hebben dat je, de moter er op moet laten afstellen,
maar wat dat betreft doe mij maar octaan 102 van de aral! in duitsland![/rquote]
dus ik kan het er wel gewoon ingooien !?
het lijkt me dat je hetzelfde verschil voelt als het verschil tussen 95 en bp ultimate 98 maar binnenkort maar es proberen.
Waar zie je dat dan staan dat het rond 98 is, ik zie alleen minimaal 99 staan.Wat vragen die duitsers daar trouwens voor vandaag de dag, voor een liter 102 octaan bij de aral ?
Nu zat ik ook te kijken naar RON 100 benzine in Nederland en ik zie hier dat Gulf stations dat verkopen onder de naam Gulf Challenger benzine, hebben mensen daar toevallig ervaring mee ?
http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/fuel/2302-A_Gulf_Challenger_Benzine.pdf
Bij de link onderaan staan alle stations in nederland en de huidige prijzen, gulf challenger is geloof ik wel wat duurder dan bp ultimate 98.
Het is overigens wel vreemd dat die challenger benzine goedkoper is dan ongelood 98.ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
[rquote=1901415&tid=145341&author=OPCdriver]Werken doet dit altijd wel maar verwacht geen wonderen.[/rquote]
nee dit verwacht ik ook niet maar dan weet ik in ieder geval zeker dat hij niet een tekort aan lucht krijgt.
Ik dacht dat hij dan misschien zou kunnen verzuipen in z’n lucht maar in dit geval zal ik dr toch maar 1 op zetten.wat is nu beter uiteindelijk om met een opc te tanken, bp ultimate 98 ongelood of superplus 98 ongelood of is dit hetzelfde?
in de handleiding van de auto staat geloof ik SP98 dus dat zou superplus 98 zijn maar is dat wel te krijgen ?
[rquote=1891706&tid=144552&author=Klanderman]Ik heb sinds een maand een Eibach pro kit (30mm – 30mm)onder mijn auto zitten. Het bevalt mij echt heel erg goed. Auto ligt toch een stuk strakker op de weg maar wordt niet oncomfortabel. Daarnaast ziet het er nog eens heel erg dik uit ook! En dat is denk ik toch de voornaamste reden;)
De auto komt echt ongeveer 30mm omlaag mits je natuurlijk de juiste veren voor jou auto hebt.
Veertjes waren 160 euro dus dat valt reuze mee. Hou er wel rekening mee dat je de auto moet uitlijnen na de verlaging. Dus dan komt er nog een kleine 50 euro bij.[/rquote]dat valt inderdaad reuze mee ,160 euro. Heb je voor dat geld alleen 4 verlagingsveren of 4 complete sets (schokdemper + veer)?
ik zie hier bij skg carstyling complete sets van koni voor 500,-maar dat vind ik toch aardig wat.
Ik ben benieuwd waar je ze vandaan hebt, misschien kun je een link geven o.i.d.alvast bedankt
[rquote=1891664&tid=144552&author=Klanderman]Een complete set is natuurlijk altijd beter dan alleen veren, zeker als je verder dan een 30 millimeter gaat verlagen. Maar dit is ook heel wat duurder.
Als ik jou was zou ik achter nooit meer verlagen dan voor. Dit is geen gezicht. De auto hoort achter iets hoger te staan dan voor vind ik. Denk Dat als je voor en achter al eens 30 millimeter pakt dat het al wel heel dik lijkt. [/rquote]30 mm is inderdaad al goed te zien en geen kans op aanlopen.
Bij een sportonderstel, gaat hij dan ook echt 30 mm omlaag of is dit per onderstel verschillend?
Wat voor veren zijn dan aan te raden (merk), en wordt hij hierdoor ook nog wat stugger (in de bocht) ?[rquote=1890091&tid=144424&author=robert_corsa]je zou je mistlamp kapjes eens in de vaatwassen kunnen gooien, ze kunnen wel aangeslagen zijn, hierdoor krijg je wel gelig licht. zie je ook vaak bij koplampen, die zijn tegenwoordig ook snel aangeslagen, worden heel vlekkerig enzo, meestal zijn ze schoongemaakt ooit met een schuursponsje, en krijg je dat soort onzin.
je kan het altijd proberen. [/rquote]
Ik dacht dat de kapjes van glas waren, die niet dof kunnen worden ?!
[rquote=1890074&tid=144424&author=krasy]zit geen extra lampje in .
en neej de glazen zijn niet geelmischien zijn je lampen beetje groenig maar denk niet dat het de mistlampenhouders zijn.[/rquote]
ok bedankt.
Je had het over xenon erin zetten, dat lijkt me dan wel beter.
Heb je ervaring met xenon in deze mistlichten qua inbouwruimte enzo?
Wat voor xenonkit H3 6000K kun je dan aan komen voor € 45,- ?[rquote=1890039&tid=144424&author=krasy]hmmmmz 100W in je mislichten :o.
succes aangezien ik aardig wat verhalen heb gehoord over smeltende kabels door de hoge watage.beter zetje echte xenon aanschafe ik kan ze al krijgen voor 45 euro .
dus liever een tientje meer dan kabels die stuk gaan,[/rquote]
Heb je wel gelijk in maar dan zit ik nog steeds met die gele rommel, wat valt daar tegen te doen ?
Weet iemand trouwens ( uit z’n hoofd) of de hella koplampunits voor astra g opc (2 met zwart binnenwerk) dezelfde units zijn als de hella koplampunits voor de njoy ( met zwart binnenwerk) of zit hier ook weer verschil in ??
mvg
-
AuteurBerichten