Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk dat ik dan verschil zou moeten merken.
Heb net een poging gedaan om lambdasonde door te meten op de manier die ik ergens heb gelezen bij sondes met 1 draad. Dus: stekker los, plus op het pinnetje en min op massa. Waardes begonnen bij ongeveer 13 en naarmate motor warmer werd liep dit langzaam op tot 14,5.
Hier snap ik niets van of heb ik het toch verkeerd gedaan?
Wat betreft vals lucht….daar had ik al naar gekeken, maar kon niets vinden. Zijn er misschien nog wat handige trucjes om dat goed te checken? Want dan ga ik het gewoon nog eens doen. Toerental schommelt inderdaad soms een heel klein beetje en het is ook een paar keer gebeurd, na een lang stuk rijden, dat het toerental op hol sloeg toen ik stopte. Dit gebeurt echter maar soms.
Doormeten ga ik morgen proberen.
Heb vandaag wel een stuk gereden met stekker los, maar merkte geen verschil. Het enige was dat op een gegeven moment het mm lampje ging branden en ook niet meer uit ging.
Toen ik vanmiddag de hel bende weer in elkaar ging prutsen, zag ik trouwens wel dat de aansluiting van de voorpijp op de kat niet meer helemaal in orde was: het is dusdanig weggerot dat er een paar gaatjes in zitten. Daar lekt het dus een beetje….Zou dit zoveel problemen kunnen geven?????
Die lekkage zit wel vlak achter de lambdasonde, zo’n 25cm. Dus nu loop ik te denken dat de sonde misschien reageert op de lekkage. Ik heb echter geen idee.
Nou nou, ben eindelijk weer aan het sleutelen geslagen. Eerst middendemper los: geen verbetering. Kat los: geen verbetering!!
Ik neem aan dat als een deel van de uitlaat verstopt is en je maakt de boel los, dat je dat direct zou moeten merken met gas geven. Het is namelijk zo dat als ik het gas intrap dat ie niet echt snel pakt, er zit als het ware een vertaging in.
Iemand nog suggesties?
Zodra ik deze week tijd heb ga ik eerst maar eens de achter en middendemper loshalen, want ik heb nog een klein beetje hoop dat het een verstopte middendemper is.
Ik heb inmiddels nog wat rondgekeken en het lijkt erop dat de goedkoopste kat zo’n 209 euro is. Heeft iemand nog een tip waar ze eventueel nog goedkoper zijn? De kwaliteit maakt mij niet zoveel uit, want ik verwacht niet dat ik nog heel lang zal doen met deze auto.
Ook kwam ik af en toe iets tegen over een ‘lege kat’. Kan je zo’n ding misschien zelf leeg halen? Want dan zou ik nog even vooruit kunnen tot de volgende APK.
Het is inderdaad wel zo dat ie wat teveel gedempt klinkt. Dacht eerst dat het vanwege nieuwe einddemper was, maar het klinkt eigenlijk zelfs gesmoord.
Heb net even testje gedaan wat je zei. Het vreemde is dat bij stationair er flink wat druk te voelen is, maar zodra je gas geeft wordt het een stuk minder. Echt behoorlijk weinig zou ik zeggen.
Wat betreft een dip vanaf bepaald punt, heb ik niets van gemerkt. Het vermogen is gewoon over de hele lijn dramatisch afgenomen. En bij laag toerental al helemaal niet vooruit te branden.
Hmmm, tja…alleen weet ik niet wat normaal is kwa uitlaatdruk.
lijkt mij kwestie van stekkertjes die niet goed vast zitten?
Ben uiteindelijk toch maar langs de dealer gegaan en deze heeft hem uitgelezen. Helemaal gratis!
Hij dacht eerst ook aan egr, maar na aansturing bleek dit goed te werken. Uiteindelijk denkt hij dat de katalysator verstopt zit. Ik heb natuurlijk weinig zin om een nieuwe te kopen.
Is er iemand die mij kan vertellen of en hoe ik dit zelf kan oplossen? Is schoonmaken een optie?
Dank voor jullie meedenken. Dus als ik het goed begrijp is de storing nog aanwezig omdat lampje tijdens rijden aan gaat, zodra ik rond 110 of harder ga gaat ie na paar minuten branden en even later weer uit.
En wissen van codes kan blijkbaar niet echt. Heb vanavond accu los gegooid en met contactsleutel gedraaid, van alles aangezet om restjes stroom kwijt te raken. Ik laat de hele nacht accu los, maar heeft dus geen zin?
Betekent dit dat ik niet anders kan dan naar een dealer te gaan voor grondig uitlezen?
Of is er nog iets te doen voor mij. Zoals verstopte kat, hoe kan ik dat checken?
Misschien toch lambdasonde? Ik heb geen meetapparatuur, maar zag vandaag wel dat het metalen huisje los zat van de rest. Ik kon het gewoon ronddraaien, is dat normaal?
Ben vandaag eindelijk die klus aangegaan. Egr eraf, pfff wat een ellende, schoon gemaakt en er weer terug op. Geen verschil!!! Helemaal niets. Geeft trouwens ook nog dezelfde codes. Hij was trouwens helemaal zo vies, zat maar klein beetje aanslag op.
Iemand nog een idee wat ik nu kan gaan doen?
Oh shit….sorry!
Ik geloof dat je toch wel gelijk had en dat het wel het juiste blok is, realiseerde me niet dat de foto van de achterkant was. dom dom dom.
Ik ga meteen nog wat specifieker kijken of ik hem daar kan vinden.
dank bo7!
ok, bedankt voor de info! Zodra ik hem weet te vinden ga ik dat maar doen. Helaas is dat niet het juiste blok.
Kan het zijn dat ie pas goed tevoorschijn komt als je het een en ander hebt gedemonteerd?
Dank bo7 voor je snelle reactie. Zoiets had ik ook al gelezen als optie, maar ik kom er maar niet achter hoe ik bij dat ding kom. Moet je dan misschien de hele inlaat en nog wat rommel weghalen? Of kan het vrij simpel? En dat reinigen moet je doen met remmenreiniger?
-
AuteurBerichten