Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Dolby wrote:
@Astra70 gas geven tot 5 a 6 duizend toeren. Zeer slecht om zoveel toeren te maken waarom eigenlijk? voor de roet meting?
Een motor blok na 4km is echt niet warm. De meter van de temp is natuurlijk dan nog koud. Het duurt gemiddeld 20km voordat de olie van het blok op bedrijf temp is als je normaal rijd.
Hoeveel liter diesel kun jij in je astra gooien als je meter aangeeft dat je moet gaan tanken?Exacte hoeveelheid weet ik echt niet maar ik vermoed toch rond 40liter
@b07 wrote:
een slecht werkende temperatuursensor zorgt vaak voor een hoog verbruik,vaak gaat dat ook gepaard met een slecht lopende ,startende motor bij alleen warme of alleen koude motor maar, dat hoeft niet altijd.
leidingen van een intercooler horen geen zwarte vloeistof te lekken als ze lek zijn, aangezien hier alleen lucht door heen stroomt en, in sommige gevallen stroom er ook koelvloeistof langs de intercooler maar ,geen van beide zijn zwart :D als dat wel het geval is dan heb je een olie lekkage
een beetje olie kan je wel is tegen komen in je intercooler slang maar, dat mag nooit veel zijn want dan lekt waarschijnlijk je turbo olie en, zie je blauwe rook uit je uitlaat.Ik heb da wagen laten uitlezen, ging er dan toen geen foutmelding staan ivm temperatuursensoren?
heb gas gegeve tot 5 a 6 duizend toere maar er kwam alleen zwarte rook, als men turbo olie zou lekken ging er dan geen afname zijn van vermogen?@Juffer1 wrote:
@Astra70 wrote:
Ik heb het ook op de zelfde methode gerekend zoals je het hebt gezegd, 2 dagen geleden heb ik de astra vol getankt en vandaag staat er op mijn dagteller 87.4km en de pijl is bijna op 3/4 (pijl raakt al de onderste gedeelte van de streep van 3/4).
Die wijzer wordt aangestuurd door je vlotter. Als die vlotter niet lekker is (of blijft hangen) dan klopt je verbruik niet.
De enige vaste gegevens zijn de km’s die je hebt gereden en de liters die je tankt. Niet van streepje of wijzer uitgaan, die zijn puur ter indicatie.
Bij de benzine modellen gaat hij het 1/4 stuk een stuk trager als het 3/4 stuk, zeker wanneer je lange stukken rijdt.Brandstofpomp lijkt me niet want dan zou de auto niet lekker lopen. Een Opel dealer kan tijdens een proefrit het verbruikt veel nauwkeuriger uitlezen (tot op de ml) en ook zien of alles wel op de juiste temperatuur staat.
Als jij auto denkt dat het buiten -30 is dan zal hij ook meer diesel inspuiten dan wanneer het +30 is.Dank je voor je uitleg.
Ik zal maar een van de komende dagen langs de dealer gaan. Vandaag heb ik hele dag gecontroleerd of de auto lekt maar niks. Dan zal het waar maar iets met de temperatuur zijn. Vandaag heb ik gemerkt dat er een scheurtje zit in de leiding van de intercooler. Er komt zwarte vloeistof uit.@Dantji wrote:
Kan het niet zijn dat ie eens flink op zn flikker moet krijgen?? Evt icm een additief?
Wat is een evt icm ??
Mvg
@wim-v6 wrote:
@StinG wrote:
kan het niet zijn dat deze auto in zijn kat-regeneratie proces blijft hangen ?
Heeft ie niet, zit geen Roetfilter op
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Vandaag heb ik namelijk nog een probleem ontdenkt denk ik, namelijk mijn temperatuurmeter van de motor toont geen leven tot ik ongeveer 4km rij.
@wim-v6 wrote:
Bekende van me doet gemiddeld vanaf dat ie de auto heeft, 1 op 22,6, Dat is Veelal stad met wat buitenweg, en 1x per 2 a 3 weken naar het oosten des lands.
Hij heeft een Astra-G 1.7DTi 75pk 2001, handgeschakeld met Cruise Control en Airco.Dus het kan wel, ik vermoed dat of de uitlaat dicht zit, of er is ergens toch een diesellek.
Hoeveel liters tank je als je tanken gaat.
Willem
Zou k de wagen aan een garage geven? Zodat ik alles laat controleren ivm met brandstof leidingen etc
Dagteller heb ik vandaag getest en werkt zoals het hoort, maar kan de branfstofpomp kapot zijn?
Zou het kunnen dat mijn brandstofpomp defect zou zijn?
@HarrieAstra wrote:
100% dat je het goed uitrekent?
Juiste methode;
– Tank volgooien, dagteller op 0
– Rijden rijden rijden, totdat je wederom wilt/moet gaan tanken
– Net zo vol gooien als dat je voor deze tankbeurt hebt gedaan
– Aantal gereden kilometers gedeeld door het aantal getankte liters (volume)
– Vervolgens dagteller weer opnieuw en het riedeltje weer herhalenKen namelijk mensen die zo snugger zijn om het verkeerd uit te rekenen, en ja dan schrik je misschien wel van je verbruik.
Ik heb het ook op de zelfde methode gerekend zoals je het hebt gezegd, 2 dagen geleden heb ik de astra vol getankt en vandaag staat er op mijn dagteller 87.4km en de pijl is bijna op 3/4 (pijl raakt al de onderste gedeelte van de streep van 3/4).
@gose91 wrote:
Hele stomme suggestie misschien, maar loopt de kilometerteller wel goed? Dat ie eigenlijk half zo snel loopt als dat zou moeten.
Of zou je dat ook in de snelheidsmeter moeten merken?Kilometerteller werkt zoals het hoort denk ik, want om de 2 weken zit ik in de tankstation :D
@midnight black wrote:
Hoeveel liter gaat er dan bij als de meter 1/4 aangeeft? En hoe reken je je verbruik uit?
Nou ja als ik nu vol tank dan druk ik de km teller op 0, als mijn teller op 1/2 komt te staan verdubbel ik mijn afgelegde km of soms rij tot ik bij mijn reservetank geraak.
Ongeveer 35L als ik me niet vergis
@xladage wrote:
Ik reed met mijn Astra-G 1.7DTi 75pk ‘s zomers 1:22, en ‘s winters 1:19 / 1:20, veel 100 en 80 km/u wegen
Momenteel ben ik blij als ik 1:9 haal :D
@wim-v6 wrote:
Bekende van me doet gemiddeld vanaf dat ie de auto heeft, 1 op 22,6, Dat is Veelal stad met wat buitenweg, en 1x per 2 a 3 weken naar het oosten des lands.
Hij heeft een Astra-G 1.7DTi 75pk 2001, handgeschakeld met Cruise Control en Airco.Dus het kan wel, ik vermoed dat of de uitlaat dicht zit, of er is ergens toch een diesellek.
Hoeveel liters tank je als je tanken gaat.
Willem
Meestal als de pijl ongeveer 1/4 aantoont. Kan ik zelf controleren of de uitlaatlaat dicht?
mvg
-
AuteurBerichten