Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb net 3 kwartier gereden op een 80 km weg en in de stad. De temp. komt rijdend, met de verwarming uit, maar tot 80 of minder pas bij een paar minuten stationair na de rit kwam de temp. pas op 90.
De 2 waterslangen (dikke slangen, 1 van de motor en 1 van het koelvloeistof resevoir) naar de radiator zijn even warm.
Dus ik denk dat de thermostaat inderdaad kapot is.De distributieset en waterpomp ga ik ook laten vervangen want over een paar duizend km moet dit zowiezo gebeuren.
Zijn er nog mensen hier die dat kunnen doen?
hoor t graag.
Mvg
Maar een slechte waterpomp kan het laat overschakelen niet veroorzaken?
Het lampje brandt omdat de sensor koelvloeistofniveau defect is. Ik ga zo ff beide waterslangen van de radiateur checken.
@ Camper
Zijn dit ook de slangen die jij bedoeld?
@ willem
De motor komt naar mijn gevoel niet zo snel op temperatuur (maar ja logisch met dit weer) na 7 minuten stationair draaien is de temp.meter amper in beweging gekomen.
Volgens een LPG specialist kan het door de waterpomp komen die niet meer goed werkt en daarom de koelvloeistof niet snel doorpompt naar de verdamper en de verdamper dus niet snel op temperatuur komt. Is dat mogelijk?
Sinds ik de auto heb brandt ook het gele radiatorlampje en verlies ik koelvloeistof (meer echt heeeeel erg weinig BV. 1 liter per halfjaar).
Hoe kan ik weten of de thermostaat kapot is?
Bedankt voor de vele antwoorden (uhhm)
Het oude Verdeelhuis is inmiddels gereinigd en de auto loopt weer perfect op LPG, het nieuwe verdeelhuis dat was gemonteerd is door onze “specialist” in houten (jullie weten vast wie ik bedoel) gedemonteerd hier ga ik dus nooit meer terug een reparatie van €50 was bij deze meneer over de €500.
Dat is makkelijk geld verdienen ja maar niet bij mij…
Uitgelezen (met het reinigen verdeelhuis gelijk gedaan) sensor koelvloeistofpijl defect!!!!!!!! dus geen problemen
Geen idee maar zou wel strak zijn!!
Heb net ff goed onder de motorkap gekeken er zat een slangetje los van het blok helemaal bovenin achterkant van het blok.
deze heb ik er weer in gedaan, nu loopt de auto weer goed zowel op gas als benzine en het lampje “uitlaatgascontrole” is nu niet meer zichtbaar.Het radiotorlampje nog wel, het slangetje dat van het koelvloeistofresevoir naar de radiator gaat word niet warm het slangetje dat naar het blok loopt wel.
Hoort dit zo of moeten allebei de slangetjes warm zijn?
De airco werkt gewoon normaal.
PS.
Moet het koelvloeistof bij stationair circuleren in het resevoir? of alleen als de auto warm is en als er in neutraal gas word gegeven?
Want ik zie het koelvloeistof niet circuleren als de auto niet zo warm is behalve als ik dan gas geef.
Ja ik dacht al zoiets,
Deze waarschuwing heeft dus niks met de fan te maken? en kan ook verder niks anders zijn dan te laag koelvloeistof niveau of de sensor hiervan is niet in orde?
Oke ja ik was gisteren bij de dealer geweest die zei ook gwn 60.000km, met jullie reactie’s is nu is de twijfel er helemaal af.
(Kosten bij de dealer incl. waterpomp en montage €444) :swear
Dat gaat m dus niet worden ik heb al iemand die het voor €370 doet incl. montage als het zover is.
Zijn hier nog liefhebbers voor deze klus?
Ja daarom,
Zoals als ik al zei gwn bij de 60.000 een nieuw setje erop en de waterpomp gelijk mee!
Gr.
Ja precies ik denk toch maar dat ik het in de buurt van die 60.000km ga doen, beter dan onnodig risico lopen.
Bedankt voor de reactie!!
Oke maar de 70.000 a 80.000 moeten ze zeker wel kunnen halen?
-
AuteurBerichten