Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb geen idee, hij loopt weer als een zonnetje….
Ga eerst de volgende onderdelen even vevangen:
– luchtfilter
– bougies
– olie
– oliefilteren dan zie we weer verder!
Gr. AL
nooit grappig dit soort problemen….. Het vacuumslangetje waar Bart het over heeft heb ik wel even ingeknepen en aangedrukt.
Toen de motor uit werd gezet en er daarna weer gestart werd klonk er een kleine ontploffing en het gashuis stond vol witte rook….
Het was vandaag -4 toen ik bezig ben geweest….
Op het gashuis zit trouwens allemaal bruine aanslag, alsof er 2 jaar zonder ventilatie gerookt is
Nou… Hij doet het weer! Maar vraag me niet hoe…..
Het volgende heb ik vandaag gedaan:– stekker gemeten die op de dis bobine zit (terwijl hij op contact stond), 4 contact punten. Op de zwarte stond bijna 13v op de andere tussen de 0,01v en 0,04v.
– zwarte kap van het gasklephuis afgehaald en mijn vrouw even het pedaal in laten drukken. Gasklep bewoog. Aan die zwarte kap zit een rood kabeltje wat loopt naar het gasklephuis. Is vast 1 of andere sensor. Deze heb ik op het huis even aangedrukt aangezien ik het idee had dat ik hem misschien een beetje losgetrokken had.Mijn vrouw start en hij slaat (moeizaam) aan. Met horten en stoten loopt de motor weer. Helaas deed ze hem gelijk weer uit dus moest ik het weer proberen. Ik heb de zwarte kap terug gezet en ben gaan starten. Hij dreigde steeds aan te slaan maar viel steeds weer uit. Na heel lang doorstarten sloeg hij met een ingedrukt gaspedaal voorzichtig aan. Eerst heel schokkerig maar dat verdween vrij snel. Ik heb hem een tijdje laten draaien en heb een stukje gereden. Nu getest of hij start en hij slaat weer gelijk aan.
Tot zover het verhaal van de niet startende Corsa….
Dank voor jullie reacties! (ook voor in de toekomst heb ik mijn auto wat beter leren kennen!)
Groet AL
Hopelijk is het morgen droog….. Kan ik 1 en ander uit gaan proberen. Gister was het weer bar en boos waardoor ik niet heb kunnen meten. Ik heb wel een andere bobine mee gekregen op de sloop om uit te sluiten dat de andere 2 defect waren.
Morgen ga ik meten en onder de zwarte klep kijken of er benzine ingespoten wordt. Resultaten zal ik natuurlijk snel ff posten!
THNX allen voor de reacties zover!
Groet AL
Dit is inderdaad mijn motor, met de duidelijk zichtbare Dis bobine aan de rechterkant van de motor. Super Willem!
Hoe kan ik “kijken” of de injector benzine inspuit?
groet AL
Nee, deze brandt als ik hem op contact zet en blijft branden tijdens het starten.
en Bart, bedankt voor je toelichting. Ik ben niet super bedreven in dit soort dingen dus ben blij met alle hulp en uitleg!
Groet Al
Ok! Ik ga morgenavond even meten!
De ene kabel van de multimeter op het motorblok en de andere stuk voor stuk in de connectoren van de stekker drukken?
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Wat voor type 8V dan?Trek stekker van de bobine af en meet of er spanning opstaat. Verder zou je het ook in de bougie kabels kunnen zoeken.
Staat er constant spanning op of moet ik even meten als iemand anders start?
BDP= bovenste dode punt?
Vrijdag ga ik terug naar de sloop en ruil de Dis module voor een ander exemplaar.
Zal 4 nieuwe bougies plaatsen.Kan iemand me vertellen waar de BDP sensor en waar het brandstofrelais zit?
Ik kom uit Hengelo (O)
Groet AL
Nou, daar komen snel al wat reacties los! Super!
– Er zijn natuurlijk 4 bougies, na 3 had ik het opgegeven met testen….
– het is een 8vIk las iets in een ander forum mbt een toerental sensor??
Welke sensoren zouden er defect kunnen zijn waardoor er geen vonk is?
Waar zit het brandstof relais en hoe check ik of deze defect is?
kan ik eenvoudig zien of er wel brandstof in de cilinders komt?
Is het wellicht een logische stap om hem uit te laten lezen bij Opel?
THNX alvast!
-
AuteurBerichten