Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tuurlijk tuurlijk lekker leze wat je wil leze er staat toch echt dat ik duidelijk onserieus word genomen.
Ook staat er dat sommige mensen mijn getypedte zinne verkeerd opvatten.
Maar degene die denkt dat t allemaal aan mij ligt nou leuk voor diegene dan .
Ik probeerde dit forum nog een beetje recht te houde de ervare bejaarde met een boere bakkus gaan offtopic en op mij reageren op een onvolwasse manier.
Als ik hun was zou ik jongere die fan is van oude opels juist helpen!
Er moet toch ooit een nieuwe generatie zijn om de fantastische opels te kunnen rijden.
Geen hulp is geen goeie ascona is weer een zeldzame opel op de weg minder zou zonde zijn toch.
T punt is dat ik geen gezeur aan hoef te hore ik heb mijn vrage gesteld en mijn antwoorden gekregen en daar was dit topic ook voorJa weetje als ik de forum moderator was zou ik mensen die zo kinderachrig bezig zijn als voorbeeld de man met zn 16 afgebroke kleppe die overal ruig commentaar op geeft dit is totaaaal offtopic ook weer.
Ik heb zo vaak gezegd blijf ontopic geen gezeik en gedoe en overal maar zielig iemand kleineren.
Het is zielig om te hore ( je moet je verlichting bla bla bla) ik bepaal wat ik zelf doe.
Dus ik vroeg dus om een nokkenas nu heb ik de info die ik wilde
Voor de mensen die mij WEL hebben geholpen wil ik heel erg bedanken en jullie fijne feestdagen wensen.
DEZE TOPIC MAG NU ONDERANT WEL SLUITEN
Voordat hier weer van dat zielige conmentaar op gegeven word dat ik verwacht
( oudere mannen horen een voorbeeld te zijn )Wahhahaha 16klapper is pas in juni
Maar een 5bak ascona c en 1,6l achteras ascona b
Midendemper? Waarom hebben drag race autos holle pijp dan.Dus ik moet een andere nokkenas als beginnertje vl, van het merk irmscher?
Of zijn er betere merken waar hij ook meer kracht van krijgt?
De uitlaat hou ik even standaard het enige wat anders is, is dat wr geen middendenper meeer inzit maar een stuk rvs pijp en een lexmaul einddemper.Nee joh er moet toch een kenteken lampje aan zitten….
Maar mijn vraag is moet het een fel verlichting zijn of mag het ook een heel klein beetje zijn?
Danku voor de tips! :thumbLouwe heeft inderdaad een lomp gedrag van mensen “helpen”.
Klopt als je hogere top hebt dan grotere remmen geld ook als je een zwaarder blok erin legt.
Louwe hebt t liefst remmen op zn invalide kar van een volvo fh16 750 hahaha.
Maar voor sneller optrekken heb je zeker geen sterkere remmen nodig.
Ik ben monteur dus wat weet ik er ook van eh mr klap klepper. ;)Daar heeft louwe gelijk in als je een snelle auto wil moet je zeker aan je veiligheid denken : veiligheid voorop!
Je kan ook lichtere speciale remmej kopen die ze gebruiken in de racerij.
Ik zou ook aan je wielophanging denken.
Je wielophanging moet al de krachten van de auto opnemen dus trek krachte remkrachten en g krachten voor de bochten.
Denk eerst aan je onderstel dan naar boven werkeOke dankjewel allemaal voor de tips heb nog 1 vraagje …. mijn kenteken licht is oud en dus een beetje vervaagd weet niet hoe je het uit moet leggen.
Het glaasje is zegmaar niet helder komt wel licht uit maarmoet dit echt fel zijn?
Bij de ascona zit hij in het midden en zie je de buitenste gedeeltes van het kenteken amper in het donker dit mag toch ? Ondat het standaard is ?Opel christiaan dat is zeker een gaaf verhaal dat je je opel bouwd met liefde voor opels zodat je strak door kan scheuren in de bergen dat vind ik serieus een intresant verhaal.
Zelf wil ik mijn auto bouwen om strak door de bochten te kunnen en inderdaad ik wil ook iets meer pk niet voor de bergen maar het liefst gewoon voor op de weg :D
Maar mijn auto is roestvrij en in zeer goede staat.
Daarom wil ik over naar tuning ondat ik aan mijn auto met passie voor opels wil blijven sleutelen.
Het kan tenslotte altijd sneller en beterWarhamstr……. zo te hore kun je maar beter in een 3 wieler gaan rijden er komt namelijk alleen mar onzin uit ;)
Hahah ook best gek dat je zo doet tege wen jongen van 17 zoiets noeme we hier kansloos maargoed.
Dus ik hoef alleen maar remlicht, grootlicht , stadslicht en gewoon achterlicht te hebben jaa en knipper licht dan?
En een claxon ook ofnie?
Die doet het wel alleen moet ik hem even goed aansluiten ik denk draadje los geschoten.Ja ik hoorde ook al dat het niet verplicht was maarja tegen woordig denken de apk mensen dat je zelfs een mistachterlicht nodig hebt bij een auto uit 79haha.
Ja zoon boekje heb ik .
Mijn ascona is in zeer goeie staat weet alleen niet hoe ik hierop een foto plaats.Dankjewel voor de reacties ik doe het idd lekker rustig aan en een tijdje leren rijen met een bijna standaard blokkie.
Opvoeren kan tenslotte altijd nog ;)
Mijn opa weet wel wat maar is na de jaren nog al het een andervergeten bijv hoeveel en wat voor spruitstukken er waren dat soort dingen gelukkig heb ik voor andere hulp jullie nog :)Ff weer ontopic
Er zijn een aantal mensen hier die zich beter met wat anders kunnen bemoeien ik heb gevraagd over tips niet over ruzie en kritiek.
Ik ben niet iemand die er totaal geen verstand van heeft ik weet best dat het wat kost het doel is mijn asconaatje sneller te krijge met voorbeeld 180pk ofso dan geven jullie een lijstje met alles erop en eraan en zeggen bijv succes met je project…..
Nogmaals het is geen project ik heb tips nodig geen kritiek.
Het is een beetje een hobby (natuurlijk) dus hoef er maar 120/130 pk ofso in te hebben.
Wat ik tot nu toe wel heb bereikt is een lijst waar ik uit kan kiezen ;)
Maar weet nou niet wat ik precies bij wat moet doen.
Of is alles wat mr….op zn lijst heeft gezet een effect voor pk winning?
Of moet je sommige dingen veranderen zodat de “snellere setup” niet kapot gaat?Nou maartuh het alller aller aller liefste heb ik natuurlijk een 150/180pk met de eiselijke webers, spaghetti spruitstuk en een hard klinkend brullend bruut geluid.
Maar weet iemand hoeveel pk je uit een 2,0kan halen? Zonder gekkigheid en blok totaal verbouwe.
Dan kan ik kijken wat ik met het blok moet doen datik nog heb liggen.
Dus we hebben : dubbele solex , spaghetti spruitstuk dan moet ik een nokkenas bij kopen wat nog meer?Haasje 17…..1,6 van een astra zeker ja dan snap ik dat.
Duuuus mr 16klepper denjt de wikipedia van opel forum te zijn haha
Oke , dus ik heb het erover gehad met een collega en ben van plan er toch c20xe in te doen.
Weet iemand hiervooreen versnellingsbak ? Of past mijn 5bak eronder die volgens mij uit een c ascona komt.
Dan moet ik hem toch kopen met kabelboom?
En de uitlaat aanpassen denk dat dat de beste oplossing isOok 3000 euro heb ik ervoor over in iedergeval het gaat erover hoe ik hem op moet voeren en ik wil minimaal 180pk
Dus nogmaals kan iemand mij nog tips en tricks geven?Haasje 17 waar heb jij het over ?
Een turbo kan veel goedkoper zonder ecu het is geen elektronische supercharger
Ik heb het over een turbo zonder gekkigheid gewoon inlaat en uitlaat gassen doorgeven met turbine.
En ja een 2.0 injectie heb ik nodig maar uit een 2,4 kun je 200pk halen met carburateur dus als ik injectie heb dan kan er altijd meer bij.
Een 2,0 moet je uitboren anders red je het vermogen niet.
Ik heb het we wel voor over zoon 2000 euro ofso dan heb je iets wat eigenlijk zowat niemand heeft. :DIk denk dat ik nog even wacht met opbouwen.
Ik heb gehoord dat je het beste een 2,4liter injectie kan hebben.
Dan kun je die laten ombouwen voor een beetje al 200pk in krijgen.
Dan zou er ook een turbo op kunnen dus word het 250 of in die buurt.
Dit kan wwl toch ? Speed centre geldermalsen kan er 200pk uithalen zeggen ze uit een 2,4Eigenlijk heb ik geen tijd zat hij moet goed zijn voor de keuring en ik benal gouw 18
Maar cuupi heb je whatsapp of iets anders ik ben benieuwd of een bewerkte kop past met korte spruitstukkenKan ienand mij vertellen hoe je fotos hierop plaatst?
Ja ik zal alles eraf halen maar de accu loopt toch leeg na een tijd stil staan?
En er zit (heb ik net ontdekt) een draadje los aan de linker kant van het blok 1 zit er vast en andere hangt los.
Weet niet of dat wat uitmaakt maar dat lijkt me wel en er zit ook geen draad aan mijn thermostaathuis.oke iedereen alvast bedankt!
ik heb eigenlijk geen budget, het is mijn hobby dus hoeveel geld het kost maakt niet zo veel uit voor mij.
zou een groep a uitlaat wat kracht leveren? weet iemand hoe ik aan zo een kom?
Zou ik het dan maar houden op de dubbele solex carburateurs met snelle nokkenas en spaghetti spruitstuk en groep a uitlaat.
MAAR weet hier iemand waar ik een inlaatspruitstuk kan vinden voor de dubbele solex ( is het zelfde als weber ) het moeten wel lange spruitstukken zijn de korten komen tegen het thermostaat huis aan. :(
ook een groep A uitlaat kan ik niet vinden voor minimaal 250.
kan iemand helpen?
alvast bedankt!nee de binnen verlichting en kofferbak verlichting doen het niet,
ik heb in de voordeuren een centrale deur vergrendeling op afstandbediening.
dus ook de vergrendeling is aangesloten op de accu.
de dynamo is wel goed, maar kan iemand mij uitleggen hoe het in elkaar zit want de plus draad loopt van een zwart kastje rechts naar de accu, levert de dynamo dan stroom naar dat zwarte kastje?
sorry dat ik dit nog niet weet ik zit ik ben tenslotte pas 17 ;)Is niet hetzelfde dit gaat over wat alle mogelijk heden zijb etc en de andere of er een turbo /compressor/supercharger op kan anders zou 1 topic te veel vrage brengen maar nu weet ik nog steeds niks over opvoeren
Dus hij kan de druk niet aan ? Ik ken een adreshe in duitsland voor een 16klepper kop op een 4cilinder te laten bouwen die oorspronkelijk van een 3.0l komt
Kan ik dan niet laten ombouwen zodat hij is gebouwd op hoge druk dat ik er een compressor /supercharger op doe die continue vermoge levert dus hetzelfde als nornaal alleen zuipt ie dan meer door de grotere sproeiers en de hoeveelheid lucht het blok licht uit de auto in de auto zit een 2.0s maar ik wil het doen bij de 1900 blok die ik heb liggen -
AuteurBerichten