Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo
Ben je dan niet beter af met gesmede 2.4 zuigers…?
Deze hebben een compresiehoogte van 31,5mm…mvg
hey
Mooi Manta die je aan het restaureren bent…
Wat de motor betreft, als je origineel wilt blijven (1.9)… en niet te gek gaat doen wat tuning betreft… andere nokkenas, kop bewerken en vlakken, de rest reviseren kan je op zo’n 120pk komen…groeten
Hallo
Daar zit zelfs een blokje tussen op Kugelfischer injectie… Kruipt een hoop werk in om zoiets te bouwen en af te stellen… :hmmz
Greetz
Zoiets als een TE 3000… Met zo’n blok der in…
Hallo
Mooi project… Zeker met die 6 cil motor… Maak je er geen brede van..?
Grtn
Mooie Manta en zeker in dit Signalgroen… :thumb
Hallo
Zoek nog voor de restauratie van m’n Ascona een set kleeblatt wielnaven ook wel Irmscher wielnaven genoemd… Als iemand iets heeft… Laat maar weten.
Groeten
Hallo
Verder… mechanisch heb ik alles bijeen maar het blijft wachten op de carrossier!!!!! die doet niet verder… veel werk blablabla…!!!
9 februari 2015 om 09:28 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269360Hallo
compressie verhouding hangt ook af van het type nokkenas dat je gaat gebruiken…
ik heb ongeveer dezelvde motor als van u gebouwd, 2,4 in eerste overmaat geboord 96mm met deze Wiseco zuigers en mijn 2 liter kop gevlakt tot 100,8mm…( weet niet meer juist hoeveel cc dit gaf… hangt ook af of je kamer nog nabewerkt is… plaats maken rond de inlaatklep…)
zuigers staan 0,4mm over deck (boven blok)
heb een versterkte 1,5mm koppaking genomen..
en ik kwam uit op een compressieverhouding van rond de 10,9… met mijn nokkenas 316/308 (R13) zou dit moeten werken.
Wat op die doos staat van Wiseco moet je dus niet geloven en al zeker niet als je een 2,4 kop gaat gebruiken…mvg
hallo Sylvester
@sylvester1 wrote:
Wat een gave auto zo. Erg netjes hoe je het allemaal aanpakt.
Welke banden maat heb je op de velgen en waar heb je banden gekocht?
En waar heb je de auto laten stralen en in de epoxy laten zetten. Dit wil ik namelijk met mijn irmscher sprint laten doen.
Blijf deze topic goed volgen:)Deze banden zijn Dunlop SP9000 in de maat 205/50/13… zijn helaas al een tijdje nieuw niet meer leverbaar.
Mijn kas heb ik laten stralen bij de firma Metalys in het west vlaamse (Belgie) Zulte….
Kas is volledig gestraald geweest ook dak en zijkanten (wel voorheen afgeschuurd) dus iedere vierkante cm, en dan volledig in de epoxy en heeft mij tegen de 700€ gekost.mvg
angelo
hallo
bedankt om de positieve reacties…
Ik denk nog altijd om hem in het Bernsteingoudmetallic of limoengroen te laten spuiten ik ben er nog niet helemaal uit…
Nu eerst het chassis afkitten en antiroestverf in de chassisbalken spuiten.mvg
Hallo
De kas is eindelijk vorige maand gestraald geweest en is dan kompleet in de epoxie gezet.
Hier enkele foto’s
Hopelijk kan gij in Januari naar de spuiter om de verbredingen er te laten opzetten en dan het plamuurwerk en spuiten…Groeten
AsciAfreak :D
Hallo
De werken aan de kas zijn bijna rond maar door de koude toch nog niet veel zin gehad om daar aan door te doen, de bitumenlaag is er bijna compleet af dan gaat het naar de straler om deze te zandstralen en direkt in de epoxy te zetten… en dan naar de carroserie…
Motor is ook af, gelijk nog een licht stalen 9inch vliegwiel gemonteerd, 5kg.. met bijpassende 6 punt Sachs koppeling.
Ben momenteel bezig met de voor en achtertrein, stukken laten stralen… verzinken, spuiten…
Ik neem wel nog enkele foto’s…mvg
angeloHallo,
Ben nog even bezig geweest met de motor,
Kleppendekseltje…
mvg
angelo
Hallo
Raar dat mijn foto’s weg zijn… of is dat maar tijdelijk dat je foto’s op imageshack blijven staan…?
Velgen zijn Compomotive CX mesh velgen of liever gezegd de sterren zijn van Compomotive de binnen en buitenringen zijn van Image…
De koplamporen waren rot deze heb ik eraf geboord en ik heb nieuwe zelf nagemaakt (zijn niet te krijgen in namaak), zijn er ondertussen aangelast. Onderste deel van de voorbouw heb ik er ook afgeboord, de bevestigingspunten met de voorvleugels waren ook rot, dit heb ik nog nieuw gevonden in duitsland…Mvg
angelo,
Hallo
Mooi project, ziet er nog goed uit van carroseriestaat…
Moet je koesteren want veel zijn er ook niet meer van deze B coupe’s.
maak er iets moois van, wat zijn je plannen ermee?Heb zelf nog een 2 deurs 1500 sedan gehad…
Mvg
angelo
Hallo
Hier nog enkele foto’s…
Mijn velgjes 8,5X13 en 9,5X13;
foto’s van de motor in opbouw;
Wiseco zuigers maat 96mm
Samen met verlichte en gepolierde drijfstangen
Gemonteerd in onderblok
2.0 cilinderkop bewerkt
Nabewerking van de inlaatkanalen
Overzicht op de werkbank
Grotere racekleppen
Er volgen nog foto’s van de motor…
Ben momenteel bezig de onderkant van het chassis aan het ontdoen van de de oude bitumenlaag, wat een rotzooi…
Heb nog een klein beetje rot ontdekt aan het achterste balkje achter het achterwiel, is niet veel…foto’s van de werken aan het chassis volgen ook nog.
mvg
Hallo, Ik had een vraagje over het slijpen van vaste cih stoters, had dit iemand al gedaan…? Ik heb namelijk nog een goede set liggen die ik wil gebruiken bij een nieuwe nokkenas. Daar men altijd zegt dat men nieuwe stoters bij een nieuwe nokkenas moet gebruiken, dacht ik eraan ze te laten slijpen… Minimaal natuurlijk ivm de geharde laag… Mvg
Hallo,
Ik ben nieuw hier, ik bezit een verbrede ascona A waar ik een paar rally’s mee gereden heb en die ik nu ga restaureren om terug op de baan te zetten.
ik heb ook nog een vraagje voor Astrawez:
Waar heb je die eerste foto vandaan van mijn signalgroene Ascona A?
ik weet namelijks niets meer af dat ik ooit een meeting heb gedaan met z’n 8×13 ats’en erop euh…
:o
Morgen post ik wat foto’s hoe gij er nu uitziet (uitgebreed)groeten,
-
AuteurBerichten