Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@opeltechniek wrote:
Als je auto er mee ophoud op gas na lange belasting kijk ik niet vreemd van foutcodes op je mengsel…
Misschien handig om een naar je gassysteem te laten kijken..
Wat ik als eerste aan de klant vraag met een auto op LPG is “doet ie het op benzine goed??”
Dus foutcodes wissen en een weekje op benzine rijden en kijken of je dan nog “problemen hebt..
En anders ja gas is om op te koken en niet om op te rijden (LOL)Standaard reactie … Auto rijdt al prima op gas met 250km op de teller dus ja. :P
Maar inderdaad, op benzine rijdt die perfect. Allang getest namelijk.
Nu heb ik net een stukje gereden met OPCOM aan.
Heb het bestand naar een monteur gestuurd, kreeg weer andere meldingen tijdens het rijden.
Waarom onder de P0120 – Gaskleppositiesensor, spanning laag.Gasklephuis inleren
In sommige auto’s loopt de motor niet goed (of helemaal niet) zonder dat het Gasklephuis is ingeleerd nadat één (of meerdere) van de volgende handelingen is gedaan:de accu is afgekoppeld en is weer aangesloten,
de ECU is er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gasklephuis is schoon gemaakt of er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gaspedaal is er uit geweest en is weer geïnstalleerd.Me gasklephuis is 2 maanden geleden schoongemaakt.
2 Dagen geleden de accu eraf gehad.Weet niet of dit ermee te maken kan hebben?
Nu zegt die vriend van me, kan eens kijken of het te verhelpen is met de stappenmotor te reinigen, dus wil dit eerdaags gaan doen.
Iemand nog andere ideeën of kan bevestigen dat dit klopt?
En dat het dus allemaal in verband staat met elkaar ..Het kan de dus ook de LMM zijn. Iemand een idee hoe ik erachter kom welke van de 2 het is?
Ik zal even proberen het allemaal compleet te krijgen.
Mijn 1600XEL rijdt op benzine en op gas.
Wanneer het kouder weer is, of te hard rijdt, schakelde mijn motor van gas naar benzine, dit omdat de toevoer van de gas te laag zou zijn.
Wanneer ik dan de auto liet uitrollen, hield die soms wat in, schokte heel lichtjes en ging mijn mm lampje branden. Dit gebeurde niet altijd.Nu sinds gisteren heb ik de code p0130 en schakelt mijn auto bij het starten van benzine naar gas, en na 5 seconden weer terug naar benzine om daarna niet meer op gas terug te schakelen.
Deze foutcode kan dus de LMM zijn of de Lambda sonde.
Enig idee hoe ik hierachter kan komen?
Ik beschik overigens over een OPCOM dus de auto kan eventueel uitgelezen worden tijdens het rijden ( mits ik dit kan opnemen?! Heb de opcom nog niet zo lang ).@bart-gsi wrote:
egr hoef je niet te vervangen als je `m uit je ecu verwijderd.. er is dan geen sturing meer van de ECU naar de EGR
p0130 is dacht ik een defect aan je lambda sonde
de p0170 zal samen hangen met de p0130 i.v.m. je lambdaMaar alsnog afdoppen?
Die p0170 heb ik al langer. Maar had ik alleen last van als ik hard reed of kouder weer was.
Dat wil dan zeggen dat me lambda langer naar de apegaren was? Maar nu gewoon echt begeven heeft?@Stefan662 wrote:
P0130.
Lambda sonde kapot.
EGR afdoppen (blind plaatje), maar gewoon aangesloten laten zitten.Alleen afdoppen gaat toch MM lampje branden?
Wist niet goed waar te plaatsen, dus maar beide geplaatst, whehe.
Dacht een mod verwijderd het wel als het nodig is. Sorry.Voor dat geld mag je ook mijn B2 angel eyes overnemen, zijn nog nieuw in de doos.
Ik had namelijk geen zin in dat gezeur om in me kabelbomen te gaan knippen.En toch is het zicht maar minimaal … Standaard had ik overigens gelezxen dat het maar 4300 is.
Gezien er een ring afgebroken is in de lamp, heb ik sowieso besloten ze terug te gaan sturen. Heb ze vanavond gemaild, eens zien wat hun reactie is.
In dat geval ga ik gewoon mijn bestaande lampen beetje opknappen, zwart spuiten of misschjien carbon beplakken de binnenkant. Xenon 10k erin.In ieder geval bedankt voor de reacties!
Aansluiting in de auto voor de koplampen
Oude koplamp
Angel Eyes
Xenon set
http://www.ebay.nl/itm/VAUXHALL-VECTRA-B-GSI-3-0-2-6-2-5-V6-COMPLETE-FULL-RECARO-INTERIOR-BREAKING-2001-/181810761588?hash=item2a54c40f74:g:wowAAOSwe7BWzXxg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verkoopt de hele auto in onderdelen.
Recaro interieur voor Vec B.
Het is dat ik net angel eyes met xenon hid kit heb bestelt, anders had ik ze zelf over laten komen .. zonde.http://www.ebay.nl/itm/VAUXHALL-VECTRA-B-GSI-3-0-2-6-2-5-V6-COMPLETE-FULL-RECARO-INTERIOR-BREAKING-2001-/181810761588?hash=item2a54c40f74:g:wowAAOSwe7BWzXxg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ga even asociaal dit topic gebruiken.
Ik heb een set angel eyes gekocht, voor me stadslicht xenon 10k verlichting om erin te zetten, en groot licht namaak xenon.
Helaas heb ik voor me groot licht H1 bestelt ipv H7.Is er toch nog een manier om dit passend te maken?
Te laat, maar bedankt voor het aanbod.
Werkt weer als een zonnetje, 1x drukken genoeg ipv 2 of 3 keer.
Iedereen bedankt voor de reacties en hulp.Die is een beetje ver weg, haha.
Heb wel nog een andere complete gevonden, iets dichterbij. Uit een opel van 98 …
Krijg ik dan over 2 maanden niet hetzelfde gezeik?
Kost ook nog eens €50,- zonder de garantie dat het werkt …..Overigens bedankt voor jullie berichten.
Dus met opcom inleren kan wel?
Ik ga over een weekje of 2 ( hoop eerder, ligt eraan hoe lang het duurt voordat me interieur binnen is ) toch naar die jonge in België, hij heeft een OPCOM.
Nee, sleutel hadden ze al weggedaan met verkoop van dr sloten.
Ik dacht dat die wel in te leren was…
Die andere vent overigens ook.Andere Kiepert gehaald van een sloop, ook ene uit 2001. Iets ander type nr wat erop staat. Net erin gezet, zelfde.. doet niets.
Nu even batterij uit me sleutel, en dan nog eens proberen na 10 minuten.
Zou het nu stom toevallig zijn dat deze ook kaduuk is, of kan het ook nog iets anders zijn?@t.beentjes wrote:
Prik voor de zekerheid een nieuwe in slot 11 (als je er een heb liggen) dan sluit je die iig uit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Morgen even halen.
En heb er omgedraaid. Maar ik kon met moeite slot 11 vinden. Ding zat op zijn kop, rechts naar links … Dus hoop dat ik de juiste gecontroleerd heb.
Stomme Duitsers.Dichtst bijzijnde OPCOM is voor mij alsnog 50KM rijden, en dan weer terug.
Beehhh. Is er verder geen manier om er achter te komen of het dat ook daadwerkelijk is?
Voor hetzelfde geld heb ik de zekeringen verkeerd nagekeken haha.Lijkt me stug, want heb ze bijna allemaal nagekeken.
En dat kan dus een kiekert zijn van elke Opel?
Jup, werkt nog prima! Beetje stroef, morgen even wat W40 in spuiten haha.
Ja had het gezien. Google hehe.
Zekering is het niet, al was het vrij moeilijk af te lezen welke zekering het was ..
Volgens mij is er al aardig in gerommeld.Kan de dealer zo 1 2 3 zien of die kiekert module rip is?
Wat is een kiekert module? Haha.
na mijn koffie ga ik eerst eens even de zekering controleren.Dat zou wel heel grappig simpel opgelost zijn.
@t.beentjes wrote:
Valt me nu trouwens pas binnen, heb je de zekering van de cv gecontroleerd?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neen, weet jij toevallig welke dat is?
@t.beentjes wrote:
Probeer eens de accu los te koppelen voor een tijdje. Misschien zit er storing in de cv stuur module.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat is een tijdje? Het regent namelijk pijpestelen hier, haha.
Dacht er eventueel al aan om morgen even langs een dealer te rijden.
Voor hun om erna te kijken kost mijn geld. -
AuteurBerichten