Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb een spruitstuk besteld, daarmee win ik 30 pk.
Ik neem aan dat de mogelijkheden toch erg beperkt zijn voor een easytronic?
Weten jullie waar ik een sportkatalysator kan halen voor de corsa c?
Want ik wil namelijk mijn katalysator er tussenuit halen.?Helaas zijn die opel corsa gsi niet in automaat.
@Corsa_GSi wrote:
Ik zou contact opnemen met Speed Equipment, zij zijn dealer van Dbilas in Nederland.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat een Easytronic versnellingsbak (semi automaat, gerobotiseerde handbak) gewoon geen extra vermogen aan kan!
Dit moet je eerst zien te achterhalen.http://www.dbilas-shop.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Turbosystem Maxi Edition Opel
Astra G, Corsa C, Meriva A, Agila A 1,2 16V Z12XE
Leistungssteigerung auf 160 PS
5000 euro.
Die dbilas dynamicTurbo Systeme beinhalten alle zum Umbau nötigen Teile.
Jedes der aufgeführten Systeme besteht aus folgenden Teilen:
Flowtec-Saugrohr, Turbolader, dbilas dynamic Auspuffkrümmer, Ladeluftkühler, FlowMaster Sportluftfiltersystem mit FlowPipe, Auspuffanlage aus Edelstahl mit einem Metallträger, Sportkatalysator, Ladeluftrohrsystem mit Schläuchen, Öl- und Kühlmittelleitungen.
Der Einbau bei dbilas dynamic kostet 640,00 EUR
• Gleichmäßiger Drehmomentverlauf
• Keine Verkürzung der Motorlebensdauer
• Wartung des Fahrzeugs beim Händler
• Motor muß nicht geöffnet werden
• Vollkommen alltagstauglich
• Selbsteinbau möglich
• 2 Jahr Garantie
Mehr Leistung – Mehr SicherheitUnsere Turboladerumbauten überzeugen nicht nur durch lange Lebensdauer bei vollkommener Alltagstauglichkeit, sondern auch durch herausragende Fahrwerte. Ausschlaggebend für einen zuverlässigen Motor, ist das harmonische Zusammenspiel aller Bauteile. Deshalb werden alle Komponenten unserer Umbauten in den hauseigenen Produktionsstätten gefertigt.
Zou je het voor mij kunnen vertalen? heb inmiddels wel een kijkje genomen
@Klopper wrote:
Tja, maar mijn Corsa B is toch ouder dan jou C’tje ;)
Hoe dan ook, het had iets te maken met de ECU waardoor het niet kon…
Vondt het persoonlijk erg jammer want het was een k*t stuk om te rijden 120 kilometertjes voor lucht.
Ongeacht wil ik toch wel wat gaan proberen, alle adviezen zijn welkom en eventuele links zodat ik een kijkje kan nemen.@Klopper wrote:
@arsenal4marcus: Dat probleempje had ik ook, maar dan voornamelijk omdat mijn auto ‘te nieuw’ was ivm de ECU… Een nieuwere serie die al niet meer gechipt kon worden of iets dergelijks.
Maar waarschijnlijk heeft hij je hetzelfde gezegd als wat hij tegen mij zei; even bellen ;)
Maar Corsa C is geen nieuwe Corsa dat vondt ik juist nou zo vreemd omdat het een easytronic is dat het niet lukt hij heeft het overigens wel geprobeerd. (Matthijsen techniqs)
@BlueAstraG wrote:
Ik bedoel, dan kan het altijd meevallen. En wie weet heb je zoiets van: “Hee, dit is relaxed!”
Ben vandaag voor lucht naar oirschot gereden lees me post boven :(
Ik zal jullie wat leuks vertellen vandaag vanaf amsterdam naar oirschot gereden voor niks.
Wat blijkt nou het probleem te zijn waarom ik hem niet kan chippen omdat ik een easytronic automaat heb.
Dus al het heen en weer gerij voor niks geweest. kan wel alles bij elkaar vloeken hoe vervelend ik het wel niet vindt maar dat moet toch gewoon tune baar zijn?Zou je mij kunnen adviseren hoeveel dat eventueel kan gaan kosten Corsa GSI??????
En waar ik dat voor mijn Opel Corsa C easytronic eventueel zou kunnenb estellen?Ik ga hem morgen chippen bij matthijsen-technics, is dat nog steeds de moeite waard?.
En vanuit daar eventueel verder kjiken?@BlueAstraG wrote:
Alles kan kerel! Doe wat je verstand je ingeeft :thumb
Maar ik ben het niet met ze eens wat betreft “de enige optie”. Ook met “de te dure kosten” niet.
Snap je me?
Ik wil best zaken laten veranderen aan de Corsa kwa tuning,
Alleen weet ik niet precies wat ik eventueel zou kunnen vervangen en hoe dat kwa prijsklasse is.
Dat is toch wel een beetje een dillema, weet ik ongv hoe duur bepaalde tunings zijn dan kan ik makkelijk een beslissing nemen.
Ik begrijp je verder helemaal ik heb ook gehoord als je er bijv, een turbo in wilt dat je hele motorblok omgebouwd moet worden.
Of dat waar is weet ik verder niet.Ik begrijp wat je bedoeld, alleen de chiptuning laat ik doen in oirschot een speciale opel tuner. Matthijsen techniqs.
Ik kan natuurlijk ook met hun overleggen wat er nog eventueel haalbaar is? want ik neem aan dat hun dat ook wel kunnen weten?
Ik had het al met ze overlegd het een en het ander door de telefoon en hun zeiden dat Chiptuning eigenlijk het enigste is wat ik zou kunnen veranderen,
Om ik denk dat ze me te dure kosten willen laten voorkomen het het eventuele tunen van de corsa.@BlueAstraG wrote:
Wat betreft de uitlaat:
Het mooiste is bijv. een uitlaatsysteem vanaf/inclusief het spruitstuk t/m de einddemper.
MAAR zowel spaghetti spruitstuk als een uitlaatsysteem zijn erg duur.
DUS een mooie optie zou bijv. een sport uitlaatsysteem vanaf de katalysator t/m einddemper zijn.Wat betreft het luchtfilter:
Er gaat in mijn mening niets boven een goede Cold Air Intake. Dit is een gesloten systeem met een conisch luchtfilter in de behuizing, die ervoor zorgt dat er alleen KOUDE lucht rechtstreeks aangezogen wordt. Meer koude lucht = meer prestaties.Om een voorbeeld te geven. Een openluchtfilter (ook al zit er een soort van hitteschild omheen) maakt wel veel herrie en dat is heel mooi MAAR zuigt ook warme lucht aan. Al zou je je aanzuigbuis recht naar het openluchtfilter toe leiden, dan NOG zuigt deze warme lucht aan vanaf je motor en onderkant motorkap e.d. waardoor je niet het maximale eruit haalt. Sterker nog, hoe warmer het onder de motorkap wordt, des te armer je auto gaat lopen.
Ik was misschien van plan om de katalysator eruit te halen en er een sport kat eronder te zetten, alleen moet ik even kijken waar ik dat zou kunnen krijgen.
Maar ik ben meer opzoek naar PK winst.@chieltjuh wrote:
@ blue astra
hij gaf zelf al aan een leek te zijn op dit gebied:)Zoals jurgen al zei: snellere nokkenas,?! heb verder geen idee wat dit je aan vermogen gaat leveren.
Mischien dat met een budget mensen hier wel een idee hebben wat je ervoor heb en hoeveel pk’s en nm dit gaat opleveren.Hoeveel PK kun je winnen met een snellere nokkenas? en wat is de eventuele prijs hiervan voor de Corsa C?. 1.2 16.v?
Ik wil natuurlijk dat ie wat rapper wordt en wat feller, maar adviezen kunnen al wonderen doen.@BlueAstraG wrote:
Ik snap je keuzes niet zo Marcus? Waarom een 57i kit en alleen een einddemper?
Niet lullig bedoeld maar geinteresseerd!
Nou, om eerlijk te zijn wou ik de corsa wat tunen dit zijn natuurlijk begin tuningen.
Maar ik begrijp dus wel hieruit dat ik vrij weinig met een luchtfilter en uitlaat kan winnen.
Wel heb ik gehoord dat je altijd zoiezo PK’s wint als je je middendemper en einddemper vervangt met een sportuitlaat.
En hetzelfde geldt voor een luchtfilter. adviezen zijn altijd welkom aangezien ik dan altijd kan informeren hoe of wat!@chieltjuh wrote:
er is wel meer uit te krijgen.. vraag is alleen hoeveel je er voor over hebt:)
adviesen zijn welkom
Ik ga ook aankomende zaterdag vragen of er meer mogelijk is, voor een redelijke prijs. ben benieuwd er moet meer uit zien te krijgen
@CQPV6 wrote:
Alleen een einddemper? die levert je alleen maar meer lawaai op…
Ja, en ik heb me middendemper en einddemper eruit gehaald. ik was nog van plan om me katalysator eruit te halen alleen dan zit je weer met het wel bekende apk probleem elk jaar…nogmaals ik ben een leek, dus elk advies is harstikke welkom!
http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/1186/CategoryID/-1/K-N-57i-Kit—Opel-Corsa-C/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/1643/CategoryID/25/einddemper-Oval-dtm/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze onderdelen heb ik er nu onder zitten. Mijn motercode durf ik niet te zeggen zou niet weten waar ik moet kijken ben een leek als het gaat om auto’s. ik laat de auto chippen in oirschot matthijsen-tecniqs
Het betreft een Opel Corsa C, ik heb er een sportuitlaat speciaal voor de opel corsa en een luchtfilter van k&n speciaal voor de opel corsa. ik neem aan dat ik met deze 2 zaken toch wel rondt de 80 pk moet zitten nu? en met chip erbij op 88?
@*Jurgen* wrote:
Wat ga je precies “tunen” dan?
Een chiptuning van opel-tuning.nl matthijsen – techniqs in oirschot.
Ik ga aankomende zaterdag mn opel corsa tunen ik heb er al een opel sportuitlaat en luchtfilter onderzitten. ik weet alleen niet of meer tuning mogelijk is ivm me semi-automaat.
-
AuteurBerichten