Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Jack,
Dit zal voor hem ook een hele boel verduidelijken, met deze foto’s!
Ik vond het ook al vreemd hoor, zo iets simpels als een thermostaat vervangen en bijna het hele motorblok demonteren, dat is niet echt logisch. Onderschat mijn schoonzoon niet, hij is handig en clever genoeg, maar nu heeft hij volgens mij (in het schemerdonker) de verkeerde slang gevolgd!
Langzaam maar zeker komen we waar we wezen moeten, zodat het rijden met deze bak een feest is en blijft!Uiteraard wederom met mijn dank aan jou!! :thumb
Gr. Arie
Zo luitjes, hier ben ik weer. En Jack, je had gelijk hoor, de startmotor! Afgelopen weekend stond ik weer, wilde niet starten, startmotor muurvast. Andere startmotor geplaatst (jaja, LATEN plaatsen, ben niet zo’n techneut :D ) en wat denk je? Een koude EN warme start zoals ie nog nooit heeft gestart!! Nu op naar het volgende punt, de temperatuur. Ik heb al een andere thermostaat gekocht, nu moet die nog er in. Gaat mijn schoonzoon doen. Hoop ik. Alleen, die wil de auto opkrikken, dan twee motorsteunen los, een steun onder de motor en zakken die handel. Dan komt inderdaad alles een beetje omhoog en is er meer ruimte, anders moet volgens hem o.a. de radiateur er eerst uit. Heb ik eigenlijk niet zo’n goed gevoel bij! Is dit de juiste manier of weet iemand een betere manier? Volgens hem zit die thermostaat in een huis wat zit links onder de gloeibougies en verstuivers. Eerder zei de Forum Goeroe dat het de thermostaat of radiateur zou kunnen zijn, eerder de radiateur, maar de thermostaat vervangen is gemakkelijker. Daar ben ik (volgens de eventuele werkwijze van mijn schoonzoon!) nu niet meer zo zeker van! Voor alle zekerheid roep ik: HELP! :D
Hoi Jack,
Bedoel je nu dat setje van E-bay of dat je zelf iets moet/kan doorverbinden?
Afgelopen zondag is er iets in mijn oor gefluisterd over een thermokoppel, kan dit?
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag, weet niet of het een verband houd met het ander?
‘s Morgens gloeien en starten, geen probleem. Wanneer de motor warm is dan duurt het allemaal wat langer.
Bij een warme start duurt het wel 5-6 seconden voor de motor aanslaat.
Heeft ie altijd gehad van nieuw af aan, maar word eigenlijk langzaam aan erger. Is dit ook een probleem wat voor komt bij die Beierse soortgenoten? De dealer heeft er destijds heel wat naar afgezocht maar nooit kunnen vinden.
Hier op dit forum zit natuurlijk heel wat praktijkervaring en die is soms veel belangrijker dan de theorie?Hoi Jack,
Er is altijd alleen maar roze koelvloeistof in het circuit gegaan, dus daar zoek ik het niet.
Thermostaat zou kunnen?
Ik heb je een pm gestuurd, misschien wel per ongeluk twee maal?Gr. Arie
Eventjes nog een aanvulling.
Kan het zijn dat de automaat nog in de “S” stand staat?
Als ik de “S” knop in druk gaat wel de lamp op het dashboard branden (en weer drukken uit), maar soms heb ik het idee dat wanneer ik solo rijd en gas (diesel ) geef, dat het allemaal wel erg snel gaat, ook met terugschakelen. Kan dit?
Dus, zonder signaalaanduiding continue in de “S” stand rijden.
Anders zou de automatische versnellingsbak gereset moeten worden, maar er is mij verteld dat bij het afzetten van de motor deze eventueel automatisch gereset word?Zo, daar ben ik weer, probleem blijkt nog steeds niet opgelost te zijn.
Vorig jaar naar Oostenrijk, motor weer gloeiend heet, Wegenwacht er bij, kapotte waterpomp. Op auto-ambulance terug naar Nederland.
Waterpomp vervangen, was dus inderdaad met kunststof schoepje! Originele er in.
Twee weken geleden naar Luxemburg. Weinig vertrouwen in de auto, maar ja, je moet dat beestje natuurlijk wel de kans geven om dat vertrouwen terug te winnen! Had met mijn zwager afgesproken dat hij mij eventueel achterop zou komen met zijn Mercedes ML270.
Gelukkig, want inderdaad, bij Namen stond ik weer langs de kant met een gloeiend hete motor! Vakantie NIET in duigen, wat is zo’n ML een beul, trekt zoals een auto behoort te trekken. Maar daar heb ik niets aan! MIJN Omega, die wil ik rijden!
Kortom: Viscose en waterpomp vervangen, radiateur en condensor schoon geblazen, wat nog meer?
Heb ergens gelezen om een nieuwe massa aan te leggen naar chassis en motor. Hoe is hier de ervaring mee?
Of zijn er nog andere (betaalbare) opties?
Dit is absoluut geen verkoopadvertentie, maar ik ga er stevig aan denken om deze geweldig fijne auto (want dat is hij zéker!) maar te gaan verkopen. Als hij niet wil/kan werken, dan heb ik er de extra hoge kosten zoals MRB en verzekering niet meer voor over.
Wie weet raad?!Zo, na een hele tijd eindelijk eens een monteur ge(be)zocht, want mijn probleem was nog steeds niet opgelost. Maar ja, het is nog geen vakantie, dus werken hoeft “die beul” nog niet en de temperaturen zijn ook nog niet zo hoog. Eerst maar eens de “goedkoopste” mogelijke oplossing geprobeerd, de radiateur schoon blazen. Kwam weinig uit, maar uit de condensor (wat dat ook mag zijn, heeft te maken met de climatcontrol) des te meer, wat een smerigheid op de grond. Volgens de monteur zat deze helemaal dicht, zit vóór de radiateur en laat dus (nagenoeg) geen luchtstroom door naar de radiateur. Zo gauw het warmer word ( jaja, ik ben een optimist :D ) nog eens een keertje de caravan achter de auto en proberen maar he. Dus mischien: Word vervolgd? Ik hoop het niet, wat mij betreft hoop ik dat mijn probleem is opgelost!
Voor alle medenkers: voorlopig hardstikke bedankt!!Ga zo door, ga zo door, hier in St.Willebrord worden we steeds wijzer (Pastra!!).
Waardevolle tips hier, een waardig forum!!Hoi Jack, Pastra en Soepkiepe,
Ik ben nieuw op dit forum en weet dus niet of ik op de juiste manier reageer!
Maar inderdaad, Soepkiepe, de dubbele fans draaien als gekken :D
Pastra, inderdaad, dit idee was ook al ge-opperd, maar er werd ook bij gezegd dat het niet altijd resultaat heeft (Jack).
Ik kan er wel een andere radiateur in gooien, maar ook dit is (van tevoren) niet te controleren.
Ik heb eigenlijk geen zin om mijn auto 3 dagen aan”het infuus” te leggen bij de Opelgarage, mij te kostbaar, maar ik zal inderdaad iets moeten. Ik zal mijn topic nog even in de gaten houden, misschien komen er nog wel andere waardevolle tips. (zoals: waar kan ik voor een schappelijke prijs aan een andere radiateur komen). Voorlopig houd ik het inderdaad daar zelf ook op, maar alle tips zijn welkom. Jullie in elk geval bedankt voor het meedenken!! -
AuteurBerichten