Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@JanickMegroot wrote:
Bedankt voor de berichten, ik ga ze meenemen.
Heeft deze astra een distributieriem of een ketting?
@Arnoldinho14 wrote:
Enkel wat jammer is dat hij wat kaal is uitgevoerd, maar ieder zijn eigen behoeftes..
Wat zou jij nog missen op de auto?
Wat ik zeker zou missen is xenon en leer. Verder zou ik ook de navigatie met het kleurenscherm liever hebben omdat dat echt een veel luxere uitstraling geeft. Maar dat is ieder zijn eigen ding, net als de motorprestaties.
De astra heeft een distributieriem.
Erg mooie auto moet ik zeggen, vooral de kleur! Enkel wat jammer is dat hij wat kaal is uitgevoerd, maar ieder zijn eigen behoeftes. Wat ik even in de gaten zou houden tijdens de proefrit zijn storingen die misschien opkomen of het onderhoudslampje op je teller. De astra kent wat kleine kwaaltjes zoals het gaspedaal, sensor koelvloeistof etc. Verder is de auto uit 2009 dus weg redelijk vers, roest zal er wel ver te zoeken zijn. Kijk voor de zekerheid even bij de verbinding tussen de achterbumper en het achterscherm en naar de hoeken van de daklijsten bijvoorbeeld. Gezien de kmstand goed op onderhoud controleren, met name distributie etc of alles op tijd gedaan is.
Met de pedalen kun je snel op foutcodes controleren die je dan snel zou kunnen opzoeken op google.
In Zevenbergen zijn ze te koop voor 10 euro. Advertentie staat op mp.
Die eerste had ik ook. KVS-sensor vervangen en code kwam nooit meer op.
Is er misschien iemand in de rond breda/roosendaal in de straal van +- 50 km die een tech2 ter beschikking heeft. Volgens mij is de cid van de cd70 niet goed ontkoppelt en daarom pakt de cdc40 hem niet.
Ik was bij een opelspecialist die alles met tech2 deed. Die diefstalbeveiliging is gewoon dat hij ontkoppelt of koppelt, zo noemt een opcom dat. Ik heb zelf een en ander met een opcom geprobeerdt maar het lukt allemaal niet. Het is wel zo dat mn cdc40 van blaupunkt is en het scherm van siemens. Maar dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn aangezien ik vaker lees dat er een cdc40 met een cid is gekoppeld en het doet. De cdc40 is van blaupunkt of van delphi. De CID’s zijn altijd van siemens eigenlijk, heel weinig van delphi. Ik denk dat het allemaal met die code indexen et maken heel waar ik de ballen van snap.
Ja dit is het ook niet. De cd70 blijft het doen met de cid. Ongeacht of is de diestalbeveiliging eraf haal of erop doen maakt niet uit. Alleen ik wil mn cdc40 bewaren en daar doet hij het ook wel mee, dus alles werkt maar ik heb die display safe melding in het scherm :swear
Hmm dan heb ik het ooit ergens verkeerd gelezen. Toch super om daar eens een keer achter te komen. Wat Mark16v zegt klopt. Kheb namelijk nog even foto’s van mn oude lel-turbo bekeken.
Stel je hebt een leh-tubro, kun je hem goed laten chippen. Let er even op dat je vanaf een bepaald vermogen ook de intercooler, injectie, lmm en vooral downpipe moet vervangen.
Die zal bewust zijn overgeslagen neem ik aan. Aangezien de i bij de automobielbranche wordt gebruikt voor injection etc. Zou een beetje raar staan lijkt me en hebben ze daar dus ook niet voor gekozen. De astra h is in Engeland bijvoorbeeld mk5 en de astra j is de mk6. Zo zie je ook dat de i niet bestaat.
Als er k04 op staat heb je een leh-tubro. Een let/lel/ler turbo is een k03.
http://tyrestretch.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier vindt je vrijwel alle mogelijke maten met foto’s erbij. Dan krijg je beetje een beeld.
Even jezelf verdiepen waarvoor alle getalletjes staan.Nu heb ik de kachel demonteert. Alleen moet ik die klep eruit halen. Maar hoe?
Wat betreft de motor van die klep. Hij draait nog gewoon als ik de knop bedien. Als de sleutel uit het contact draai dan draait hij wel weer netjes terug. Als hij gwn uit stond dus al op de terugpositie, dan draait hij niet meer als ik de sleutel uit het contact draai. Hoort dat gwn zo?De klep is afgebroken.
Dat gedoe van je gaspedaal komt door je uec! Haal de bovenkant van je zekeringskastje open, haal die eruit en blaas alles met een normale föhn droog. Onder het zekeringskastje zit namelijk de uec. Vervolgens spuit alle contacten met contactreiniger in en blaas weer alles droog. Daarna alles terug monteren en dat was hem! Een hoop gedoe aan storingen en gedoe, maar het is een zeer simpele oplossing en een bus contactreiniger kost je een tientje. Dit zou ik zeker doen voordat de graag ernaar gaat kijken en je gaat afrekenen. Bij mij heeft het geholpen. Als dat hem niet is dat gwn een ander gaspedaal erin doen. Maar de kans dat het je uec is, is heeeeel groot. Bij mij heeft een ander gespedaal niet geholpen, de sensoren zitten daaraan vast en kunnen niet apart worden gewisseld. Ik had nog steeds die storingen. Het reinigen van de uec heeft wel geholpen! Welk pedaal ik ook erin had, de storingen bleven uit.
Waar zorgt die klep dan voor? Dus wat is zijn werking, dan kan ik controleren of tie het wel of niet doet.
Misschien even belangrijk om te vermelden. Ik gebruik het rechter knopje van de twee links van de ecc nooit. Die staat altijd uit. Ik heb enkel de knop aanstaan dat de temp automatisch word geregeld, dus enkel het linker knopje van de twee links. Dan zoemt hij wel of zoemt hij niet.
Dat voor de blaadjes moet ik bij de interieurfilter kijken, die eruit halen dus en ff schoonmaken. Ook nog later blazen zonder filter?
Ik denk echter dat het uit die bak komt, dus die ronde bak achter het bashbordkastje. Is dat dat wat je bedoelt met motortje en die recirculatieklep Stefan?Aaajoh, zonde van de discussie hier. Astra Tourer vraagt zich gwn af naar zn verbuik. Denk dat dat gwn veel met rijstijl te maken heeft en de koudere periode. Jammergenoeg heb ik zo een probleem niet. Ik ben al blij als ik een verbruik van 1 op 10 haal. Meestal gaan er toch een 11/12 liter per 100km doorheen. Maarja plezier heeft zijn prijs.
We zijn weer twee weekjes verder en nog steeds helemaal niks, ook geen lampje dat brand zonder de noodloop of dergelijke. Ik ben echt heel ergs blij als dit hem is geweest. Kon nie makkelijker op te lossen zijn zo. :D Afkloppen!
Bij mij in de astra h was er telkens ook een beetje vocht in de kofferbak toen ik hem kocht. Ik heb dus ook gekeken waar het vandaan kan komen. Ook heb ik toen ooit gekeken na een paar dagen dat de auto droog stond. Dus het kon niet langs buiten komen. Uiteindelijk zat er in het demmateriaal van het tapijt in de kofferbak wat vocht wat telkens weer door zweten naar de onderkant van de kofferbak kwam, dit was van buiten totaal niet te voelen. Dus nieuw tapijt erin en het was droog. Oude tapijt uit elkaar getrokken en de houtenplaat erin was al zon beetje moffig. Iemand iets om laten vallen in de kofferbak en niet laten drogen of natte band erin gedaan. Zou bij jouw vast niet het geval zijn maar je weet maar nooit.
Alleen daar staat geen cdc40 tussen.
Ik wil het origineel, als dit niet kan dan zo dat het niet zichtbaar is aan de buitenkant, dan zou ik gwn de aux kabel van opel halen die die bij de handrem monsteren en dan gwn de kabel met dat apparaatje soleren.die van mij is voor 10-2007, ik heb dus sowieso geen voorbereiding en kan geen aub kabel monteren zonder een apart apparaatje daarvoor
Tot nu toe alles in orde, geen storingen. Ook het ritje naar essen zonder problemen goed geklapt. De show was trouwens super vet. Ook op de foto met PS-profi Sidney Hoffmann geweest. Afkloppen.
Staat niks van astra of zafira. Slecht dus. Gwn naar de dealer, als er niks open staat kan die je ook vertellen wat er al wel gedaan is.
Bij eds heb je die schroeven voor 30 euro zag ik. Kheb een gereviseerde turbo van tt24. Ff bellen welke zij gebruiken. Snap dat laatste stuk van de montage niet echt.
-
AuteurBerichten