Arne Wasbauer

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • Arne Wasbauer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2017

      Ik heb eens gekeken en ik heb ene gevonden voor de katalysator, geen erachter. Ik kon niet direct een merk aflezen maar er stond wel JAPAN op, waarschijnlijk Ngk?
      Op-com geeft aan dat er een O2-sensor is, is dat dan geen lambda?

      Arne Wasbauer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 April 2017

        Ik weet niet of deze al is vervangen, ik heb hem ook 2dehands gekocht. Wat is normaal het originele merk van de Z13DTH?

        Arne Wasbauer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 April 2017

          Even een update:
          Heb ongeveer 700 km goed doorgereden (100 km in Duitsland en de rest hier in België). Heb ook V-power diesel getankt en de rook is al wat minder maar hij rookt nog goed. Heb dus een tijdje met op-com zitten rond te rijden:
          – lmm lijkt oke (waardes lijken normaal =>veel gas, vraagt veel lucht)
          – egr-klep lijkt ook oke (vollebak gas = helemaal open zonder vertraging)
          – Ik denk een probleem met de lambda => waardes schommelen tussen de 30 en 95 mV dus 0.03 en 0.095V.
          Ik had gelezen dat dit normaal tussen de 0.1 en 0.9V moet zijn, klopt dat?
          Ik wou mijn lambda eens reinigen, kan je dat doen?

          Arne Wasbauer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 April 2017

            Bewijzen van spreken :) trekt toch goed op voor zo een klein motorke hoor.

            Arne Wasbauer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 April 2017

              @ Vierwieler
              Ik merk het inderdaad heel goed wanneer de turbo ingeschakeld wordt, vlieg dan echt in mijn stoel. Ik ga deze waarschijnlijk toch eens vervangen. Dat afdoen lijkt me wel interessant, iemand meer informatie daarover?
              Hoe kan je zien of je Egr slecht is via opcom? Iemand ideeën?

              Arne Wasbauer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 April 2017

                Bedankt voor de informatie! Ik zal nu voortaan wat meer doortrekken en gas geven en hopelijk lost zo het probleem zich op.
                Ik ga zeker ook eens die flush doen bij mijn volgende onderhoud.
                Hopelijk geen grote stukken dan :)

                Arne Wasbauer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 April 2017

                  Ik heb ook ondertussen de EGR-klep gereinigd (uitwendig) met zo een set van Bardahl. Toen ik de inlaat zag verschoot ik… vol vol roet en een beetje olie van de turbo (echt maar weinig dus niets ernstig). Deze zomer ga ik waarschijnlijk toch eens heel de inlaat demonteren en reinigen en een nieuwe EGR steken. Nu heb ik ook een middel ingegoten om de turbo en katalysator te reinigen met als gevolg meer rook (precies licht grijze).
                  Heb voor deze zomer al een aantal dingen opstaan:
                  – Remschijven en blokken vervangen
                  – Nieuwe EGR
                  – Onderhoud dus dan waarschijnlijk met een flush
                  – Magneetkoppeling aircocompressor vervangen


                  @mitchelvm
                  welk middel is dat voor de uitlaat te reinigen?

                  Arne Wasbauer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 April 2017

                    Zover ik weet is de auto altijd heel goed onderhouden geweest. Ik heb hem gekocht met 45000 km op de teller. Aan Carpass te zien had de auto in de eerste jaren weinig kilometers gemaakt (4000 per jaar). ik rij er nu ongeveer 17000 km per jaar mee. Nu wordt de auto pas echt ‘gebruik’.

                    Misschien nog iets wat ik weer vergeten te vermelden ben (vergeet de laatste tijd veel dingen :) )
                    Als ik rustig rij hapert de motor rond de 1750 toeren maar dit probleem komt maar zelden voor (om de maand). Het is ook opgelost als ik terugschakel of het gas goed induw.

                    Al bedankt voor de reacties, hopelijk wordt het geen dure zaak… Volgende auto wordt een benzine…

                    Arne Wasbauer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 April 2017

                      Ik heb met opcom de auto uitgelezen en geen foutcodes te bespeuren. De auto is wel gechipt en de garage zei vervolgens ook dat na ca.2800 toeren het koppel zakte/niet stabiel bleef.
                      Waarschijnlijk dan een probleem met de katalysator? Misschien professioneel laten reinigen?

                      Arne Wasbauer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2017

                        Ik ben nog vergeten te melden wanneer ik de auto start als die koud is, dat het toerental stationair een tijd op en neer gaat (verschil van 100 toeren per minuut). Dit verdwijnt ook na een minuut.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)