Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door noci
Worden de spiegels ook niet warm?
Krijg je wel spanning op de draden achter op de spiegel ?alleen op de gele draad
nee hellaaas niet de zekering ik heb echt een schema nodig:swear
origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door arjenm
hallo, mijn bediening van mijn spiegels werkt niet meer
heeft wie kan mij aan een electrisch schema helpen
alvast bedankt
opel commodore cmiss de zekering er door,
zit aan de linkerkant in je zekeringskast
vanaf links 4de rijtje en dan de bovenste [15A] :hmmznee hellaaas niet de zekering ik heb echt een schema nodig:swear
dankje
is bij mij niet het geval ik heb draden in de deur al door gepiept
schakelaar ook niet wil graag eerst weten hoe het werkt
gr arjenorigineel gepost door noci
Gse heeft gelijk heb ik ook bij allebei de voorportieren al gehad !dankje
is bij mij niet het geval ik heb draden in de deur al door gepiept
schakelaar ook niet wil graag eerst weten hoe het werkt
gr arjenhoi,als je tandwiel van je startmotor tegen je starterkrans van je vliegwiel komt geeft dit een krassent geluid
het zelfde als je start en de motor draait al
kontroleel je start draad of hij geen sluiting maakt bijv door als je gestart heb draadje los nemen van je start relais
en dan gaan rijden kijken of je het geluid dan nog hoort(wel je draadje even isoleren voor sluiting)
gr arjen
ben voor het eerst oip het forum :)origineel gepost door klasse1985
Goededag allemaal,
Ik ben sinds 2 jaar trotse eigenaar van een opel monza A2 3.0E uit 1984 met een 3 traps automaatje. Echter twee weken geleden ging ik mijn bougies vervangen. Hierbij ben ik helaas vergeten de accupolen los te halen. Het volgende gebeurde me toen:
Ik draaide van de 5e cilinder de bougie los en toen kwam ik met mijn bougiesleutel (haaksleutel met bougiedop erop) tegen de + pool van mijn startmotorrelais aan. Hierbij merkte ik meteen de vonk op en trok de sleutel zo snel mogelijk er vanaf. Als hij nog maar start dacht ik toen. Na de bougies dus vervangen te hebben starte hij gelukkig wel. Echter, toen ging ik er mee rijden. Nu lijkt het alsof er zo nu en dan op onbepaalde momenten de starter krans tegen mijn vliegwiel aan loopt. Dan hoor je een behoorlijke ‘tak’ en dan is het weer weg. Nu ben ik natuurlijk niet compleet cker dat de oorzaak is het aantikken van de van de + pool is maar lijkt mij wel. Vanmiddag startmotor en startrelais los gehad alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Echter geen extreme beschadigingen te zien aan mijn starterkrans en vliegwiel. Ook bij het schoonmaken van de startmotor en startrelais bijna geen opmerkelijkheden gevonden. Enige wat opviel was dat het dubbele armpje wat slijtage vertoonde wat ik ter plekke opgeknapt heb en dat van het startrelais een van de twee rechthoekige koperen vlakjes welke zich onder de contactpunten van het relais bevinden wat ingemolten was. Deze getracht met een vijl wat op te knappen. Echter dit alles zonder resultaat bij het hierop volgende proefritje.
Iemand misschien nog een idee?
Volgende stap die ik ga ondernemen is het deksel aan de voorkant bij het vliegwiel eraf halen. Dit om te kunnen zien waar en hoe het vliegwiel beschadigd. -
AuteurBerichten