Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ontsteking is afgesteld nu het scheelde niet veel misschien een milimeter. Auto is oke nou en dit topic kan nu dus dicht. Nog even motorblok schoonspuiten lijkt wat mooier en hij kan er weer een poos tegen. Uitzonderingen daargelaten zoals een crash. John bedankt voor al je nuttige info.
Ja dat weet ik wel zeker die heeft allerlei tools. Is mischiemn nog wel beter ook kan dan ook kijken als de vacuumvervroeger naar behoren werkt. Heb hem nou optisch dus op het oog afgesteld. Beschermplaat er even afgehaald en 1 ste cilinder op ontstekingstijdstip gezet. Met een zaklamp even gekeken waar de sensor zich bevind precies in het inhammetje van de rotor dus. Hij loopt er wel mooi op. Nou een andere zorg er zijn benzine dieven actief hij wou gisteravond niet starten. Dus slangetje bij de pomp erafgehaald maar niks hoor. Ga nou eerst een tankdop met sleutel maandag ophalen. Of zullen de eikeltjes dan een gat in de tank prikken grrrrr. Bedankt voor de info carbarateur is goed gelukt co2 was perfect en hij loopt mooi stationair.
Lampje blijft constant branden lijkt me ook niet goed. Of staat er constant stroom op en ten tijde van de vonk heel eventjes niet dus als je de verdeler draait lampje gaat uit is het goed??
Bedankt voor de nuttige info als de auto statisch op tijd staat kan ik de auto perfect afregelen. Heb nog es in de vraagbaak gekeken naar die pierburg carbarateurs hoor er niks anders als negative dingen over. De carbarateur is goed alles gechect met de nuttige gegevens die je me gestuurd hebt. Durf de auto nog niet te zwaar te belasten maar kon het niet laten 180 km/h en nog gas over maar wel een tijger in de tank maar daar is geen enkele auto een uitzondering in. Je mag ook maar 120:angel.lol Familie van mij had ook een automaat en reed ook mooi. Weet niet of het een 1300 of 1600 was. Misschien een optie voor mijn vriendin die schakelt altijg te vroeg rijd soms 40 km/h in de vier haha. Ik ga hem op tijd zetten en weet zeker dat ik nog een poos plezier heb van deze auto. Wel goed onderhouden dat is een pre. Misschien word het nog een erfstuk voor mijn kinderen.
Iemand nog tips en tricks om de ontsteking degelijk af te stellen. De vraagbaak beschrijft het heel beknopt.De ham vraag is waar het controle lample op aansluiten is dat op de hall stekker van de verdeler of is het bij de bobine of bij de module. Hij loopt op lage toeren niet mooi een klein beetje schokkerig. Om de ontsteking uit te sluiten wil ik die graag goed hebben. Voor de resr de bougies hebben de perfecte kleur precies wat het wezen moet dus het kan niet veel wezen maar ben nou eenmall een perfectionist.
Nou het blijkt dat onze zuiderburen er meer kaas van gegeten als hier. Heb hem gevonden staat er gewoon op precies wat ik bedoel. Nou is het voor een particulier niet mogelijk om daar wat te bestellen wellicht kan ik het gewoon bestellen via een automaterialen zaak hier (als ze die moeite willen doen). Toppie John. Ga er gauw 1 bestellen dan heb ik wat op voorraad heb gisteren de laatste gekregen van de plaatselijke opel kenner
Ja klopt allemaal als een bus volgens de plaatselijke kenner is alleen naar contactpunten overbouwen mogelijk met een nokkenas van een 1300 kadet. Ik ga zeker weer even googelen vind het zeer bruikbare informatie wat is zo’n forum toch handig. Er zit inderdaad een varajet 2 carbarateur op en ben zeer benieuwd naar meer ifo over deze carbarateur de omschrijving in de vraagbaak is redelijk uitgebreid maar nog niet bevredigend. Ben al wat aan het stellen geweest. Had de stationairschroef er bijna helemaal uit en nog niet stationair. Toen een stuk gereden en was ie door en door warm. Heb het mengel iets rijker gezet is ook maar een heel beetje en na kan ik hem mooi afstellen met stationairschroef. Hij rijd weer perfect. Volgende probleem als de motor pas uitstaat start hij zeer slect en de startmotor gaat moeizaam rond. Hoop dat i dat probleem kan oplossen door een revisie. Startmotor is er al tweedehands ingekomen en zit er ook al een hele tijd in. Het is net of ie de motor niet door de compressie heen krijgt. Bedankt voor de nuttige informatie rij je dezelfde auto??
Auto is bouwjaar 1984. Is nou donker buiten zal morgen wel even kijken. Het is de sh 1600 dat weet ik wel zeker en de ontsteking die er nou op zit is van Bosch. Dat hall systeem werkt wel goed alleen het gaat niet zo lang mee dat is het jammere er van. Misschien helpt wat preventief onderhoud aan de ontsteking. Vanmiddag nog wat bijgesteld en heb zo’n idee dat ie ergens een klein beetje valse lucht hapt en dat vermoeden was juist 1 boutje was lam en zat dus niet goed vast. Stond in twijfel om de kopbouten nog na te trekken maar zie daar toch vanaf. De vraagbaak zegt 25 nm en dan 3 keer 60 graden en natrekken is niet nodig. De leverancier van de kopbouten meld 30 graden natrekken. Ik hou de vraagbaak maar aan in dit geval. Dus toeren maar weer. Ben benieuwd als het scheelt in het verbruik hij gebruikte voor het voorval (de kapotte koppakking) ontzettend veel. Hoop het wel want de benzine prijzen liegen er niet om. Schiet me net binnen kenteken is LD-27-RR misschien dat je op RDW.nl de motergegevens achterhalen kunt. In ieder geval meld ik het morgen
En goed nieuws hij loopt weer nog niet helemaal zoals het wezen moet maar is geen slechte ontsteking of iets anders naar is gewoon carbaratuur afstelling bougies waren de kleur wat het wezen moet. 1 ding is naar aan dit model opel de ontsteking zelf is berucht. Er is nu een nieuwe hall sensor plus grondplaat en de zogenaamde fietsbel in gekomen. Koste toch weer 107 euro inclusief arbeidsloon. Gelukkig had hij nog de revisie setjes liggen. Ben me al rot aan het googelen waar je die revisie setjes krijgen kunt. In ieder geval niet bij bosch die smeren direct een hele nieuwe ontsteking aan. Nou zegt de plaatselijke opel kenner dat die dingen maar een aantal jaren meegaan. Misschien is ombouwen naar contactpunten dan nog een optie die zijn volop verkrijgbaar dat hall gebeuren is zeer schaars en evenzo een 2e hands ontsteking op de sloop. Iemand anders hier een adres waar revisie setjes nog volop verkrijgbaar zijn?? Het kan toch niet zo zijn dat je iedere keer een nieuwe dure ontsteking moet kopen van circa 500 euro??In ieder geval hij kan weer even meeste is wel nieuw nou.
Ontstekingshuis weggebracht naar een echte opel kenner die had hem in een mum van tijd gedemonteers. Als echte opel kenner sprongen hem de tranen in de ogen en zei direct: zo start een opel nooit. As was versleten en centrufigaal mechanisme slingerde erin. Hij gaat hem maken had nog drie ontstekings in de garage liggen we gaan nu van alle drie een mooie maken. Hij heeft trouwens complete revisie setjes liggen voor een ontstekingshuis. Het was al laat dusmorgen weer een dag. Ken in korte tijd een opel ascona c van binnen en buiten. Toch ben ik weer tevreden voor vandaag compressietest was geweldig en neemt een hele last van de schouders. Hoop dat het nog jaren duurt voor mijn opel bij de sloper komt.
Ben ten einde raad stat wel maar loopt zo beroerd. Compressie gemeten bijna 12 bar weet niet wat minimaal is maar 12 bar is geen reden voor klagen. Uiteindelijk de plaatselijke opel freak gebeld en het verhaal verteld. Nou zijn bij reparatie die 3 draadjes kapot gegaan in de verdeler heb die toen weer aan elkaar gemaakt. De plaatselijk opel freak zegt daar zijn revisie setjes voor maar is wel speciaal gereedschap bij nodig dus heb de ontsteking laten maken maar uitbesteed en hopen dat het daar aanligt het is wel duidelijk een ontstekings probleem. Laat het horen. Weet iemand trouwens wat de minimale compressie is voor een 1600 s?? ben er wel nieuwsgierig naar volgens de freak is de mototr met 12 bar compessie nog lang niet aan revisie toe. Toch nog goed nieuws
Weer een stap verder bij het schoonmaken van de boven kant zuiger stond die echt helemaal bovenin. Net op dat moment komt mijn maat langs en zegt kloppen de originele merktekens wel. Ga er wel van uit zei ik. Dus even de poelie terug gezet en wat bleek het merkteken stond wel 2 tanden verder als het eigenlijk wezen moest. Toch heeft de auto er heel wat kilometers mee gemaakt maar als het goed is ik denk het niet. Nou hopen dat dat het euvel was in combinatie met teveel olie. Heb er nou gewoon weer 15w40 in zolas de vraagbaak voorschrijft. Mijn ascona is allergies voor 10w40 shell helix wat euromaster er voor 60 euro in geflikkerd heeft. Laat het horen hoe het afloopt in ieder geval wil ik nog een hele tijd plezier hebben aan deze auto is gewoon top om in te rijden en doet weinig minder als die computer auto’s.
Ondertussen al weer wat verder. Kop laten reviseren en weer gemonteerd op mijn C Ascona 1600 s. Nieuwe bougies erin en starten en lopen. Na een half uur warm draaien knal uit luchtfilter en later geen teken van leven meer. Nieuwe bobine enzv geen resultaat na een half uur draaien zijn de bougies gewoon kapot.Terug naar automaterialenzaal om de bougies in te ruilen. Nou nee dus is een ander probleem zeggen ze. Kop er weer afgehaald en controleren als de kleppen wel goed dicht zijn en dunne olie boven op cilinders gegooid om te kijken of daar iets ernstig lek is allemaal prima in orde. Maar nou de vraag aan een echte opel kenner hoe zit dat met de koppakking als ik kijk naar de gaten in het blok en de gaten in de koppakking zit het meeste gewoon dicht hoort dat zo bij dit type moter? Of (ik heb de auto nog niet zolang) heeft en zit er gewoon een verkeerde koppakking opgezeten. Of zijn die gaten bewust dicht gemaakt. Ben nieuw in de ascona wereld
19 februari 2011 om 18:07 In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820288Vergeten te melden olie laten verversen bij euromaster wil dat gesmeer niet bij huis. Volgen dag met koude moter geconstateerd dat het peil 2 centimeter boven het maxium stond.Had er toen al weer 300 km mee gereden totdat de auto begon te puffen. Die eikels hebben er helix 10W40 ingegooid misschien zuigerveren een opdonder gehad met dat hoge oliepeil??
Ik heb een oldtimer goud ascona c 16 s kenteken ld-27-rr
-
AuteurBerichten