Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voorlopige diagnose: lektest in orde. Kleppen niet beschadigd. Riem uit tijd door prutswerk. Nieuwe riem erop en hopen dat ie weer goed start en loopt.
Ik weet niet of dat normaal is. Heb er weinig verstand van.
Maar als alle cilinders 4 bar hebben, dan is de kans groot dat de motor niet in de soep is gelopen toch? Meestal gaan ze per 1 of 2….toch?
Monteur gaf aan dat de riem sneller leek te draaien…dat hoorde hij.
Kans dat het probleem alleen het uit tijd lopen van de riem Is? Op tijd zetten en klaar?
Kan de bobine ook compressieverlies veroorzaken? Of alleen vermogen verlies?
En wat zegt het feit dat alle cilinders 4 bar aangeven?
Ik woon in leusden. Auto staat bij de garage. Ze gaan de riem testen. Hoop dat hij uit tijd loopt en dat schade meevalt…….
<p style=”text-align: right;”></p>
4 bar is idd veel te weinig. Alleen is het gekke dat ie dat op alle 4 de punten aangeeft. Als er 1 of 2 kleppen krom zouden zijn dan zouden alleen die dit aangeven.
Olie zit in de ruimte van de bougie. In verleden al een bobine laten vervangen. Hij liep toen op 3 cilinders. Nu loopt de motor gewoon niet goed. Ze denken daarom dat het niet bobine is en de lekkage van olie komt door kleppendekselpakking.
Ze gaan nu de riemtiming bekijken volgende week.
Kan compressieverlies ook op andere problemen wijzen?
Is er een mogelijkheid dat alle kleppen krom zijn en de motor vervangen moet worden? Mij lijkt dat sterk omdat er niks aan de hand was met rijden en het probleem zich voordeed bij starten. Daarvoor niks gemerkt
Blijkt toch gewoon de startmotor te zijn die intern stuk is…..
Fijn die ANWB.
Nee klinkt niet anders alleen hij slaat niet aan
150000 km. Hij slaat idd niet aan maar “start” wel nog. Hij staat bij de garage om uit te lezen en te kijken naar schade
Volgens mij een 1.8. Uit 2008. Heb er totaal geen verstand van.
-
AuteurBerichten