Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oja, ik had als laatste de gasklep positiesensor ook nog vervangen,
maar daarna liep hij nog steeds te snel stationair.
dus dat is het ook niet geweest.hey mensen.
ff een up deet
zaterdag ff bij een sloperij geweest.
compleet gasklephuis en complete ontsteking aangeschaft.
thuis meteen de motorkap open en sleutelen maar, mooi weertje erbij.
begonnen met de injector erop te schroeven…
ik was erg benieuwd, maar helaas merkte ik geen verschil
…
toen ontsteking vervangen,
behalve de verdelerkap omdat degene die erop zit nieuw is.
ik zat ff te knoeien voordat ik hem op tijd kreeg en de motor lekker reageerde op gasgeven.
uiteindelijk reageerde de motor lekker fel, maar ik kreeg af en toe een backfire…
toen nog maar iets later gezet.
het probleem was nu ineens dat de motor heel snel stationair bleef lopen,
terwijl de gasklep vrijwel helemaal dicht stond…
Toen ff een stukje gereden om te kijken of het vermogen weer terug was.
Met optrekken stotterde hij nog 1x, maar het vermogen was terug! :D
toen ik de auto weer thuis op het pad zette bleef de motor ineens wel
heeeel keurig stationair lopen. :hmmz
hij start ook weer heel enthousiastopzich wel leuk enzo, maar ik hou niet van auto’s die zichzelf repareren.
evengoed alles weer gemonteerd en nu maar kijken hoelang de auto z’n best blijft doen.Het zit me nog niet helemaal lekker, nog geen 100% vertrouwen…
Heb iemand een idee wat er nou aan de hand geweest kan zijn??
als de motor gaat stotteren dan stottert de ontsteking ook mee.
ik ga dus niet de injector vervangen omdat dat mij zeer onwaarschijnlijk de oorzaak van het probleem lijkt.
evengoed bedankt voor de reacties en het meedenken hoor :thumb
als iemand verder nog ideeen heb? kom maar op!ik ben niet echt actief meer bezig met deze auto wegens tijdgebrek en andere prioriteiten.
maar ik hou jullie op de hoogtehey mensen,
ff een update…
m’n broer had ff een andere ecu bij de sloop vandaan gescoord.
gemonteerd en starten maar
…..
niet dus, :hmmzmet die ecu hou ik hem niet eens aan de praat.
Maar aangezien we er nu dus 2 hebben, durf ik het wel aan om er 1 open te schroeven en dat kristal ding te vervangen!
Wie weet waar je die dingetjes kunt bestellen??verder schiet het dus nog niet echt op met het kadettje….
ik ga sowieso alle sensoren die invloed hebben op het ontstekingstijdstip nog ff nalopen.
Als er nog iemand tips of ideeen heeft, hoor ik het graag :angelwim-v6…
volgens mij ben ik op dit forum met een doel,
dat doel is bij iedereen grotendeels hetzelfde: elkaar helpen
Als ik zeg dat die Kadett bij lange na NIET de toeren haalt wat hij eerst wel deed
dan mag je dat terust van mij aannemen.
Het is geen grapje ofzo!
Het klinkt misschien op het filmpje alsof het oorlog is,
maar dat komt omdat de uitlaat er voor de helft los onder hangt.Ik kan ook zeggen: oke, je hebt gelijk. er is eigenlijk helemaal niks aan de hand met die auto.
probleem opgelost. tot ziens.Maar aangezien er ook mensen zijn met informatie waar ik wél in geloof, ga ik daar op af.
M’n plan is om eerst die ECU uit te wisselen.
Dan weet ik dus zeker of dat het probleem is.
Daarna kan m’n broer besluiten of we die, of een andere,
ECU kunnen overnemen voor een schappelijke prijs.
Of de huidige ECU proberen te repareren.Hoeveel toeren het precies is weet ik niet,
ik probeerde er achter te komen met m’n storobscoop lamp,
maar wat ik ook doe, die blijft 0 aanwijzen :hmmz
Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet interessant,
Het is DUIDELIJK NIET een dusdanig hoog toerental om de begrenzer in te gaan.Die ECU repareren lijkt me ook wel een grappig klusje Vinci !
Waar zit die ECU eigenlijk?? :angelBedankt voor je reactie en het meedenken P.Rutser
goeie naam trouwens! ;)
Ik heb het gelezen en volgens mij heeft die persoon gewoon een legendarisch versleten motor.
De motor van ‘onze’ Kadett heeft nog geen ton gelopen, en nog goeie compressie
10,5 – 11 – 10,5 – 11
2 weken terug gemeten.Ik heb een gevoel in m’n buik dat het probleem hier de ECU is,
aangezien die de ontsteking en injectie beiden regelt.Ik kan er waarschijnlijk via via 1 lenen om te testen of ik gelijk heb.
Maar de 2e via, is op wintersport dus ik moet ff wachten.Ik hou jullie op de hoogte jongens!
jongens, begrijp me niet verkeerd.
het is misschien niet goed te horen op het filmpje maar ik gok dat ie zo rond de 3000 rpm draait.
Als het de toerenbegrenzer is, dan is dat dus verre van ‘gewoon’.
Er valt niet mee te rijden zo.
we kregen hem met moeite op een paar balken gereden, met aanloop!
Er is dus echt wel iets loos.evengoed bedankt voor de reacties hoor.
Ik wil nog wel ff checken bij welk toerental het stotteren begint,
als ik erachter kan komen hoe dat met die stroboscooplamp werkt.
Daar zit die functie namelijk wel opdistributie staat goed.
die wás wel versprongen, stond ook erg slap.
maandje of 8 was de boel vervangen door een garage
maar die hebben iets niet goed gedaan blijkbaar…
gaskleppotmeter… :hmmz
ik ga het uitzoeken, dankjewel in ieder geval!oja, nog ff 1 bizar detail vermelden…!
Had ik er meteen ff bij moeten zeggen.
De motor loopt op z’n best als de ontsteking op z’n allervroegst staat :(
Voor m’n gevoel moet ie nog iets vroeger, maar hij zit al tegen de aanslag.
Met de stroboscoop lamp zie je het merkteken nog net niet goed staan
(bij 1200 toeren schat ik)
en bij hogere toeren verdwijnt ie uit beeld.Hoe zet je zo’n ontsteking normaliter op tijd??
corsaboy, bedankt voor je reactie!
De injector heb ik nog niet vervangen, misschien maar eens doen.
Maar zelf denk ik dan eerder dat 1 van die sensoren storing geeft…
Zit die bdp sensor beneden bij de krukas? distributiezijde??
als ik die stekker los haal veranderd er niks.
@Vinci
Ook bedankt voor het meedenken, maarrr….
Vol in de toeren??
het probleem is juist dat ie niet op toeren komt, de fut is er volledig uit!
Luister nog maar eens goed op het filmpje!
Hij moet, volgens mij, minimaal nog 3x zoveel toeren kunnen draaien.
Zit er wel een toerenbegrenzer op?
Waarom zou die dan al zo vroeg inslaan??hmmmm interresante opmerking ;)
de toerenbegrenzer zorgt ervoor dat de injector stopt
met inspuiten vanaf een bepaald toerental?maarrrr
Als ik wat remmenreiniger in de inlaat spuit (meer brandstof dus)
dan klimt ie nog wél wat in toeren.
Rijmt dat dan nog met elkaar? -
AuteurBerichten