Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb ondertussen na lang zoeken velgen gevonden voor de rekord.
thanks , zeer handige link.
Zo de carb heeft een revisie gehad en heb 3 dagen gereden zonder problemen.
Nu begint hem weer moeilijk te doen. Uitvallen bij terugschakelen enz…
Heb wel gemerkt dat de carb weer los zat. Is het normaal dat deze na 600 a 700 KM los komt ?
Wat ons was opgevallen bij alles los te maken is dat tussen de carb en het inlaatspruitstuk een stuk bakaliet of zo iets zat.
Nu was deze niet helemaal vlak en vragen we ons af als dat er wel tussen moet ?Nog een paar carb vragen. Bij het afsluit ventiel zaten er 2 kopere ringetjes rond. Weet iemand hoeveel er moeten tussen zitten of misschien geen ?
Dan 2 de vraag de 2 streepjes van de bimetaal moeten deze overeen komen ? Want stond niet zo gemonteerd volgens mij is dat niet logisch.(zie foto)
Heeft iemand misschien een plan of uitleg over deze carb ?
thanks xerxes, maar denk dat de carb zo goed als op is.
Hebben hem los en zijn heel wat dingen die niet meer zo goed zijn. De draad voor de schroeven van de topcap zijn naar de klote.
Hangt van alles los, komt geen water meer binnen via de buizen van de radiator en er zijn nog dingen los.
Nu ga hem proberen te herstellen maar heeft er iemand nog een solex 32 didta 4 liggen?
Of is er een adress waar ik deze kan krijgen ?thanks voor de uitleg .Dus hij is nog niet goed afgesteld :hmmz
Is een kunst op zich geloof ik :D Heb afgesteld zoals het in de vraagbaak staat. Maar heb je nog tips ofzo waar naar te zien ?
Stationair loopt die mooi hoor tis de overgang van stationair naar gaspedaal in drukken waar het probleem zit.Is een 1900 S want onder de kleppen deksel is een 19 te zien. Alle denk dat die alleen in S versie is uitgekomen (staat zo in vraagbaak).
Thank altijd super. En waar zit het verschil met de afstelling dan ?
Net mee naar het werk gekomen met hem, rijd fijn maar blijft wel lang op choke rijden (25 min ). Dan rijd die heel fijn geen probleem met niks.
Net voor het werk is de choke uitgevallen en dan blijft die bij een duw op het gaspedaal even moeilijk doen (1 a 2 sec) en dan rijd die weer normaal.zo heb vandaag heel wat gedaan. Maar zonder veel resultaat.
Heb de kleppen gesteld en de ontsteking afgeregeld. Het membraan vervangen van de carb. carterventilatie zuiver gemaakt. Bezinepomp nagezien.
Nu, stationair loopt hem heel mooi. Maar als ik rijd dan is er een vertraging waar hij even tegen houd.
2 seconde erna gaat die dan toch door.
Dus als ik de gaspedaal vol induw dan houd die 2 sec in en dan lopen de toeren normaal op en rijd die normaal.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?het gaat over een rekord C. Maar had dus niets met de leiding te maken ,in de carb zat in de stationaire sproeier een vuiltje.
Nu start die dadelijk en stationair draait hem ook mooi. Maar als ik nu ga rijden houd hij heel fel en rijd die bijna niet en dan soms gaat die weer heel goed?!
Dus denk dat het probleem vooral in de carb zit (nog vuil), die gaat er deze week vanaf om een revisie te doen.
En ga de carterventilatie ook nazien want we gaan de kleppen ook afstellen en de ontsteking.
Weet niet als dat door de vorige eigenaar ooit gedaan is. En kan niet echt kwaad.
Over de klemmen ja heb idd de klemmen meegekregen die je hierboven laat zien.
De harde plastieken leidingen zijn idd niet echt een probleem, maar als ik er een filter wil tussen plaatsten is dat wel niet zo simple om die erop te krijgen als bij de soepele.thanks man, heb net de leiding rechtstreeks van de pomp naar de carb gebracht maar nog altijd problemen.
Ja idd de filter zat achter de pomp toen ik hem kocht? :hmmz
Dus nu ga ik zien om hem om te zetten voor de pomp zoals jij schrijft (is idd ook een veel beter idee ).
Stomme vraag, maar waar zit de carter ventilatie :???:
Heb ook gezien dat de leiding van de tank naar de pomp simpel hard plastiek is met daar nog een zwarte huls erover, is dat normaal ?
De gekochte leiding staat op geprint dat het een brandstof leiding is.
Heb het special gemeld gehad dat dat zo moet zijn dus veronderstel dat het de juiste is.eerst stond die vanonder, nu had ik die korter bij de carb gezet.
Dus nu ga ik hem terug vanonder zetten. Zien als het dan terug beter werkt.
Zal iets laten weten.Ja idd dat ga ik morgen.
Ga de bezine filter er ook eens tussenuit halen want die stond er origineel ook niet op.
Thanksja idd als ie goed loopt geen probleem :D
Ja rijd echt lekker en gaat vlot met het verkeer mee.
Ben al 2 weken ermee naar het werk aan het rijden en niet echt een probleem gehad.
Het enige dat die wel heeft is als die word gestart nadat die warm is dan doet die wat moeilijk. Voelt aan alsof de carb niet genoeg benzine krijgt.
Maar als ik bij het starten eens goed op de gaspedaal duw dan doet die dat niet.
Men vader zegt dat dit normaal is en wel vaker was bij autos uit die tijd, omdat de benzine uit de vloterkamer verdaamt door de hitte van de blok?zal een vragen aan hem, heb wel verlof dus zal maandag pas zijn.
nee is niet de originele lak, volgens de code op het plaatje zou het een gouden moeten zijn.(volgens de info wat ik heb gevonden )
Is ook niet zo goed gespoten denk dat het in de jaren 70 is gedaan.
Want in 74 is de SN opnieuw erin geklopt dus denk dat die toen een ongeval heeft gehad.
Voordeel dat dit gebeurd is , is dat die toen helemaal behandeld is geweest want er is nergens roest ! onderkant is hard en de rest ook.
Ben de 3de eigenaar van de wagen, alle docs waren er bij zelf de handleiding en aankoopfactuur, en een boekje waar de man inschreef wanneer hij tankte olie ververste enz …een collega van mij heeft ook een celica van dat jaar maar die ziet er niet zo goed uit :shock:
:wors wat een vette wagens damn !!!
ja idd en daar staat dat het een 17 S is … dus zit de verkeerde carburator op?!
Maar bolt niet slecht ,helemaal niet.
Zou het mogelijk zijn dat die goed draait met de 19S carb erop?thanks , heb al meer plezier gehad met de opel dan met de vespas.
Tzijn leuke dingen maar gevaarlijk voor op de baan… fijnste was om ze te van uit de dozen te maken zoals ze op de foto zijn.
Heb nog een hoop Opel vragen dus zal nog wel wat stuff posten hier.
de exen :
-
AuteurBerichten