Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De APK🫣 1111,71 incl btw was de offerte…
Chassisveer links achter gebroken alsmede de veer rechtsvoor dus 2 nwe achterveren besteld bij AUTODOC en n gebruikte schokbreker/ veerpoot bij de onderdelenlijn
Remklauw liep aan dus ff gangbaar maken en gelijk nwe blokjes ertussen
Dan issie weer ok voor 208,- incl apk
zelf knutselen loont…
Update;
Terug uit Frankrijk en de Astra deed t perfect in de bergen, no misfires blok loopt echt lekker nu
Alleen blijft m’n ABS lampje nu continu branden dus ff aandacht voor m, de APK komt eraan…
Heb hetzelfde gehad, klote lopen, nwe bobine en bougies en nog klote lopen alleen dan wel alles op benzine bij mij
cim module doorsolderen en wat nieuwe massapunten trekken en probleemloos de bergen in naar Frankrijk en terug zonder 1 misfire
En idd, gas is minder geschikt voor deze gevoelige blokken, maar als ze goed lopen dan zijn t naaimachientjes!
suk6 kerel!
Update;
Cim module doorgesoldeerd en weer goed in elkaar gekregen, dit is niet zo spannend als het lijkt met de leesschijf want het spulletje is zo gemaakt dat het maar op 1! manier, en dat is de goede 🫣 in elkaar past!
Zorgen dat je goed licht hebt en neem je dradenlengte ruim zodat je om de echte koperen contacten heenligt als je m dichtmaakten hou de bovenkant n beetje schuin, zoek eerst het linkse plastic deel op wat in elkaar valt ( de zwarte uitsteeksels) en schuif m dan terwijl je de 2 dunne pennetjes weghoud! van de leesschijf ivm verschuiven ( merk m ff qua positie met stift) en kom dan aan bij het rechtse pennetje wat om het onderste deel heenschuift want anders blijf je aan de gang en wordt dit een serieuze aanslag op de vrucht van de Geest afdeling zelfbeheersing.
Als ie bijna dicht zit gluur dan met n lampje ff naar binnen òf je draden daadwerkelijk niet klem komen bij de koperen contacten welke wèl gezegend blijken te zijn.
Nu nog ff de voorwielen eraf (ABS lampje blijft branden met eerder genoemde foutcodes hierboven ABS sensor of stekkerverbinding die gaar is ) want ik hoor soms heel af en toe schrapende geluiden tijdens t remmen en ik wil weten als we straks in Frankrijk erg hard bergafwaarts gaan waar het iig aan lag 🫣…..
Dmitry nog bedankt voor je support en ook Willem V6
Nou moet t lukken Dmitry
Dankjewel!!!
Dankjewel Dmitry voor je goede zorgen!
Dat solderen dat gaat wel lukken, grotere zorg is de airbag eruit pulken en t schijfje op z’n plaats houden zoals ik al aangaf.
Een nieuwe CIM module dat zou n laatste optie zijn maar dan contact ik jou voor de registratie.
vast n goed Weekend allen!
Update;
Nou zoals je leest trekt Opel zelf z’n handjes ervanaf; “er is zelfs geen modificatie geweest steld men”
Ik m idd zoals Dmitry al stelde maar uit elkaar slopen en solderen, beetje voorzichtig met de airbag natuurlijk en hopen dat die ring binnenin op z’n plaats terugkomt.
Daarna zal t wel weer n BMW worden
Idee;
Op de onderdelenlijn staan ze voor 50,- van mijn type (13198906XC) en sommige zijn gereset oftewel uitgeschreven van de donorauto.
Bij wie of welk bedrijf buiten de stealer zou ik deze in kunnen laten leren ……
Ideeen of suggesties zijn heel erg welkom, ik moet over 10 dagen op vakantie met dit orgel ….
Update;
Kappen om de cim heen weggehaald om eea te beschouwen; cim is een 13198906XC / Valeo
Na in elkaar zetten weer normaal claxongebruik maar ik vertrouw die hufter niet meer ….
Verdenk hoofdelijk de cim module ….. nieuw niet te betalen dus ik wil op korte termijn hem laten reviseren iig na laten kijken.
Opel nl gaat zich buigen over het probleem en wil zelfs een dealer benaderen wat zij mogelijk kunnen (lees; willen) doen
Als ie overleden is of de update niet werkt dan een andere en inleren?
Wie o wie kan mij tegen vergoeding daarbij helpen of heeft goede raad?
Hem openmaken en de boel doorsolderen ?
Het clipje oftewel de allerzieligste modificatie die ooit uitgedacht is zat niet op de cim module …………
Dit zijn de uitgelezen foutcodes vandaag;
-C0035
-C0110 ( kon niet weggedrukt worden)
-U2139
-B3055
-U2201 ( kon niet weggedrukt worden)
-
AuteurBerichten