Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mij probleem is opgelost met de nieuwe krukassensor. Bedankt voor de tip, dit was echt wel een van de laatste dingen waar ik naar zou kijken in dit geval!!
Mmmmm… hoeveel sensors heeft zo’n Corsa die kapot kunnen gaan?
Na compleet motorblok, catalysator, lambdasonde, uitlaat, voorremmen, waterpomp, koplampen, 4 velgen + banden, krukaskeerring (bak eraf!!), carterpakking en nu dan de krukassensor vind ik het wel even mooi genoeg geweest voor de komende 10 jaar…. dat ding rijdt nog geen 5.000km per jaar!
Vanmorgen de krukassensor vervangen. Warm gereden, kwartiertje laten staan en perfect starten. Het probleem lijkt dus opgelost.
M’n vrouw is er nu mee weg, ben benieuwd of het goed gaat!
Goed nieuws: m’n vrouw is weer terug met een grote glimlach: kwartiertje rijden, stop van een kwartiertje en weer probleemloos starten! Het lijkt er dus inderdaad op dat het lek boven water is!
Voordat ik domweg onderdelen ga vervangen: wat is de link tussen de krukassensor en het niet willen starten met warme motor na een kwartier stilstaan? Eerlijk gezegd ontgaat me die logika even….
Vanmorgen de garage even gebeld: Zet ‘m hier maar neer, daar hebben we wel een dag voor nodig om dat uit te zoeken.
En ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk kosten aan dat ding meer maken…
Van zowel de temperatuurcensor als de krukascensor heb ik de stekker losgemaakt en alles schoongemaakt. Daarna een kwartiertje gereden en de auto afgezet. 3x achter elkaar probleemloos starten. Na een kwartiertje weer geprobeerd: niet meer starten.
Ik zal dus toch e.e.a. moeten vervangen. Zo langzaamaan wordt ik wel een beetje moedeloos van dat ding, iedere keer wat anders..
Mmmmm… waar vind ik die temperatuurcensor? En kan ik deze doormeten of wordt dat domweg vervangen?
-
AuteurBerichten