Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi hoi ben ik weer
Nu een goeie motor erin en start redelijk maar,… bij de pomp komt er een ratelend geluid uit bij stationer hoor je het niet Maar zodra ik toeren maak gaat hij ratelen,bij rijden en gas geven word dat weer minder maar klinkt gewoon niet goed.
Eenig idee waar ik het beste na kan kijken ? Of gewoon pomp vervangen mvg
Ja hij zegt dat ook
Maar dacht beter ff vragen
even een vraag
Ik kan een andere motor halen volgens de verkoper is het een 2.5 G9U6 motor maar hij beweert dat het een motor is van 2012 nou vraag ik me af kan deze in de auto van 2008 ? Want volgens mij is dat een nieuwere type ziet er wel redelijk hetzelfde uit Maar gaat dit met mijn eigen ecu ?
Alvast bedankt
Ik weet het niet meer
Wat ik wel weet is dat er een vloek heerst op die auto
Eerst slecht starte dat redelijk gekregen nu starte na 2x max 3x starte
Toen de dynamo het begeven,daarna multieriem eraf gelopen daardoor de stuurpomp kering kapot en de krukaskering dat allemaal vervangen en gerepareerd en wat denk je ?
Rij de bus na huis ik blij loopt lekker
Denk nou hehe kan weer aan het werk Ja mooi niet ,raar geluid geen mogelijkheid om aan kant te gaan (2baans zonder vluchtstrook)
Olie lampje gaat branden alles gaat branden en poef stil dit alles in max 30 sec
BEN ER KLAAR MEE hahaha
Bedrijf gebeld mag motor omruilen
Dus ga weer opnieuw beginnen
Reeds alles gedaan en blijkt alles in orde
Nu komt het
Het zit in de bedrading ,als ik start krijgt de comp (ecu) te weinig amph
<p style=”text-align: left;”>Nou komt de vraag kan ik de stroom toevoer omleggen of moet ik een andere draadboom?</p>
Dat laatste is nou niet iets wat zo ff gedaan is dus ik hoop dat ik de hoofdstroom. Kan omleggen<p style=”text-align: left;”>Even de gloei regelaar over gezet van een andere auto en hij start veel beter</p>
Heb daarna de gloeispiraal er 1 voor 1 uitgehaald en ff op stroom gezet wat mij opvalt is dat het best lang duurt voordat ze echt warm wordenMaar met een andere regelaar start de bus nu dus wel hooguit na 3x slaat hij nu aan zou dat komen omdat de gloeiers op zijn?
Ook ff in derde versnelling opgetrokken motor heeft dan heel zwaar maar trekt wel gewoon op zonder geke geluiden ook niet roken ofzo in 2e trekt hij echt gewoon goed op geen moeite met 1300 toeren
Zou het wijs zijn om er maar ff 4 nieuwe gloeiers in te zetten ?
Idd
Heb hem net gestart met volle sterke accu en door paar keer te gloeien ging hij idd pruttelen en na paar keer sloeg hij aan
Nou zou je zeggen dat na paar minuten draaien toch beetje warmer is maar uit gezet gelijk gestart en dan ook gelijk aanslaan maar uitzetten en 30 sec wachten en nee hoor weer Niks
Ik heb de pomp druk gemeten en die stond voor starte op 600 en tijdens starten ging hij naar de 900 is dat normaal?
Goede morgen
Ik denk dat ik het weet
Vanaf dag 1 ging mijn gloeilampje branden na het starten nou zit er een al wat oudere motor in van 2008 en heb zitten lezen ook op de forum dat er dan een defect zit bij of spiraal of bij de relay
Nu ik het allemaal op een rijtje zet eerst slecht starte tot heel slecht starte en na een lange tijd slepen de motor aanslaat en perfect draait en dan daarna gelijk weer aanslaat bij starte pas na afkoeling weer niet start is het volgens mij eerder dat de auto gewoon niet gloeit en doordat het een oudere motor is niet genoeg compressie heeft om te ontbranden bij koude motor denk ik echt gloei spiraal
Wat denk jij?
Oke zal ik morgen ff doen
Wederom alvast bedankt
Ja balge is idd niet hard
Maar als die lek is zou er dan niet ergens diesel moeten lekken
En als hij hard is En ik knijp met volle kracht blijft hij hard
Verstuiver dat geloof ik ook
Maar hij loopt zo netjes stationer
Zou toch denken dat hij dan beetje rot zou lopen?
En idd startblokering dat is me grootste zorg
Zou het kunnen dat door heel veel heel lang starten de blokkering erin blijft schieten?
Ik weet wel dat ik er moe van word hahaha
Oke
Wederom hartelijk dank
Ik ga denk toch de pomp maar vervangen voor mijn pomp die ik nog op me andere motor heb zitten want ondanks hij veel beter start vind ik dat na een nacht stilstaan toch veelste lang rond moet gaan om te starten
Ook heb ik het idee dat mijn contact slot niet helemaal in orde is want vaak blijft hij in startblokering staan en dan na beetje rommelen gaat het weer uit
Eigenlijk zou ik hem door iemand zoals jij eens goed willen laten na kijken zodat we eindelijk het probleem eens echt kunnen oplossen
Maar financieel is dat weer moeilijk want ze vragen overal gelijk honderden euro’s hahahah
Ik had nog ff een vraagje
De dieselpomp op de motor
Is dat te vervangen zonder speciaal gereedschap?
En waar moet ik hoofdzakelijk op leten
Alvast bedankt
<p style=”text-align: left;”>Nou probleem gevonden hoor,bij toeval</p>
Verstuiver bleken dus gewoon goed te zijn En ook op uitlees geen storingen te vindenTotdat me maat kijkt naar de retour leidingen en er dus verdacht veel diesel op de verstuivers vond liggen
Deze dus vervangen met nieuwe rubbertje en pats starten alsof er nooit wat gebeurt was
Dus ook een dingetje om daar naar te kijken bij slecht starten
Ik ga je toch nogmaals bedanken
Ik hoop dat ik nu eindelijk eens probleemloos kan gaan rijden met deze bus want er is genoeg aan gedaan en verdient
Bedankt voor alle hulp en uitleg :toppie:
Ja ga ik morgen vroeg als eerste doen
Ik laat het je weten :toppie:
Balgje is gewoon redelijk hard hoor dus denk dat het niet veel uitmaakt als ik er nog meer in knijp
Heb hem nu gestart en na 5x doorstarten begint hij eerst te pruttelen dan 6x start dan slaat hij aan en loopt als een zonnetje maar dan wel eerst wat rook uit uitlaat maar dat trekt gelijk weg
Zo ander ecu erin
En idd na lang doorstarten en ontluchten eindelijk weer een draaiende motor
Dus ben weer blij
Ik wil je toch hartelijk bedanken voor je hulp ben heel blij dat ik weet dat als ik een probleem heb ik weer terecht echt super :toppie:
Top
Morgen ochtend word hij uitgelezen
Met idd beter apparatuur
Ik hou je op de hoogte
Beste
Even een update
Volgens de persoon die de ecu kan inlezen of programma eruit kan halen
Is het heel vreemd dat de auto in blokkeerstand staat hij zegt zit alles goed dat gaan we morgen weer bekijken ,wat mij wel is opgevallen is dat er bij de massa draad met starten vonkjes te zien waren en nu ik daar over nadenk is dat idd vreemd nou zit mijn massa kabel aan de bakzijde en is mijn vraag dus klopt dat wel want mijn bak is toch van aluminium en dat gelijd toch geen massa of hoort dat zo?
Hoor graag je reactie
Mvg
Ja hoor
Ben er inmiddels achter dat waarschijnlijk de startblokering er in is geslagen want het rode lampje blijft branden met starten en volgens de Renault daeler zou dat dan het probleem zijn
Ik hou je ff op de hoogte
Want als dat het niet is heb ik je weer nodig hihi
<p style=”text-align: center;”>Uitlezen doe ik met ob2</p>
Wat ook vreemd is dat ik in begin kon gloeien en opeens niet meerEn op laatst ook niet meer in me ecu
Kon met de uitlees (obd2)
Idd eigen ecu gebruik ik
Met starten blijft wel motorlampje branden
Stop lamp brand brand
Gloeilampje blijft branden
En het hele geke is dat als hij draaid op remreiniger ( nooit langer dan 30 sec want dan stoppen we net voeren)
Dan werkt niks Dus geen toerenteller of iets dus eigenlijk alsof je contact uit staat wel branden dan de lampjes die ook branden bij contact aan maar die staat dan ook aan
Wat ik gedaan heb is een nieuwe distributie geplaatst met de juiste blokkeer gereedschap
Voor de rest nergens aan gezeten
Het lijkt idd op het verkeerd staan van de pomp maar dat heb ik een keer gehad maar zelfs toen pruttelde hij nog een beetje alsof hij aan wilde slaan
Maar nu is het eigenlijk net of dat er een start blokkering op zit
Doet gewoon niks heel vreemd dit
Ik word er dus langzaam gek van hihi
Beide geprobeerd geen resultaat
Inmiddels de gasklephuis van de oude motor over gezet
Alle sensoren van oude motor overgezet nog steeds niet aanslaan
Nu heb ik wel de vraag
Zou het kunnen komen door de verstuivers ? Dat die ingelezen moeten worden ?
2 september 2019 om 14:30 In reactie op: Opel vivaro slaat niet aan na vervangen distributieriem #18368475Hoi met amerik weer even ter info
2 nieuwe lambdasonde s erin en hij rijd weer super
1 september 2019 om 13:01 In reactie op: Opel vivaro slaat niet aan na vervangen distributieriem #18368450Dit geeft hij aan
Kan je hier wat mee ?
Mvg amerik
-
AuteurBerichten