Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2014 om 11:53 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208321
Ik was daarjuist begonnen om de EGR klep even te demonteren maar dat blijkt niet zo simpel?
Heb de juiste sleutels en doppen maar één van de bouten zit achter de steun v/d oliefilter en kan ik onmogelijk los krijgen? Moet die oliefiltersteun echt losgemaakt worden v/d motor om deze bout los te krijgen?8 augustus 2014 om 06:37 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208320Gisteren is de GOEDE ;) luchtmassameter toegekomen en heb ik hem geplaatst! Hij rijdt terug prima maar blijft wel eerst onder de 500 tr zakken als je stopt en dan dus na een paar seconde gaat hij naar omhoog maar draaid nu wel mooi stabiel. Als je gewoon in versnelling het gaspedaal lost gaat ook het motorstoringslamje af en toe branden dus dat is ook niet helemaal goed? :( Misschien eens de batterij ontkoppelen om te resetten?
Ik zit zo te denken dat misschien de EGR klep vol smeerlapperij zal hangen van al die maanden met die slechte luchtmassameter te rijden. Het is trouwens een nieuwe EGK klep die er op zit want die had de vorige eigenaar op 100.000 km laten vervangen en hij heeft er nu 114.000 dus zal ik die ook eens proper maken en kijken wat er dan gebeurd.
Moesten jullie nog aan iets anders denken hoor ik het graag.
Dat autoke begint zo langzaamaan wel een beetje op mijn systeem te werken! :hmmz
1 augustus 2014 om 08:51 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208319Ook geen goede dus moet het originele Bosh onderdeel bestellen maar dat kost daar ook 50 eurokes minder dus! :thumb
:thumb
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-luchttemperatuur-inlaat-opel-astra-corsa-m.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel degelijk spotgoedkoop daar maar kan niet zien of deze wel degelijk dezelfde is (dus met een gloeidraadje i.p.v. dat aluminium koelellementje) als het Bosh onderdeel dus heb ze even de vraag gesteld!Bedankt al voor de hulp!
Probleem is dat het de auto van mijn dochter is en ze waarschijnlijk volgend jaar een auto van haar werk zal krijgen dus probeer ik het zo goedkoop mogelijk inorde te krijgen
Dat van die luchtmassameter had ik niet gelezen dus even kijken of ik die originele ergens voor minder dan 235 euro kan vinden dus als jullie een linkje moesten hebben waar ik hem kan bestellen hoor ik het graag.Dat van die problemen met een imitatie wist ik niet Wim dus bij deze bedankt.
Maar hoe komt het dan dat hij in het begin wanneer hij nog koud is zo goed rijdt?
Ik maak hier ook al bijna de fout om te melden wat er verder al gebeurd is! :oops:
Bij het uitezen bleek de luchtmassameter het probleem te zijn dus deze vervangen door een nieuwe. Het is er wel geen van Opel zelf maar een piraatstuk wat 100 euro minder kost!
Auto reed plots terug geweldig maar enkel als hij nog niet helemaal warm is?
Als hij dus warm is valt hij bij het stoppen en indrukken v/h koppelingspedaal eerst tot onder de 500tr en stabiliseerd dan terug naar iets van een 900 tr.
Ook rijdt hij niet lekker als hij warm is.
Aangezien ik daarjuist nog wat onderdelen nodig had voor één van mijn andere auto’s heb ik een temperatuursensortje meegebracht dat ik straks even ga monteren. Voor die 10 euro dat dat kost is het niet echt een ramp moest het niet helpen.
Als het niet opgelost is maar ik terug even een afspraak In Rotselaar om hem nogmaals uit te lezen in de Opel garage waar ze mij de vorige keer trouwens super vriendelijk ontvangen hebben ondanks dat ik had laten weten dat het enkel en alleen maar voor een diagnose te laten uitvoeren was en heb er dus duidelijk bijgezegd dat ik het onderdeel zelf ging kopen en vervangen.
De kosten voor de diagnose was trouwens nog geen 19 euro en heb er zelfs nog een tas koffie bijgekregen dus er zijn nog klantvriendelijke dealers ook hier in België! :thumbMoest er nog iemand tips hebben hoor ik het graag.
Nee, maar heb daarstraks een afspraak gemaakt met een Opel garage dus zaterdag morgen zal ik het hopelijk zeker weten want zo gaat het blijkbaar niet lukken en zo maar wat onderdelen vervangen is te gek!
Pfff, nieuw probleem! :thumbdown
Auto rijdt zo goed als normaal al is er af en toe een kleine aarzeling.
Het grootste probleem is echter als je aan een licht stopt dat hij tot 500 tr. terugvalt en dan moeizaam blijft draaien.
Motorlampje brand ook af en toe.
Ik heb voor alle zekerheid even nieuwe bougies gestoken maar dat was het niet.
Iemand een goede tip?22 januari 2014 om 20:48 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208307Ik heb de krukassensor vervangen en vandaag is de auto heel de dag gebruikt en geen enkel probleem meer om het te starten dus het ziet er goed uit! :thumb
17 januari 2014 om 19:34 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208306Bedankt Wim! :thumb
17 januari 2014 om 11:45 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208303Hij is van mei 2000 en heeft daar wel een fiche zitten maar volgens mij is dit wel degeliijk een andere vorm dus OBD1?
Heb nu weer een bericht gekregen dat het wel een OBD2 aansluiting moet zijn bij dit model?
Zaterdag komt een vriend van mij die een scanner heeft met zo’n OBD2 aansluiting dus dan ben ik eindelijk zeker en kan ik mij zelf een tester aanschaffen.Vermist onze Corsa B 1.OOOcc Bj. mei 2000 soms niet start als hij warm is wou ik hem zelf even kunnen uitlezen.
Was toch al enkele jaren van plan een universele scanner te kopen maar bericht gekregen dat dit niet gaat werken aangezien de B nog de OBD1 aansluiting heeft i.p.v. de OBD2 die de meeste auto’s nu hebben.Er is mij dus aangeraden zo’n op-com te kopen maar waar bestel ik dat en welke moet ik dan hebben?
Wil het zo vlug mogelijk in huis aangezien de auto van mijn dochter is en ik al 2 keer op depanage gemoeten ben. ;)16 januari 2014 om 16:17 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208301Van AUTOWOLF.nl bericht gekregen dat ik met een universeel toestel de Corsa B niet zal kunnen uitlezen omdat ze met de OBD2 werken en ondertussen ontdekt dat mijn Corsa nog een OBD1 aansluiting heeft! :wtf
Zelfs als ik een omzetkabeltje bijbestel van OBD1 naar OBD2 gaat het niet werken zeggen ze dus terug waar ik begonnen ben.16 januari 2014 om 13:17 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208300Ik werkte normaal enkel aan oldtimers maar de laatste jaren heb ik zelf ook een aantal injectie auto’s dus noodgedwongen de laatste jaren veel geleerd over al die elektronische ellende! ;)
Was toch al een tijdje van plan een scanner te kopen maar liefst een universele dus denk dat ik bv. met deze ook wel de Corsa zal kunnen uitlezen?
Onze Corsa heeft toch al zo’n OBD2 aansluiting vermoed ik want dan lijkt dit toestel prima??
http://autowolf.nl/nl/145-ms509-obd2-handscanner-nl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;16 januari 2014 om 09:48 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208299Was ook in die richting aan het denken aangezien hij het enkel heeft als hij warm is. :thumb
Voorlopig ben ik nog geen specialist in Opel maar hebben jullie een linkje waar ik dat kan bestellen of is het zo goedkoop dat ik dat gewoon bijn Opel kan gaan halen? ;)Ik heb mijn probleem gepost omdat het anders een gezoek voor niets gaat worden!
viewtopic.php?f=8&t=182262Moest je zelf een idee hebben of iemand kennen die mij kan raad geven waar ik moet zoeken zet het dan even in mijn topic!
Wel handig om in huis te hebben aangezien ik hier ook al een probleem met onze Corsa heb die plots niet meer wou starten zoals ik hier daarstraks reeds gepost heb! :(
Ik zie op dat toestel enkel een paar lampjes dus hoe werkt het en waar zit de diagnose aansluiting bij een Corsa?:thumb
Geen probleem hoor maar over dat 1.000cc 3 cinder motortje is weinig te vinden wat misschien een goed teken is.:wtf
Aangezien we net een Corsa 1.000cc 3 cilinder gekocht hebben was ik even met de zoekfunctie aan het kijken welke zoal de problemen zijn van dit autotje en dus wel degelijk niet gezien dat dit een oude topic is waar de topic starter weer niet geschreven heeft hoe het afgelopen is!Blijkbaar luister je niet goed maar ik sluit mij aan bij degenen die zeggen dat je gewoon maar even verder moet zoeken!
Een open “bimbo” K&N gemonteerd zonder goede afscherming tegen de hitte win je wel deglijk niets maar verlies je zelfs vermogen mee wegens te hete zuurstofarme lucht dat is waar
Een K&N filter in de originele luchtfilterbak laat echter wel degelijk wat meer lekker koude lucht door dus win je wel een paar pk’s maar op zo’n Corsa duizendje zal dit wel degelijk te verwaarlozen zijn dat weet ik ook wel. ;)
In al mijn auto’s zitten K&N filters omdat ik het geluid als je wat meer gas geeft gewoon zalig vindt zelfs al zit hij in zo’n luchtfilterbak. :mrgreen:Bedankt Peter en Johan maar vooral WimV6 voor wat meer info!
We hebben het autotje gisteren avond gaan halen en ondertussen had ik het motortje al eens wat beter bekeken en gezien dat het wel degelijk ook met een ketting is.
Was nog even niet zeker of dit nu een Corsa B of C is aangezien hij van 2000 is en het model toen veranderd is. In de papieren staat enkel dat het een young is? Aangezien het een 40 kw is zal die van ons dus nog de B zijn.
Prima want hoe minder elektronische rommel hoe beter want ben gewoon om aan oude auto’s en oldtimers te werken! :thumb
Wel een lekker geluidje zo’n 3 cilindertje en als je wat doortrekt lijkt het wel een V6 zoals mijn Alpine! :)
Zo vlug mogelijk een K&N luchtfiltert erin nu dus hopelijk bestaat er en vervangfilter voor? -
AuteurBerichten