Hoi mensen, ik heb me ooit al eens aangemeld onder een andere naam maar weet me inlog etc niet meer dus vandaar een nieuwe account.
Maar goed ff over het onderwerp.
Voor de winter kreeg onze omega van 1995 (2.5 v6), hetzelfde probleem, na allerlei sensoren te zijn vervangen en leidingen schoongemaakt etc.. bleef het probleem zich voor doen.
ineens hield het op, we dachten; oh dat was vast de winter.
niks bleek minder waar, ik ging naar een concertje in amsterdam 200km heen rijden, geen enkel probleem.
‘s nachts rijd m’n broertje terug, en de auto stottert enorm. dus wij hebben maar liefst 90-100 km/h gereden omdat het daarmee uit te houden was.
gisteravond was ik op pad en hij liep weer enorm te fucken, in alle versnellingen. hij wou niet meer harder dan 120, plankgas.
na een klaverblad te hebben genomen, en optrok, maakte hij een wel heel raar geluid toen hij 80 reed.
dus maar ff stoppen op de vluchtstrook, is de uitlaatpijp voor aan net na het spruitstuk roodgloeiend!!.
mijn broertje meende dat dit ding in de fik stond en spoot er een klein blussertje op leeg waarna het snel was afgekoeld.
de ANWB ter plaatse laten komen.
de beste man geeft een paar keer goed gas en er komt allerlei rotzooi uit de uitlaat zetten. blijkt het deeltjes van de katalysator te zijn ofzo zei de man.
nu staat het arme beestje alweer bij de garage =(
dus al die leuke sensoren vervangen KAN de oplossing zijn. maar je kat naar de tering hebben, of verstopt hebben, kan dus ook het probleem zijn.
Groeten!