Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste mede-forummers!
De kogel is door de kerk. Ik heb besloten om mijn Signum terug te brengen/ in te ruilen bij de garage waar ik hem gekocht heb.
Reden: ik ben de auto helemaal maar dan ook helemaal zat!
Wat een bagger ding was/is dat zeg.Sinds aankoop (met 6 mnd Bovaggarantie) zoveel problemen gehad. En gezien de ervaringen die ik heb kunnen lezen hier, vind ik dat de techniek niet hoog scoort.
Problemen:
Slecht starten; retourleidingen nagekeken door 3 verschillende bedrijven, accu vervangen, bougies. Test laten doen bij een dieselspecialist op basis daarvan 4 injectoren vervangen (2 zelf betaald). Resultaat is nop.
Inhouden stotteren: EGR klep vervangen nagekeken, 3e injector mod gedaan, uitlaat eraf gehad…niks helpt en het probleem is nog steeds.
Dynamo kapot: gereviseerd voor 170 euro.
LV voorveer kapot: zakte door de veren.
LV band kapot.
Om de haverklap foutmeldingen: lampjes achter.
Bandenspanningssensor kapot.
Ik laat het maar hierbij.Voor mij geen Opel diesel meer.
Ben oprecht blij dat ik een deal heb kunnen sluiten met de garage en iets anders mocht inruilen zonder teveel bij te betalen.
Pak van me hart, ik slaap nu veel rustiger.
Dag Opel.
Heb ik ook een keer geha dmet mijn golf4. Kwikfitter had mijn handrem(kabel) te strak gezet, mijn remschijf was helemaal rood van de warmte (wiel draaide niet meer soepel rond/ constant rem).
Zeer gevaarlijk en meteen checken zou ik zeggen.
Update: weer sjit.
Het bokken is er nog steeds. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het veel minder is geworden na de 3e injector mod. Als je dan ook nog eens gewoon rijdt: lees niet te veel gassen, normaal optrekken en normal accelleren, dan voel je het nauwelijks meer.
Ik heb bijna hetzelfde gehad vandaag….
eerst 1 dag vloog de auto stationair naar 1100 toeren, tweede dag, na 30 min rijden, en weer starten startte de auto niet meer…..alles licht op en flikkert begint zelfs te toeteren maar start niet.
Blijkt dus waarschijnlijk dat de dynamo kaduuk is.
Het lijkt op hetzelfde probleem maar dat weet ik niet 100% zeker!Wat me nou overkomen is!
Wil ik mijn auto starten (na 30 min gereden te hebben) vanochtend, start de auto niet! Lichten flikkeren uit en aan, toeter gaat af!
Meteen een vriend gebeld: accu leeg! Hoe kan dat accu is net 4 maanden nieuw, blijkt dus dat de dynamo kaduuk is.
Nieuwe accu op gedaan, auto start en rijdt…..3 maal raden, het bokken/ inhouden is ineens opgelost!
sodenondeju! Is het dan toch al die tijd de dynamo gewoon geweest? Zal toch niet….?
Wordt vervolgd.
Ik dacht eerst dat de injectorkabel probleem alleen maar betrekking had op een 150 pk, maar dat is dus niet zo.
Volgens mij moet ik ook maar eens de andere 3 kabels vervangen en de boostsensor onder de loep nemen.
Pot jan duvel…..ik heb ook een gebroken LV veer meegemaakt. Wist niet wat ik zag, had er nog nooit van gehoord. Signum z19dt….mag niet kunnen vind ik.
Nee dat kabeltje vervangen van de aansturing van de 3e injector. zie hierboven.
SW update heb ik ook al laten doen, dat heeft niets geholpen helaas.
Ik heb destijds ook aan de LMM gedacht. Toch niet gedaan,
De 3e injector mod is uitgevoerd en heeft gedeeltelijk geholpen….het bokken is een stuk minder en zoals die was in het beging…d.w.z. bokken in 2de versnelling tussen 2500-3000 toeren bij 3/4 gas. Normaal rijdend voel je er niks van.
Hmmm
De roetkat schoonmaken heeft niet geholpen. Stiekem denk ik wel dat het te maken heeft met lucht en roet.
Waar heb jij gelezen dat verhaal gelezen, ben benieuwd naar de klachten.
9 maart 2011 om 09:18 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670594Theun?
Hoe wat waar? Ik snap het even niet.
8 maart 2011 om 07:59 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670592Ik had gisteren mijn lenzen niet in blijkbaar.
Het staat er inderdaad bijna 600 euro voor flywheel en clutch…dus het valt mee. Via hbase zie ik dat je voor hetzelfde voor 900 euro of meer incl btw.
Mijne roet ook niet meer….en het begon ook als een hikje.
7 maart 2011 om 10:47 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670588Dank voor de link….
Maar echt veel goedkoper is het niet. Kopp.plaatkit = 290 eur ipv 350. Een vliegwiel is 600 euro ipv 500 of 800 euro (afhankelijk van je motor/type).
7 maart 2011 om 10:05 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670586Weet iemand (kon het niet vinden) waar je goedkoop een vliegwiel en koppelinsset kunt kopen?
Engeland? Scheelt dat veel?
Misschien heb je hetzelfde probleem als ik?
zie topic 1.9 cdti bokt.
turbodruksensor heb ik niet naar gekeken. 3e injector mod is het niet denk ik….
na het vervangen van de EGR en schoonmaken van gasklephuis is het alleen maar erger geworden.
Afgelopen zaterdag heb ik de auto bij een vriend (garagist) onderzocht. Alle slangetjes en buisjes nagekeken.
Toen hebben we de gehele uitlaat incl voorste deel (roetkat) eraf gehaald. Daarna gereden. Inhouden was helemaal weg!
Nu gaan we as dinsdag speciale spul spijten in de roetkat en daarna wassen (wat ik er van begreep). Zoals het er nu naar uitziet ziet 1 of beiden katten vol.
Dat moet de oplossing zijn…..hoop ik.
Iemand enig idee of je de honingraatstructuur in de voorste roetkat eruit kunt slopen? Dat deden ‘we’ altijd bij VAG motoren. Maar ik weet niet of dat bij Opels niet teveel lawaai gaat geven of foutcodes?
Ik heb zitten nadenken….er moet een verband zijn tussen vervangen van de onderdelen: EGR, thermostaat en gasklephuis schoonmaken, en het bokken/ inhouden., Tis namelijk niet gheel toevallig veel erger geworden sinds de vervanging van bovengenjoemde onderdelen.
Heeft iemand een idee?
Gezien het verhaal en haast oorzakelijk verband zou het geen dieselfilter, LMM, 3e injector mod, of iets anders kunnen zijn lijkt me…..
Helaas!
EGR en thermostaat zijn vervangen. Gasklephuis schoongemaakt want dat zag er niet uit.
Thermostaat werkt perfect, nu is de auto al na 15-20 min rijden warm, 85-90 graden.
Echter het bokken is erger geworden. Nu bokt tie in zijn 2 tussen 1800-2700 toeren en in zijn 3 soms ook.
Ik heb nog gekeken maar de 3e injector mod is niet uitgevoerd!
Kan iemand mij helpen ermee? Hoe bestel ik die onderdelen bij de VOD? Artikelnummer kon ik niet vinden.
En is iemand handig en heeft het eerder gedaan? Misschien wil iemand zich er voor opofferen….laat maar horen.
Ja klopt….de stekkers zijn ook anders, blauw ipv geel/groen (ik heb de zoek functie gebruikt)…..
Morgen ga ik de thermostaat en de EGR doen, kijken wat er gebeurd, ik kijk ook meteen of de mod is uitgevoerd.
Kan ik dat ergens zien? of die mod is uitgevoerd?
Deze auto is van 2005 niet bij de dealer geweest na 2006/2007 schat ik in.
Wim zei al dat de mod is voor 8v motoren, ik dacht dat die juist was voor 16v motoren.
Storing vind ik niet erg zolang de storing weer weggaat als ik het stekkertje terug doe van de EGR. Is dat ook zo?
Of is het geen oplossing/ methode om de werking van de EGR te checken?
Is er nog een goedkoper adresje voor een nieuwe EGR klep?
Ik zat te denken: als ik nou het stekkertje van de EGR eraf haal en dan een stukje ga rijden…moet ik dan verbetering merken? Of gaatie dan in noodloop? En krijg ik geen problemen met ECU meldingen en foutcodes?
Lijkt me wel de juiste controle van EGR klep.
LMM: ik weet nog uit mijn TDI verleden dat ‘we’ standaard de Bosch LMM vervingen door Pierburg LMM. Dat was altijd al prijsschieten.
Is dit nu hetzelfde bij Opel? Of zijn die Bosch dingen voor Opel en tegenwoordig net zo goed/ verbeterd?
Dus jouw thermostaat is niet kapot?
Ik twijfel nu ook. Auto komt nauwelijks boven 80 graden ook niet na flink doorttrappen….
Sommigen zeggen dat het normaal is maar ik ben gewend dat je temp na zeker 30 min rijden zeker op 90 graden moet staan.
Wat is nu waar?
Hoe kun je testen of het je temp sensor of toch je thermostaat is?
Ik wordt er echt spuugziek van.
Bij dit iets warmere weer hakkelt de auto weer: motor slaat moeilijk aan….lijkt wel iets verbeterd sinds de nieuwe verstuivers erin liggen maar het blijft behelpen….start niet zoals het zou moeten….
wat kan het anders nog zijn? Dynamo, startmotor? weer accu?
Ik weet eht niet meer…..
-
AuteurBerichten