Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Correctie, moet 52 mm hebben
En bij Havam kan ik geen remzuigertjes vinden.
Ga er nu een op de gok bestellen. Denk dat ik daar wel mee uit de voeten kan
Bij mijn Corsa is het probleem opgelost. Belangrijkste probleem was dat de vorige eigenaren er water in het koelsysteem gedaan hadden. Dus de kanaaltjes van de kachel zaten waarschijnlijk wat dicht. Alles aantal keren gespoeld en uitgekookt. Is nu veel beter. Desondanks is grootste probleem dat de kachel niet normaal te regelen is. Hierdoor koelt de kachelradiateur, bij standje 4 waaier en standje rood, te veel af. Waardoor er geen warmteafgifte meer plaats vindt.
Heb hier een soortgelijk probleem.
Corsa A gekocht, maar die wordt ook niet echt warm. Kachel en temperatuurwijzer doen weinig. Als eerste thermostaat vervangen, geen resultaat. De koelradiator wordt daarentegen wel warm, koelvin slaat ook wel aan. Heb vanmiddag de waterpomp er even uit gehad, om te controleren. Wat mij opviel was dat de schoepen van de gemonteerde waterpomp totaal anders zijn als origineel. Ongeveer 8 grote schoepen ten opzichte van orgineel met ongeveer 20 schoepjes. Zometeen even controleren of dat de oorzaak is. Zal straks even meedelen of dat het probleem bij mij is geweest. (nog ff afbouwen)
Afgemonteerd. Maakt ook geen zak uit. Probleem blijft hetzelfde. Wordt er langzamerhand gek van. :swearEn nieuwe motortje zit er weer in. Morgen nog effies de laatste dingen afbouwen en dan maar eens zien hoe het motortje zich gedraagt.
Motor is er uit!
Viel nog wel mee. De bak en subframe kon allemaal blijven zitten. Alleen de baksteun op het einde van de bak moest even los. Maar daarna precies genoeg ruimte (1 mm over) om hem van boven te verwijderen.
Drijfstang no. 4 is in drieën gedeeld. Een deel zit nog aan de zuiger, de andere twee delen lagen in het carter. Zoals het lijkt is het drijfstanglager vast gelopen. Krukas is daar compleet weg gesleten, en kurkdroog. Dus einde verhaal motor. :swear:thumb
we gaan het proberen.Heb wel een motortakel, geen brug. Vandaar.
Ben net begonnen met demonteren. Lijkt wel te lukken. Is het een optie om de bak te laten hangen en alleen de motor er uit te lepelen?Heb een motortje op de kop getikt. Ding moet zsm weer aan de praat. Dus ga niet te lang zoeken.
Maar is de motor makkelijk via de bovenzijde te verwijderen?Als ik het zo bekijk moet dat te doen zijn inclusief versnellingsbak.
Enige waar ik dus op moet letten is EGR en of de motornummer begint met 20U……. Of zegt dat motornummer niks?
Heb (had) er een zonder EGR. Die rotzooi heb ik er gelukkig niet op. Maar Astra G past ook met de kabelboom?
Probleem opgelost. Slang was daadwerkelijk lek. Maar wat een klotewerk. Meer als drie uur bezig geweest.
Dat is dus het probleem. Kan het domweg niet zien. Hangt een drup onder na een lange rit. En meer kan ik helaas niet zien. (wss lek aan motorzijde) Heb momenteel ook geen gereedschap bij de hand om hem af te persen. En heb maar 1 dag de tijd om het probleem op te lossen.
Klopt, 1 aansluiting zit schuin onder de dynamo, de andere boven de dynamo, en de derde recht achter. Ben er alleen niet zo zeker van dat ik zonder te snijden de uiteinden niet van de tules af krijg. Kan namelijk niet zien of de slang lek is.
18 april 2013 om 19:49 In reactie op: Kan het kwaad om met fout code p0171 door te rijden ? #18127209Controleer je luchtmassameter eens. Mijn Zafira had hetzelfde probleem. (wel een A-Zaf met een P0170, maar dat komt op hetzelfde neer.) Heb mijn waarde van LMM uitgelezen, kwam op een mengverhouding uit van 1:8 , nieuwe LMM en verhouding was weer netjes 1 op 13 tot 1 op 16. Probleem opgelost.
14 maart 2013 om 19:17 In reactie op: Gas blijft "hangen" tussen het schakelen (Vectra B met Z18XE #18115740Wen maar aan het narigheid. Moet wel zeggen, het is bij mijn Zafira iets beter geworden sinds ik de LMM vervangen heb. En gewoon de tijd nemen om te schakelen king:
Thermostaat zit aan de distribitiezijde. Afschermkap van de distributie even losschroeven. Daarachter zie je hem zo zitten. Twee boutjes los en vervangen maar. Kwartiertje werk.
Denk dat het systeem hetzelfde is als van de Zafira A. Zeker weten doe ik het niet. Wat ik bij mijn Zafira heb gehad is een draadbreuk in de doorvoer tussen de deur en het chassis. Uit jouw verhaal kan ik niet helemaal opmaken of je dat gecontroleerd hebt. Zo niet, kun je dat misschien even controleren. Anders kun je de stekker van de motor er afhalen en even meten of ie wel aangestuurd wordt door cv.
Wat betreft de eventuele kabelbreuk: heb zelf de stekker in de deur losgepulkt, en wat bekleding van de beide dorpels. Daarna heb ik het rubber naar binnen gewurmd. En de kabel wat naar buiten gehaald. Zo kon ik em solderen. Je kunt NIET werken met zo’n AMP-stekker, aangezien dat niet flexibel is.
Wat betreft hel brandende lesje, zoals hierboven beschreven. Werkte bij mij ook wel eens. De reden waarom het lesje blijft branden is mij onbekend. Misschien heeft iemand anders daar antwoord op.
@ Willem, neem aan dat je types van de Astra in het bovenstaande lijstje ook onder het rijtje van de Zafira kunt schuiven? Aangezien ik onder mijn Zafira Z18XE een F17W419 (F17WR?) heb zitten.
@Willem, 52 kw (zoals er staat geschreven) is volgens mij geen 115 pk. 52 x 1,3 = 68 pk :jerry
Wat betreft de bak, hebben ze mij bij de onderdelenboer verkeerd voorgelicht, of ze waren die 1 vergeten.Dat de achterdeur niet altijd mee gaat zit ’em waarschijnlijk in de kabeldoorvoer tussen de deur en de B-stijl. Gebeurt nog al eens dat daar een kabeltje breekt/beschadigd. Of het lampje van je afstandsbediening daar mee te maken heeft weet ik zo niet. Volgens mij niet. Denk dat dat een slechte batterij of slecht contact in afstandsbediening is.
Zou toevallig zijn als beide lampjes kapot zijn. Maar je weet nooit. :D
Denk zelf het relais. Onderbroken contact op de uitgaande zijde. Zoals Willem zegt, relais omwisselen.52 ipv 92? Meende dat het 115 en 125 pk was. De bak moet volgens mij wel passen.
Oké, was mij onbekend. Ging er vanuit dat alle Z18XE’s hetzelfde waren.
Schijnt dat er twee mogelijkheden zijn. Laatst die van mij vervangen. Had ik bij de onderdelenboer keus uit beide. Die van mij zit een filterpatroon in.
-
AuteurBerichten