Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hulde!
Zoals ik al zei tegen jullie, dit is 1000% 1 van de dikste Vectra’s in Nederland!
En nu moge dus duidelijk zijn waar een aantal van de onderdelen van mijn Vectra terecht zijn gekomen :)
Ik lees her en der al diverse vergelijkingen met mijn auto (of die nou blauw of wit was ;) ), maar even goed kijken… ;)
Achterbumper en achterklep (klep komt niet van mijn wagen af) komt overeen, that’s it. Zelfs toen die blauw was.
De hele voorkant verschilt, andere bumper, motorkap en zijschermen, wielen, dakraamspoiler en side skirts en zelfs ik kan zien dat de OPC kleur van mijn Vectra verschilt met die van Bas en Risa…Zet ze maar eens naast mekaar, en het verschil word direct duidelijk. Dit is een compleet andere wagen! Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat ik persoonlijk vind dat door de vergelijking die nu (te makkelijk) gedaan word, Bas en Risa hun werk en eer tekort gedaan wordt. Dit is hun wagen, en gebouwd naar hun smaak. En ik vind hem gewoon RETESTRAK!
Risa en Bas, respect voor het werk, en ik ben blij dat het resultaat echt gruwelijk is, en hoe geweldig lekker dik die achterbumper eruit komt! Ook de look van die voorbumper is al zo anders nu je door de airride de wagen op zijn smoel kan lazeren.
Weinig Vectra’s in NL die hier aan kunnen tippen!
Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat dit een prijzenpakker wordt!
@martklanderman wrote:
Ahaa af en toe een aanlopend wieltje zie ik al wel! king: Toch wel jammer om je vec zo te zien hoor, nadat je er zoveel tijd in gestoken hebt! Krijg een deja vu momentje ;)
Tuurlijk, ook al had ik airride, ik reed wel gewoon zo laag mogelijk… dus ook bij mij liep er wel eens wat aan ;)
@Jerremy wrote:
Staat ‘ie zo bij een auto bedrijf ofzo voor de deur Alex ? :shock:
Opzich wel zonde, staat er echt als een sloper bij zo :???:
Ik kan me nauwelijks aan de aandacht ontrekken Alex, dat het niet anders kan dat het toch een beetje zeer doet
toch als je dit zo ziet, zeker ook afgezet tegen alle tijd, energie, toewijding, geduld, maar bovenal geld dat je erin gestoken hebt.Maar ja, het is jouw auto, en met de andere onderdelen zijn andere weer blij en kunnen ze hun auto weer verfraaiien.
Veel plezier en veilige kilometers met je Audi trouwens, dikke bak hoor ! :thumbup
greetz, Jeroen.
Hey Jeroen…
Antwoord op vraag 1: Ja, zo staat die bij mijn vader voor de garage.. Hij word een dezer dagen opgehaald door autorecycling bedrijf, in de takels, en weg met het ding…
Antwoord op de vraag of het zeer doet… NEE, totaal niet meer… In het begin heel ff een beetje, maar na alles wat er de laatste maanden allemaal gebeurd is, ben ik blij dat het ding weg is, en dat het mij aan veel zaken niet meer zal herinneren… En ben blij toe dat alles gebeurd is, want zo zie je dat veel dingen niet zijn zoals ze lijken.
Ik denk dat jullie het meer pijn doet dan mij… Ik ben helemaal klaar met het hoofdstuk Vectra…
Closed book ;)
De TT is trouwens niet de jongste maar kon hem niet laten staan in deze staat en met deze kilometerstand van 148000 km. Onderhoudshistorie NAP en alles is aanwezig. Vaak zie je TT’s van dik over de 2 ton, en dat wilde ik niet. Ik wilde er 1 met weinig kilometers, en toen liep ik tegen deze aan.
Heb hem laatst helemaal gedetailed van a tot z en kon echt bijna geen krasje ontdekken!
Ding is nagenoeg strak. Hij heeft zo hier en daar een putje in de lak en een beetje steenslagschade, maar dat is ook echt alles. Geen deukje te bekennen. Maar goed, wat wil je van een auto van dit bouwjaar? ;) Die mag best wel een plekje hier en daar hebben.Ergens in de toekomst laat ik hem toch een keer helemaal overspuiten en echt helemaal strak maken :D
@Fearless wrote:
Geweldig toch!
Rijden er hier ook zat in de buurt die het niet meer waard zijn om nog op te lappen. Naar de sloop is leuk, maar heb je er niet zo veel lol van als ff een potje auto rodeo :thumbup
Ik ga met een grijns op mijn gezicht de eerste deuk / crash tegemoet! :jerry
Wat ik wel was vergeten, is dat ik een Vectra erbij heb gekocht. :) Ik heb altijd al zoiets gehad dat ik graag een keer mee wil doen met een auto rodeo / banger race. Dat is hier vrij populair in het oosten :)
Deze Vectra was om meerdere redenen en op meerdere fronten een uniek buitenkansje om hem hiervoor te gaan gebruiken, en hard gezegd, deze gaan we dus helemaal plat rijden. :P
Ding moet helemaal gestript worden, ruiten gaan er uit enz enz.
Jullie zullen me allemaal wel voor gek verklaren dat ik er een Vectra voor gebruik, maar ik heb hier zo mijn redenen voor om deze auto er voor te gebruiken… :angel En aan deze auto ga ik heel veel plezier hebben om hem zo kapot en plat mogelijk te krijgen :P
Foto’s hieronder, inclusief een deel van mijn oude vec ;) 1 recente sloper, naast een toekomstige sloper :P
@sw_reijnders wrote:
1360 kg . . . ongeveer
alex er ook nog bij :jerryJij durft ;) Maar je zit aardig in de goeie richting :P (op 1 kilo na, gemeten vandaag @ the gym ;) )
Maar nieuwe luchtfilter is besteld, nu nog ff op zoek naar grotere intercooler, en grotere downpipe.
Dan kan die naar de chipper ;)
@wim-v6 wrote:
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
De lichtste TT is 1280kg en dat is een 150PK 1.8T met voorwielaandrijving, kleine turbo dus, en niet zo ver te chippen.
de 180pk weegt hetzelfde, de eerste standaard die bij mijn Vectra (zelfs nog met de 2.5 erin) weg rijdt moet nog komen, zo rocket zijn die dingen echt niet..
daar komt bij dat je eigenlijk ieder jaar je carter er onderweg moet halen om deze schoon te maken, samen met het olie aanzuigfilter, deze motoren hebben behoorlijk last van zwarte sludge vorming in het carter.
aan sludgevorming en verstopping van aanzuigfilter zijn al HEEL wat 1.8T-motortjes overleden, ongeacht of ze in een Audi, VW, Seat of Skoda liggen.
Oplossing is de olie verversen binnen de 10.000km met Castrol 5w50 high performance olie.
Willem
Hey wim, je ziet mijn kenteken online staan.. Check maar.. ;) Deze weegt 1180 kilo ;)
@kimmiej666 wrote:
Blijft eeuwig zonde van je vec, maar wens je veel mooie en veilige kilometers met je nieuwe TT.
(en ook TT’jes zijn leuke speeltjes :D )
Ik ga hier heel wijselijk maar geen reactie op geven…
@DarkNL08 wrote:
Ben wel benieuwd naar een foto van je dikke Audi !!
u vraagt wij draaien… Op de foto mist een naafkapje, das ondertussen al opgelost. Er zitten al een paar subtiele wijzigingen in de pijplijn.
@Seth wrote:
Aah, the subtile touch ;) en amai, das ook geen klein bedrijf éh :) Zolang je je werk maar graag doet, dat is het belangrijkste. En zeker ben je pas als je proefperiode erop zit ;).
Ja, ik ken het gevoel 100% als er iets nieuws is begint het te kriebelen hé. :)
Idd subtiel :)
Verder, ach, de Vectra was gewoon afgesloten verhaal door meerdere factoren.
Gr.
@Seth wrote:
:wors
Een TT Turbo full option, zal niet goedkoop geweest zijn king: Ik hoop dat je veel plezier beleeft aan het berijden en customisen van je wagen :) Wat voor werk doe je nu als ik vragen mag?
Je bent hier en op elke meeting altijd welkom met wat je ook rijdt (buiten volkswagen :jerry ) want het gaat bij ons niet om met wat je rijdt, maar wie je bent! :thumb
Grtz Seth
Hey thnx man :thumb
Aan de TT word niet veel gedaan, de nieuwe achterlichtjes met LED zijn wel besteld, heb mijn oog al laten vallen op een paar hele dikke 19 inchers, en er komt een singleframe grille voor. Verder niet teveel poespas.
Als alles meezit word ik vertegenwoordiger bij Wurth, divisie automotive. :) Maar het is pas zeker als je handtekening onder het contract staat he?
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk wel weer meer te zien zijn, de liefde en passie begint weer helemaal terug te komen nu er een nieuw boek geopend kan worden :)
De Vectra is nu zo goed als kaal, Airride, wielen, bijna alle chassisdelen zijn verkocht.
Nu nog het interieur en de plasmatellers ed. verkopen, maar dit is gewoon los uit de auto gehaald.
Ondertussen ben ik de eigenaar geworden van een Audi TT Turbo, 180 PK en full options. Het is totaal een andere auto, maar ik beleef er echt plezier aan. En ondertussen begint het ook hier alweer een beetje te kriebelen.
Ik heb de Audio even geupgrade met een Pioneer MVH-8300BT radio, en voor de rest speelt alles via het BOSE systeem in de auto. In de toekomst komt er nog een klein subkistje in te liggen ter ondersteuning van de compo’s.
Voor de rest ben ik nu puur bezig om alle kleine zwakke puntjes van deze motor preventief voor te zijn, en heeft de auto ook grote beurt gehad. Nieuwe distributieriem is ook in aantocht en dan kan ik weer fijn knallen. Hij zal erna ook gechipt worden.
Hoewel ik dus nu van Opel af ben gestapt, wil dit niet zeggen dat in de toekomst niet weer een Opel komt, maar deze auto is gewoon ff iets wat ik nu nodig heb persoonlijk. En over een tijdje zien we wel verder.
Gelukkig ziet het er ook naar uit dat ik weer een baan heb, en dan gaat alles goedkomen.
Meetings zal ik aankomend jaar wel weer meer gaan doen, en dat houdt ook in dat ik ondanks mijn Audi, gewoon hier en daar nog een Opelmeeting zal komen bezoeken. Dit vanwege de vele ontstane vriendschappen die ik heb opgedaan :)
Op dit moment is die alles behalve mooi…
Denk dat ik jullie de foto’s van het strippen maar bespaar… Maak ze gewoon voor mezelf, als een soort van afsluiting van weer een tijdperk na mijn Kadett, Astra GSI en nu de Vectra.
je mag hier gerust langskomen en dingen proberen… Auto gaat toch uit elkaar dus…
@Luc Reinders wrote:
Dus je keuze is bij deze gemaakt? Wordt het een TT?
nee, keus is nog niet gemaakt, maar ik orienteer wel gewoon…
Ik koop sowieso niks overhaast, kan zo nog wel 2 maand duren.. Wil eerst het gros van de onderdelen van de vectra kwijt zijn…
@wim-v6 wrote:
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
De lichtste TT is 1280kg en dat is een 150PK 1.8T met voorwielaandrijving, kleine turbo dus, en niet zo ver te chippen.
de 180pk weegt hetzelfde, de eerste standaard die bij mijn Vectra (zelfs nog met de 2.5 erin) weg rijdt moet nog komen, zo rocket zijn die dingen echt niet..
daar komt bij dat je eigenlijk ieder jaar je carter er onderweg moet halen om deze schoon te maken, samen met het olie aanzuigfilter, deze motoren hebben behoorlijk last van zwarte sludge vorming in het carter.
aan sludgevorming en verstopping van aanzuigfilter zijn al HEEL wat 1.8T-motortjes overleden, ongeacht of ze in een Audi, VW, Seat of Skoda liggen.
Oplossing is de olie verversen binnen de 10.000km met Castrol 5w50 high performance olie.
Willem
Dat ik mijn auto’s goed onderhoud moge wel duidelijk zijn toch? ;)
En naar wat ik zie zijn de gemiddelde TT’s 1180 kg, altijd nog lichter dan mijn vec. En hij zal sowieso gechipt worden he? ;)
Wat betreft de rest, een vriend van mij weet bijna alles van die dingen dus gaat wel goedkomen
De onderdelenverkoop schiet al een mooi eind op.
Een groot gedeelte is al verkocht.
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, anders moet een mod hem maar weghalen.
Hier vind je onder andere alles wat ik aanbied voor de auto. Staat de advertentie op gereserveerd, dan is het onderdeel in principe verkocht.
Ik hoop dat de modjes dit even toestaan :)
http://verkopers.marktplaats.nl/9375787″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@DarkNL08 wrote:
Ik bedoelde … stel dat je al voor 4.000 aan spul verkoopt.
Misschien raak je ook niet alles kwijt he!Alles is te verkopen voor de juiste prijs ;)
@Luc Reinders wrote:
@Ali-GSI wrote:
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
Audi TT is ook leuk ja, maar heeft de 1.8T geen 150pk? Maar goed, weet niet voor welk bedrag je opzoek bent, en porsche boxster is ook het overwegen waard!
Porsche word hem niet… Heb ik al wel naar gekeken… en de 1.8T heeft 180 pk als goed is.. ;)
Ook al beetje aan het snuffelen naar een Mazda RX8, ook wel vet karretje…
@Luc Reinders wrote:
In dat geval is een Volvo c70 T5 een goeie keus!
I know… mooie wagens! serieus…
Maar een Audi TT 1,8T staat ook op het lijstje… 180 pk standaard, en dan chippen enzo… Dingen wegen net iets meer dan 1000 kilo…
Zijn echte pocket rockets, en blijven waardevast… Lijkt me ook wel leuk om een tijdje mee rond te knallen :)
@DarkNL08 wrote:
Stel, aan onderdelen hark je 4.000 binnen.. :???:
Of je gooit er voor 500-600 een ander blok in 1.6/1.8
Dan kan je hem denk ik beter verkopen, ofwel voor meer dan 4.000 euro.Ik snap wel dat je er niets meer aan wil doen.. :( :(
Euh, check ff me topic in die link…
Airride, wielen, audio, spoiler en bumperwerk en rest van custom spul, levert meer op dan 4000 euro hoor ;)
Unieke spullen wil iedereen wel hebben..
-
AuteurBerichten