Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Desert Eagle wrote:
nog steeds, nog geen tijd om rustig te gaan kijken….
bij mij was het een probleem met de bekabeling tussen de mapsensor en de ECU maar misschien moet je hem laten uitlezen en aan de hand daarvan kan je meer duidelijkheid hebben!
Mooi verhaal trouwens over je ma! echt heel tof!
en ik heb gezocht naar dat dashboard gebeuren maar kan het niet zo goed vinden miss tips of sites ofzo?
Ik weet niet of je dit probleem nog hebt maar ik heb precies het zelfde probleem gehad met mijn astratje
Dikke astra man!! hoe heb je eigenlijk dat belichte dashboard zo gekregen??
@Zakdoekje wrote:
Dat zijn angel eyes met van die LED ringen zeker? Die bedrading moet je aansluiten op de huidige bedrading van de auto.. Van stadslicht of dimlicht, wat je zelf wilt.. Verder behoort het plug and play te zijn
Klopt indd met die led ringen! Ja sommige passen inderdaad op mijn huidige bedrading maar ik heb ook aansluitingen die ik er niet op zie op mijn auto met ook een zekering erbij en bedrading die naar mijn accu zouden moeten gaan. Dus ik snap er niks van haha
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad een aantal maanden geleden en bij mij was het probleem dat er een kabel breuk zat tussen de MAP sensor en de ECU, de kabel had ik vervangen en nergens last meer van tot de dag van vandaag! misschien is dat ook zo bij jou of misschien even kijken naar het gasklephuis of nokassensor dat werd er bij mij aangeraden!
Ik ga dnk inderdaad een keertje naar de sloop voor andere achterlichten en die spuit ik dan gewoon helemaal rood! :D
dank jullie wel voor de reacties ik zie er toch maar vanaf om ze te spuiten ik breng de spuitbus maar terug heb de bon nog gelukkig! :D
@Opeltje17 wrote:
Ja is afkeur, lampen mogen niet bespoten zijn.
Ow echt… ik heb wel iemand anders gezien met rode achterlichten maar je kon nog wel zien als je richting aangeeft of achteruit rijd welke kleur het is, word het dan alsnog afgekeurd?
Ik heb vandaag een nieuwe sportuitlaat onder mijn astra geplaatst en klinkt eindelijk heerlijk! :thumb en volgende week komt mijn opc look spoiler er op en xenon verlichting! :angel
Het is ook wel een werk om je oude uitlaat eraf te krijgen ik heb van de week ook een nieuwe uitlaat eronder gezet maar ik heb het laten doen door een garage omdat de uitlaat vastgeroest zat door natuurlijk jaren gebruik.
@johanhummer9 wrote:
koplampen en xenon apart bestellen en dan inbouwen , naar mijn weten worden koplampen niet met xenon verkocht (aftermarket)
Ooh zo! Dan doe ik het op die manier! :thumb
Het probleem is opgelost het bleek een kabel breuk te zijn tussen de ECU en de MAP sensor. rijd weer als een zonnetje :D :angel
Opel astra g cc 1.8….Ong 153.000km!!
tof alle reacties maar ik zit natuurlijk nog wel met het probleem dat ik niet zeker weet of het de ECU is. ik heb wel al de verkoper van de auto gebeld en mijn problemen uitgelegd en hij zei meteen van kom maar terug dan repareer ik de auto wel (gratis) dus daar zeg ik geen nee tegen, al is het wel 180 Km rijden ;D
@JesperS wrote:
Ik had ook de codes P0100 en P0110, en dezelfde motor. Stotterde ook (ook tijdens constant rijden trouwens) en viel ook uit bij stationair draaien. Bij mij was het de ECU die niet goed meer was!
heb je hierbij de ECU vervangen? en zo ja hoeveel kost zoon ECU?
zijn er ook vette astra`s in de buurt van Hellevoetsluis?!
@Chris426 wrote:
Ik heb ns wat opgezocht en wat uitgeprobeerd met de x18xe1 die ik hier heb staan voor de sloop, en ik denk dat je het als volgt kan doen:
uit de tis
Je ziet op afbeelding je gasklep, met daaraan de gaskabel.
Waar cijfertjes 4 en 5 naar wijzen heb je een clipje dat je omhoog kan trekken.Ik vermoed dat, als je dit omhoog trekt, je de kabel wat kan aanspannen door deze wat op te schuiven.
Het kan echter ook zijn dat je dit kan doen ergens aan de klep zelf, aan de hendel waar de kabel aan vastzit.
Ik ben niet zeker van de manier die ik hier beschrijf, heb het enkel ff getest op een niet rijdende wagen, nooit in het echt uitgevoerd, maar klinkt logisch :p.
Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen of ontkennen.
bedankt nog voor je reactie, het is gelukt ik heb inderdaad met het clipje de gaskabel kunnen verstellen het was vrij makkelijk om te doen, gewoon clipje verwijderen en dan kan je hem zo verstellen!
hey eric,
mijn opel doet dat ook bij het starten dat is gewoon om de motor goed aan te krijgen en om warm te lopen, voor zo ver ik weet. als je verder niks merkt en geen lampjes op het dashboard dan is alles in orde!
gr, ronald
@Chris426 wrote:
Ik heb ns wat opgezocht en wat uitgeprobeerd met de x18xe1 die ik hier heb staan voor de sloop, en ik denk dat je het als volgt kan doen:
uit de tis
Je ziet op afbeelding je gasklep, met daaraan de gaskabel.
Waar cijfertjes 4 en 5 naar wijzen heb je een clipje dat je omhoog kan trekken.Ik vermoed dat, als je dit omhoog trekt, je de kabel wat kan aanspannen door deze wat op te schuiven.
Het kan echter ook zijn dat je dit kan doen ergens aan de klep zelf, aan de hendel waar de kabel aan vastzit.
Ik ben niet zeker van de manier die ik hier beschrijf, heb het enkel ff getest op een niet rijdende wagen, nooit in het echt uitgevoerd, maar klinkt logisch :p.
Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen of ontkennen.
Het klinkt inderdaad wel goed ik ga er eens naar kijken het klinkt zeker logisch dankje wel voor je reactie!
Ik wil graag weten of je speling in je gaspedaal op een of andere manier kan verhelpen?
@ZakhooiTM wrote:
Kan je overweg met een multimeter ?
Zo ja :
1 : Zet de multimeter op weerstand meten (liefst de stand waarbij de meter piept)
2. Trek de stekker van de luchtmassa meter, zet de ene draad van de multimeter op Pin 2 en de andere multimeter draad op massa
De meter hoort nu te piepen of een lage weerstand te meten, doe hij dit niet is deze draad onderbroken OF (waarschijnlijker) is de verbinding in je ECU kapot3. Doe de stekker weer in de LMM en trek de stekker uit koelvloeistof temperatuur sensor.
4. Meet de weerstand tussen Pin 2 en massa, deze hoort te piepen. Doe hij dit niet is of de draad onderbroken OF (waarschijnlijker) defect in ECUPin 2 van de luchtmassa meter is de 2de pin van links als je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Geel
Pin 2 van de temperatuur meter is de rechter pin wanneer je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Bruin
Bedankt voor je reactie!!! :D
Ik heb nog wel ergens een multimeter liggen ik ga dat morgen eens uitproberen
Ik laat dan wel weten wat eruit is gekomen! -
AuteurBerichten