Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag maar weer naar de garage geweest en me band weer opgehaald. :)
Spijker eruit laten halen en een propje in laten maken. Hopelijk blijft de band nu weer mooi op spanning
Auto weer van de voetjes gehaald, en de normale band er weer onder gezetVandaag maar eens gezocht waarom me rechter achterband in zo’n 1,5 week tijd leeg liep van de 1,9/2,0bar tot de 0,1/0,2bar…
En ja hoor er zat een spijker in :thumbdown
Gelijk dus maar de reserve band er onder geknald en de lekke band naar de garage gebracht, helaas was het toen 20 minuutjes voor sluit, dus morgen maar even terug komen om hem weer op te halen! :)Eigenlijk heb ik het gisteren al gedaan, maar eindelijk mijn microfoon voor de Sony binnen gekregen, de bestelling was helaas niet correct afgesloten waardoor het allemaal wat langer duurder. Maar wat een verademing is die microfoon voor de tegen partij! Gelukkig de auto deze week eigenlijk niet nodig gehad, dus ik kon de auto mooi open laten. :)
@HarrieAstra wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Antenne heb je een verloopstukje voor nodig. ding kost 3 euro ofzo.. voor de rest is dit klusje binnen 5 minuten gedaan. Rood/Geel omkruisen en plug en play. alleen het microfoontje plaatsen is wat meer werk. maar dan praten we ook over een luxeprobleem :jerry .
@Astra-H wrote:
Is de ingebouwde microfoon van de Sony niet zo goed dan?
@Alexpasop wrote:
Net nog weer even gekeken tussen de montage papieren, en nu zie ik waarom het zo moeilijk ging. Wij hebben de radio in de beugel laten zitten, en de hele radio erin geschoven, alleen zat er een slag in de kabels, waardoor deze telkens ergens achter gingen vast zitten…
Ik had juist al extra de draden omgewisseld, en iemand gevraagd of de radio alles nog opsloeg, zat de radio er uiteindelijk een keer in, kom ik er achter dat het niet opgeslagen werd…. De radio er dus weer uitgehaald en geel weer op geel gedaan, en rood op rood.
Antenne was ik trouwens geen verloop voor nodig, alleen de antenne blijft een beetje los zitten op de aansluiting vind ik..
En de microfoon die zat zo op zijn goede plek, en de kabel mooi weg gewerkt. :)
Zometeen dus alleen nog even uitzoeken waarom handsfree bellen nog niet wil lukken, de tegen partij kan mij nog niet horen…Bij de Sony is geen verloop stukje nodig. Anders had dit er standaard wel bij gezeten. Bij pioneer zit dit er in ieder geval wel bij. Met een stukje duct-tape kun je je antenne prima vast tapen. Ik heb dit zelf ook altijd zo gehad en dat ging prima!
De ingebouwde microfoon werkt prima bij mijn Sony BT3600U. Schijnbaar hebben ze bij de opvolger hiervan (BT3900U) ervoor gekozen om een externe microfoon te gebruiken.
Je moet wel het juiste frame gebruiken voor de radio, en niet die van je originele radio laten zitten, dan gaat het inderdaad niet lukken! Vreemd dat jouw auto de instellingen juist wel zo onthoud, dat heb ik nog niet meegemaakt met een Opel.
Je moet je telefoon eerst koppelen middels codes, wil je gebruik kunnen maken van handsfree bellen. Zie het instructie boekje hiervoor.
Succes.
Ben er al achter gekomen wat het probleem is, de externe microfoon die ik gehaald heb, die heeft een te klein bereik waardoor gewoon niks te horen is… ;)
Zodra er een externe microfoon aangesloten is, kun je de interne microfoon niet gebruiken.. Morgen dus maar even naar de plaatselijke elektronica zaak gaan, kijken of ze daar wel een microfoon voor de auto hebben. Heb het net even getest met alleen de interne microfoon, maar dan is er een hinderlijke toon tijdens het bellen.
Gelukkig ben ik de auto vandaag en morgen niet nodig, dus ik kan het dashboard kastje mooi uit de auto laten :D
Het koppelen was dus al wel gelukt, dat was verder geen probleem :)Net nog weer even gekeken tussen de montage papieren, en nu zie ik waarom het zo moeilijk ging. Wij hebben de radio in de beugel laten zitten, en de hele radio erin geschoven, alleen zat er een slag in de kabels, waardoor deze telkens ergens achter gingen vast zitten…
Ik had juist al extra de draden omgewisseld, en iemand gevraagd of de radio alles nog opsloeg, zat de radio er uiteindelijk een keer in, kom ik er achter dat het niet opgeslagen werd…. De radio er dus weer uitgehaald en geel weer op geel gedaan, en rood op rood.
Antenne was ik trouwens geen verloop voor nodig, alleen de antenne blijft een beetje los zitten op de aansluiting vind ik..
En de microfoon die zat zo op zijn goede plek, en de kabel mooi weg gewerkt. :)
Zometeen dus alleen nog even uitzoeken waarom handsfree bellen nog niet wil lukken, de tegen partij kan mij nog niet horen…Gisteren maar eens een nieuwe radio besteld, en die gelijk vandaag ingebouwd!
Een Sony mex-BT3900U, wat was dat een gepruts om er goed in te krijgen… Elke keer zaten er weer wat kabels dubbel, of ergens achter vast.. :(
Uiteindelijk er wel goed ingekregen, en gelijk een externe microfoon aangesloten, alleen dat wil nog niet werken, dus ik heb morgen ook nog wat te doen!
Morgen de auto ook maar weer eens een wasbeurt(je) geven! ;)Astra’tje vandaag maar gestofzuigd en met een doekje er aan de buitenkant langs geweest! :D
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@Alexpasop wrote:
Gisteren en vandaag even bezig geweest met meerdere 12 volt aansluitingen in mijn Astra maken!
Praktische update! Alles moeiteloos gelukt? Zie dat je uiteindelijk toch voor klipstekkers bent gegaan?
Ja, eigenlijk wel, had alles al naar de plekken toegelegd.
Alleen nu wat mooier weg gewerkt, ander kleurtje gegeven en een vaste aansluiting gemaakt.
Alleen in de kofferbak was ik begonnen met het kijken hoe de kapjes vast zaten, hierdoor is het kapje gebroken en de draden hadden los gelaten, dus heb ik daarvoor een andere aansluiting bij gehaald en even aan elkaar gesoldeerd.
En ik ben vergeten het veertje weer goed te plaatsen bij het asbak klepje dus die sluit nu wat moeilijker, maar stoort me nog niet echt, dus laat het eerst mooi zo zitten! ;)En ik heb inderdaad toch klipjes gebruikt, had er daar nog wat van thuis liggen, en zo is het ook het makkelijkst te (de)monteren.
Nog bedankt daarvoor!Gisteren en vandaag even bezig geweest met meerdere 12 volt aansluitingen in mijn Astra maken!
Alleen de standaard aansluiting bij de asbak vind ik maar zo onhandig, als je iets van navigatie aan het raam wilt, voor mensen op de achterbank als die iets willen opladen en in de kofferbak voor een koelbox etc. Kan de aansluitingen nu mooi via de asbak aan/uit zetten, aangezien er in de auto toch niet gerookt wordt is die niet nodig, en kon daar mooi het schakelpaneeltje liggen! ;)
Verder even elk kapje een zwart kleurtje gegeven aangezien dat toch wat mooier is dan de de zilveren kapjes op een zwart interieur. ;)Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het makkelijkste een extra aansluiting kan maken achter de sigaretten aansteker?
Dit zou ik graag willen omdat ik een setje van 3 (verlengde) 12 volt aansluitingen in mijn Astra zou willen.(raam, achterbank en de kofferbak)
Het gaat om dit setje:
Aangezien ik ze dus toch per aansluiting apart kan schakelen, leek het mij wel handig als ik gewoon een vaste aansluiting zou kunnen maken, zodat er niet altijd een stekker in de sigarettenaansteker moet zitten, aangezien deze er redelijk los in zit, en er dus nog wel eens uit kan vallen…
Mijn bedoeling is dus gewoon de stekker er af halen, en dan gelijk aan te sluiten, maar hoe?
Solderen, kroonsteentje, kabelschoen, etc… Wat lijkt jullie het beste(makkelijkste) om te doen?
Nog even foto’s van hoe de aansluiting nu zit. ;) -
AuteurBerichten