Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
THNX!
Lijkt mij helemaal geen rotklus, weet het wel zeker!!
Maar ja, andere keuze is er niet.De moed zakt me zojuist in de schoenen. Net als de kabelboom is de ‘darm’ uitgedroogd en aansluitingen breken zo af!! Ik zal maar niet herhalen wat ik zei toen ik opgevouwen tussen het blok lag en dit gebeurde :cry
CQPV6 you’ve got mail!!Dat zou nog een optie kunnen zijn. Gaatje is denk ik 2/3 mm groot ( of klein, hoe je het ook wilt zeggen )
Geen idee of ze dat spul hier hebben, ff bij Napa kijken vd week.De verzendkosten zijn gelijk aan die binnen NL aangezien het via Utrecht, militaire post wordt verzonden.
Ik zal vd week de boel loshalen, lig nu ziek thuis. Mocht ik het niet kunnen maken zal ik je zeker een pm sturen CQPV6! Alvast bedankt!Enig idee waar dat kreng te bestellen is behalve de dealer? Ben even wezen zoeken maar vindt weinig.
Heb ik zelf ook al aan gedacht, jubelklem met rubber o.i.d. Maar dan nog moet ik er wel bij kunnen komen. Dat is het probleem.
Jep, dat is hem klopper, dank je wel!
Het dikke gedeelte halverwege is voorzien van een gaatje waar het uitstroomt. Dit is hard kunststof als ik het goed heb.
Dat wordt het één en ander demonteren wil ik het fatsoenlijk kunnen repareren/vervangen.
De slangklemmen zijn ook redelijk verroest.Hij had het nog ff 3 maanden moeten volhouden, dan vertrekken we van Curaçao, helaas.
Als iemand nog tips & trics heeft hoor ik graag.
Ga vd week losmeubelen en hopen dat ik de onderdelen redelijk snel kan bestellen c.q. kan hergebruiken.Geen airco.
Zo te zien moet er wel het één en ander af, slangen etc.
Vervelende is met zo’n oude bak dat met alles wat je lost haalt er wel een kans is dat je weer wat tegenkomt.Net even onder de auto gekropen en werd best wel verdrietig. Boven de startmotor loopt een leiding/slang waar een straaltje uit stroomt. Kom er zo goed als niet bij!!! :wtf .
iemand ervaring mee? Met een beetje pech bast wel wat weg meubelen zoals ik het bekijk.Het komt echt achter het blok vandaan, onder de inlaat volgens mijn vader.
Slotje erop!
kabelboom voor 30,- gevonden van een x18xe.bedankt iedereen!
De buitenmantel is volledig weg, dus de aders liggen bloot over de gehele lengte.
Intapen zie ik niet zitten, als ik niets kan vinden is knippen. krimpkous, plakken iets wat ik zou doen.
Maar goed, ik hoop op een 2dehands dan rijdt ie volgende week weer.handig om te weten dat ze gelijk zijn, meer opties dus om te zoeken op het net.
@Willem, mijn ouders wonen op ca 20 min van Nootdorp, afhalen zou kunnen.
wat bedoel je met XEV? motorcode is X18XE.
Waar ik hem beetpak valt de ommanteling er van af. Waar het er niet afvalt is het al gescheurd.
Het kan maar dan zit ik te rotzooien met doorknippen, ampstekkertjes ertussen, krimpkous etc.
Tuurlijk kan dit wel maar een nieuwe/2dehands is sneller. Ik krijg volgende week bezoek uit NL dus die kunnen het mooi in de koffer doen.
Als het niet lukt gaan we opkalefateren.De kabelboom op de motor waar de sensoren op zitten zoals koelwater, EGR, MAF etc.
Deze loopt achterop de klepdeksel.Maar goed, geen dealer hier op het eiland en ook geen flauw idee waar de auto in NL is gekocht 16 jaar geleden…….
Kan nog wel eens lastig worden dus.OK, te snel gevraagd, opcom is een diagnosetool, maar dan nog, die code.
En waar vind ik doe code?? en wat is opcom?
Weer een zorg minder.
Danki :thumb1.8 16v ecotec.
Als de krukassensor idd in het carter gedeelte zit hoef ik mij geen zorgen te maken.
De motoren waar ik mee werk, volvo penta D6 370 motoren hebben namelijk de sensor buiten het carter zitten op dezelfde krans als waar de startmotor zit. Deze haalt zijn waarde vh vliegwiel, als daar olie staat is de seal lek,vandaar mijn zorgen.
Volgens jou is het dus normaal dat er olie uit komt?gr
Alex
20 oktober 2011 om 09:54 In reactie op: vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over foutcode P03xx #17929263De eerste reactie dan maar van mijzelf.
Gisteren de bougie doppen verwijderd en deze stonden dus tot meer dan de helft vol met olie…………….
Toen viel mijn oog op de kabel van de krukassensor, alle drie de inwendige kabels lagen bloot en ik pakte het vast en het viel in mijn handen uit elkaar.
Denk dat ik dus de storing gevonden heb, hoop ik.
Direct een nieuwe besteld, pakking als sensor.2 september 2011 om 22:55 In reactie op: vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over wat is wat onder de kap #17884966Bedankt voor de reacties!!
2 september 2011 om 16:32 In reactie op: vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over wat is wat onder de kap #17884964ok, maar goed, dan kan hij dus wel zonder rijden, uitlaatgassen wordt toch niet naar gekeken hier.
Met de post is alles te verzenden dat klopt.
Het nadeel is echter dat alles zwaarder dan 2 kg niet met militaire post mag.
Dan moet het met de normale post en op auto onderdelen is de douane zo vriendelijk om er 32% belasting op te gooien!!2 september 2011 om 12:28 In reactie op: vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over wat is wat onder de kap #17884961Luchtpomp? ok, maar hoe kan deze de kat op temp. brengen, zit er een verwarmingselement in?
Kun je goed zonder deze rijden?
Onderdelen zijn namelijk niet te of erg slecht te krijgen hier, voor het geval hij kapot gaat.26 augustus 2011 om 15:20 In reactie op: Radio en kmteller vectra b 1.8 ecotec 1996 235.000km #17763433Hij werkt dan wel dan niet, dat is het vreemde
-
AuteurBerichten