Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door de_som
Ik heb de accupool losgemaakt maar ook dat helpt niet. Toen nog maar een keer (reeds meerdere malen) proberen uit te voeren wat yzf1kr beschrijft maar no go. Uiteindelijk bleef de klep open staan en deed helemaal niets meer. Accupool wederom los geen resultaat. Omdat het rijden met open achterklep ook geen optie was, klep met de hand dicht geduwd. Uur later wil ik weg rijden, gaat het lampje branden dat achterklep open staat en de kofferverlichting en nummerplaat verlichting gaan branden en blijven branden, ook gaat de achterklep niet meer open. Accuklemmen nog maar eens los gemaakt en er 15 minuten vanaf gelaten maar nog steeds blijft het controle lampje en de kofferverlichten en nummer plaat verlichting branden en gaat de klep niet meer open.Ik heb nu de accupool er maar vanaf gehaald om te verkomen dat de verlichting de accu leeg trekt tijdens de nacht en ik wil morgenvroeg naar de VOD gaan om te kijken of zij raad weten. Hopelijk hebben ze tijd om er naar te kijken (zonder afspraak).
Alleen accuklem loshalen werkt niet. De accuklem loshalen en even verbinden met de andere accuklem was bij mij de oplossing bij een niet werkend dashboard instrumentenpaneel. Deze actie werd op zondagmiddag uitgevoerd door een monteur van de wegenwacht. Hij vertelde dat dit de manier was om de boordcomputer te resetten. Resultaat het instrumentenpaneel kwam weer tot leven.
Nu weet ik dat er verschillende boordcomputers in de Vectra zitten maar misschien het proberen waard.
Nadeel is dat dan de tellers van de verbruiksmeter op nul gezet worden.Inmiddels is bij mij ook de potentiometer vervangen.
Kosten € 65,15 en € 27,50 uurtarief excl. btw.
Klep doet het nu weer. Hopelijk langer dan de laatste keer ± 11 maanden.yzf1kr
Het merk van de motor heb ik niet kunnen achterhalen.
Het merk van de potentiometer is STABILUS powerise.
Nummers 3381YW, 228/08 en 93 190 877.GM partnummer 1207384.
Ga ik uitzoeken.
Zoals ik in Topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=112767&page=1#pid1702674 al heb aangegeven was bij mij de oplossing het vervangen van de potentiometer. Zit aan de rechterachterkant bij de motor van de achterklep. Deze potentiometer meet de weerstand die ontstaat als er iets tussen de klep en de carrosserie zit. De betreffende computer zorgt er dan voor dat de klep niet verder sluit. Na vervanging bleek dat er een erg hoge weerstand moet ontstaan wil het sluiten van de klep stoppen. Is dus gevaarlijker.
Ik heb diverse maanden met een dan wel en dan niet functioneren achterklep rond gereden. Hij was op enig moment al minstens twee weken niet van plan te sluiten toen ik op vakantie in Italie de Opeldealer maar bezocht.
Het leek alsof hij het fenomeen kende en blokkeerde quasi per ongeluk het openen van de klep. De achterklep sloot zich daarna weer. De achterklep functioneerde daarna weer een maand zonder problemen. Je staat dan voor gek omdat je bij een dealer bent terwijl de klep het gewoon doet.
Omdat de klep bij mijn vectra na een klein jaar weer slechter begint te functioneren vraag ik me af of er geen alternatieve potentiometer verkrijgbaar is. Blijkbaar houdt de originele Opel potentiometer het niet lang uit.
Weet iemand het productnummer? Een alternatieve leverancier van die product?Bij mijn dealer kon ook geen afwijking worden gevonden. Volgens het meetapparaat functioneerde alles naar behoren. Ondanks dat de achterklep niet vanzelf sloot. Het heeft even geduurd maar toen kwam Opel NL met de oplossing om de potentiometer te vervangen. Dat heeft nu bijna een jaar geholpen. Het probleem van niet sluiten, de klep blijft hangen bij het dichtgaan, treedt echter opnieuw op. Toen was het garantie nu moet ik het zelf betalen.
De dealer beschikt niet over de middelen om de afwijking in mijn geval vast te stellen. Hij kan alleen net als ik zien dat de klep niet vanzelf sluit. Het risico van trail and error acties die afgewenteld worden op de klant zijn groot.
Alles wijst op het verkopen van een niet volwassen product.:thumbdown
Ik vraag me af wat het zou kosten om die elektrische achterklep terug te bouwen naar een NIET elektrische versie.
Ik denk dat het verwijderen van de motor + kabel en het vervangen van een gasdrukzuiger en het vervangen van het elektrische slot door een gewoon slot mogelijk moet zijn.
Hoe het zit met de handgreep weet ik even niet. Door blijven modderen met dit onvolwassen product kan ik me financieel niet veroorloven.:(Hoi ait, stel je even voor en heb je ook wat foto`s van jou opel ?(vec ? )
Jan
Jan, kan je me helpen hoe ik een foto van mijn Vectra 1.9CDTI (150pk) wagon op het forum plaats.
Niet aan beginnen. Ik heb er een. Alweer voor de tweede stuk sinds aankoop januari 2008. Eerst in de garantie heel lang zitten prutsen totdat de dealer een oplossing had. Maandenlang rond gereden met een dan wel en dan niet functionerende achterklep. Typisch als ik bij de dealer kwam deed ie het. Obdanks opgenomen filmpjes werd er door Opel niets aan gedaan. Het gebrek moest zich bij de dealer ook voordoen.
Tot op een zalig moment dat hij het ook bij de dealer niet deed. Nu een jaar later en inmiddels buiten de garantie weer kapot. Ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.Advies, gewoon aan je voorbij laten gaan.
-
AuteurBerichten