Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Ja ik ben vandaag met de auto van mijn vrouw naar huis toe gereden, en heb gelijk een nieuwe accu mee genomen kosten € 72,- en het is een 75 ampère accu. Niet te duur toch?
Nu rest mij alleen nog even de tijd om hem te plaatsen. Ik denk dat ik dit maar s’avonds moet doen, ivm de drukte op de parkeer plaats.
Jack, Ik heb zo iets van, als hij het nu al begeeft, dan maar beter een nieuwe plaatsen. want vertrouw het anders toch weer niet, en we gaan straks wel weer de winter in.
14XE, Ja die sleutels 10 /13 heb ik meegenomen maar kon die doppen set niet zo snel vinden thuis. Sinds de verhuizing het nodige kwijt geraakt.
Maar jullie alvast weer bedankt voor jullie snelle reacties, en het meedeleven van me dochter.
Jullie horen nog wel hoe het afloopt.
Gr. Fred.
hoi allen,
Heb nu nog maar een paar maanden deze Omega station, het is een 2.5 DT en heb nu zo’n 10.000 km verreden, met het resultaat dat hij nog steeds op pijl staat.
Er is hier 10 W40 olie van Shell in gegaan, en er word niet altijd rustig mee gereden. Ik kijk er wel iedere week een keer na, om zeker te zijn dat er geen vloeistoffen zomaar verdwijnen. Want wil de motor goed leren observeren, en het ziet er ook nog steeds zo mooi uit onder die gigantische motorkap.Hiervoor had ik een Fiat marea Weekend met 105 JTD motor (common rail). die heb ik van 70.000 km naar bijna 400.000 km gereden. En deed daar ook dezelfde olie in de motor.
Onderhoudsinterval van 15.000 km, maar ging daar ( zeker op het laatst ) vaak ver over heen. 30.000 of meer met dezelfde olie of meer km geen probleem. Die verbruikte ook nooit iets. Ik reed met deze auto gemiddeld 50.000 km per jaar varieerend van veel stad en snelweg. Overigens berensterke auto, heeft me maar 1 keer laten staan ivm een luchtbel in de retourslang, en dat kwam eigenlijk door de garage die dit niet had gerepareerd ( ook die kan een foutje maken). Overigens, deze motoren worden nu ook gebruikt door opel.Wat ik wel weet en ondervond, is dat als er een ander merk olie in gaat, bv Esso dan haalde ik die 10.000 km niet en moest ik bijvullen. En dat heb ik ook gehad met de daarvoor weer gereden VW Passat diesel, ook tot de 4 ton op de klok gezet, die reed zeer goed met Mobil olie, dan had ik ook geen verbruik, maar zodra ik andere olie gebruikte, dan ging hij het wel verbruiken.
Dus mijn bevindingen zijn: gebruik goede olie!! en het verbruik word daar al weer minder van, en beter voor het milieu en je beurs.
gr.
origineel gepost door martslaats
messchien een rare vraag.maar doet die dat ook met volle tank,ik heb laatst met iemand van de anwb gesproken het schijnt dat dit type bij de laatste 15 liter problemen heeft met de aanvoer van diesel,stond die bij de anwb om bekend
het is bij mij het geval dat als die koud is slecht start als er weinig brandstof(reserve) in zit en dan wil het lampje nog wel eens knipperen,heb ik genoeg brandstof zijn er geen problemen
maar ook alleen als die koud is,schijnbaar meer brandstof nodigNee het maakt niet uit of dat de tank vol of leeg is.
Het alleen erg hinderlijk dat de motor nog koud is, en dat tijdens overschakelen, net dat je vermogen nodig hebt, blokt hij echt!! En daarna gaat hij weer.
Wat me ook opgevallen is als ik schakel met zogeheten “tussengas geven”dan doet die het niet. Het lijkt er inderdaad op dat de motor geen brandstof krijgt op dat moment, en dus hapert.
Ik heb ook deze auto gekocht in de zomer, dus mooie temperaturen. Motor temp lag op het tussenstreepje van 90 tot 100gr. En dat is mooi uiteraard, maar nu het kouder gaat worden, loopt de temp alleen op bij een beetje doorrijden wat op en dan zakt hij weer netjes naar 90 a 92 gr. met de gevolgen, dat hij het nu af en toe ook gaat doen.
Maar wil eigenlijk wel alvast een beetje voorbereid zijn of er toch grote kosten aan gaan komen, en of dat ik het zelf zou kunne oplossen.
Gr Fred.
origineel gepost door Botho
luchtmassameter???? die wil nog weleens raar kunnen doen zonder dat dan wordt weergegeven tijdens het uitlezen..is jou krukaskeerring ooit vervangen?? misschien dat na de vervanging de distributie is van tijs is gaan staan?
Of misschien de EGR?
Sorry Botho,
Het betreft hier niet over de benzine motor, maar over de 2.5 DT, Dieselmotor. Die motor komt uit de BMW, en heeft een ketting aandrijving voor de distributie.
Maar als nog bedankt voor het meedenken.
Meerdere opties?????
Gr Fred.
Hoi Ronald,
En al iets bekend aan dit probleem van het inhouden?
Ik hoor het graag van je. Heb het gevoel dat het bij mij ook steeds erger gaat worden. Maar er valt nog steeds mee te rijden.
Gr.
origineel gepost door dopke
Oja, en zo heb ik ook het lampje precies in het midden van de tellers, die weigert ook af en toe, maar met een lichte tik op de klokken, doet die het weer. Maar daar durf ik eigenlijk niet zo goed aan te beginnen.
Misschien daar wat tips over? en wat ik kan verwachten.
Alvast bedankt
Gr Fred.
daar is een how to over op het forum gezet .
hele duidelijke info met foto’s hoe het moet .gr ron [/quote]
Hoi Ron,
Ja sorry, ik had dit te snel geschreven:hmmz, ik heb hem nu gezien en gelezen, en het staat er inderdaad heel duidelijk beschreven.
Nu zal ik volgende week maar eens naar de garage gaan om een stuk of 10 van die lampjes te gaan halen.
Het zijn er allemaal met een kunstof voetje eraan, of kan ik ook van die losse lampjes nemen?
Want die had ik bij mijn vorige auto in de asbak, als verlichtingslampje.gr.Fred.
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
DAt zijn de lampjes.Als je goed kijkt zie je de cijfers nog wel maar heel vaag.
Kwestie van vervangen van het lampje.Doe ze meteen allemaal dat scheelt een ergenis achteraf al de ander ook kapot gaan, Ze kosten ook geen vermogen.
Gr Jack
Inderdaad Jack, Je ziet ze nog wel maar vaag, En als het donker is ,is wel de rest van de verlichting die het doen, maar net die cijfers aan mijn zijde ,die zie ik dan niet meer.
Maar goed ,dan word even een keer gaan proberen te sleutelen, en hopen dat het me lukt.
Oja, en zo heb ik ook het lampje precies in het midden van de tellers, die weigert ook af en toe, maar met een lichte tik op de klokken, doet die het weer. Maar daar durf ik eigenlijk niet zo goed aan te beginnen.
Misschien daar wat tips over? en wat ik kan verwachten.
Alvast bedankt
Gr Fred.
He das lache.
Ik doe dit ook al heel wat jaartjes.
Wat ik doe is voornamelijk vliegen met helikopters, Ik heb de minititan elektro, raptor 50se Brandstof, een paar raptor’s 90 se brandstof, nog een oude ergo 50 brandstof. En een mooie schaal heli van het merk SSM de Bell huey 1b Benzine , en een Vario airwolf maar die heb ik zo goed als vekocht.( vandaar de naam)
Verder heb ik ook auto’s, en wel een paar Tamiya’s een Hpi rs4 evo3+ een Xray NT1, en een FG Marder en als laatste nog Hongor X2 Buggy. Die laatste moet ik nog bouwen want heb hem nog maar net.
We zijn ook bezig om met een paar man een off-raod circuit te gaan bouwen in Roosendaal Nbr, maar nu is het wachten of dat we een plaats aangewezen krijgen van de gemeente. We hebben al wel een site, dus daarop staan eigenlijk beetje onze plannen.
Dus als je wilt kun je daar ook nog even naar kijken. http://www.mrc-rosevalley.nl/CMS/
Nou dat was het voor even, maar blijf dit draadje volgen.
hoi ,
maar heb jij het constant, of ook zoals bij mij, alleen als de motor in koude toestand is, en als de temp ongeveer 90 graden is (ik meen zelfs bij de 70 graden ) dan houd het op.
Het is echt nu maar kortstondig dat dit gebeurd, Ik weet niet als het winter is, en hoe lang de motor er over doet om die temperatuur te halen, en het probleem zich oplost want ik heb de auto nog geen maand.
Verder rijd hij wel heerlijk. het is een fantastische reisauto met een hoop luxe !!
Gr
Hoi Orphy,
He welkom hier.
Wat jij hier verteld komt bij mij ook voor:hmmz
Ik heb de auto nog niet zo lang en bij mij doet hij het alleen als hij bv s’morgens de motor koud is, als ik dan rij met bv 1700 toeren en dan overschakel dan licht het lampje bij ongeveer 1200 toeren ook even op,
Zowaar als ik dan precies op dat moment gas geef houd de motor in, maar dat is kortstondig.
Is de temperatuur van de motor net onder de 90 graden dan is het weg en heb ik negens geen last meer van.
Ik heb dan een 2.5 td van eind 89. Misschien is dit dan toch wel een veel vaker voorkomend probleem?
Zoals ik al zei, bij mij doet hij het alleen als de motor koud is, en verders doet hij dit niet. Dus wacht ik even af met wat het zou kunnen zijn. Mocht het zo zijn dat je het probleem opgelost krijgt dan hoor ik het graag van je.
Groeten van een trotse Omega 2.5 td station rijder:)
ehhh….. 42 jaar.. en Trotse Omega station driver.
-
AuteurBerichten