Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je de airbag van je A-stijl uitschakelt en de rest niet, dan zal het letsel dat je oploopt nog GROTER zijn dan wanneer je helemaal zonder airbag gaat rijden.
De meerdere airbags zijn zo afgesteld dat de klap van alle kanten goed wordt opgevangen. Als je enkel die van de A-stijl uitschakeld en de airbag zal OOIT zijn werk moeten doen, wordt wordt je met je hasses dwars door je zijruit geslagen…
Heb het motortype even bij de eerste post bijgezet.
Goede dopmaat erop zetten, en dan een paar flinke klappen met de hamer erop.
Dan sla je de vorm van je dop weer in de bout, en dan draai je hem zo los.Werkt alleen als je een knappe doppenset hebt… de ‘low-budget’ dopper zal het effect andersom zijn, en sla je je dop plat. king:
Ik heb pas geleden ook een volledig nieuwe spanner moeten kopen voor €80,-… goedkoper was het probleem niet op te lossen in mijn geval… Denk eerlijk gezegt ook niet dat je dat moet willen.. toch een best belangrijk onderdeel.
Antwoord kwa garantie is heel simpel:
– Is de dealer BOVAG erkent?
– Zoja, dan heb je boven elke aankoop van €5000,- 6 maanden garantie op alle motorische en technische onderdelen.
– Zonee, dan is de regeling van de betreffende garage van toepassing.Als ik wil toch wel even zeggen…
Je eerste auto kopen met weinig technische kennis, zonder iemand met verstand ervan mee te nemen, en dan een 2.0 Turbo aanschaffen zonder vooronderzoek gedaan te hebben… Dan vraag je er ook wel een klein beetje om om opgelicht te worden…Desalniettemin gun ik het natuurlijk niemand, laat daar geen misverstand over zijn!
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar in omgeving Alkmaar ken ik wel een aantal mensen die je voor weinig van dienst kunnen zijn.
4 december 2014 om 15:03 In reactie op: Astra station 1999 laten maken of kraken…advies/mening aub #18263081Stuur mij de complete specificatie eens.
Ik werk bij een garage in Heemskerk. Is dan wel een stukje rijden. Maar ben overtuigd dat ik het makkelijk red voor de helft van het geld… minstens.3 december 2014 om 16:51 In reactie op: Astra station 1999 laten maken of kraken…advies/mening aub #18263058Allereerst zou ik een nieuwe garage gaan zoeken.
€100,- voor een kleppendeksel pakking? Dat ze het durven te vragen!Als je een beetje rond gaat kijken dan moet dit alles MAKKELIJK voor €400,- te fixen zijn…
Inclusief de APK.24 augustus 2014 om 08:47 In reactie op: interieurverlichting brandt niet meer bij openen van deur. #18249914Als je standaard lampen vervangt voor LED-varianten moet je ook een paar extra weerstandjes plaatsen. Anders gebeuren er gekke dingen (of juist helemaal niks).
Tenzij je LED’s aanschaft met ingebouwde weerstanden speciaal voor de ‘auto-wereld’. Zit namelijk verschil in… :wtf
Als je de spullen heb staan dan trek je de bak er toch gewoon even vanaf?
Eigen arbeid kost geen geld, alleen tijd.Oplossing is vele male simpeler:
Sportfilter laat meer lucht door dan standaard filter.
De computer wil de (zuurstof)lucht-brandstof verhouding in balans hebben.Conclusie:
Meer lucht met meer brandstof. Hoger verbruik door de correct van de computer maar zelfde verbruik door de capaciteit van de motor.Een sportfilter is alleen interessant wanneer er ook een vergroot uitlaattraject is en vergrote zuigers.
Anders zorgt het alleen voor een leuk geluid en een hogere brandstof rekening.MAAR:
Het systeem is WEL interessant om de lucht DIE je opzuigt van een andere plek af te halen.
Koude lucht bevat meer zuurstof dan warme lucht. Dus het inzuigen van ‘goede’ lucht kan weer resulteren in een lager brandstofgebruik.Wanneer je bijvoorbeeld van onder de auto lucht aanzuigt door een smallere diameter buis zal je dit direct terug zien in de testbank-resultaten.
Grote ratel erop moet voldoende zijn.
Witte rook is een teken van koelvloeistof lekkage. Als dit spontaan is begonnen met een hoop geschud in de auto en vlak daarna olie lekkage, dan is dit is overduidelijk een koppakking die je in de steek heeft gelaten.
Als de garage je heeft verteld dat het mogelijk door een injector komt zou ik de rest van je leven niet meer langs die garage gaan.
Zo te zien is je koppakking naar buiten toe opgeblazen. Dat houdt in dat je koelvloeistof aan het verbranden bent en er olie op je blok lekt.
Afhankelijk van hoe de koppakking is gescheurd krijg je olie bij je koelvloeistof. Dat dit bij jou niet het geval is is dus geen uitsluitsel dat het niet je koppakking is.
Koppakking vervangen is prima zelf te doen op een parkeerplaats voor de deur.
Er moet wel een hoop los gehaald worden, maar ingewikkeld is het allemaal niet.Dat je je kop dan zou moeten vlakken is ook onzin. Dit is alleen nodig wanneer je overduidelijk een oververhitting heb gehad.
En ‘de noodzaak’ om te vlakken is altijd een mooi verkoop praatje van een garage om meer aan je te verdienen.Succes!
Ik weet wel dat ze in Belgie hele strikte regelgeving hebben m.t.b. tunen van de auto’s
verlagingsset is bijvoorbeeld al APK afkeur.
Just to be sure zou ik gewoon een echte demper erop zetten.
De kosten van een demper zijn vele male lager dan een print.Voorkomen is beter dan genezen.
Daarnaast… is een sportpijp op snelweg geen k*t geluid na een tijdje?
and… ITS AVLIVE!
Gisteren een poging gedaan om de kabelbomen en ECU op te wisselen, maar dat bleek achteraf toch nog wel wat meer werk dan eerste instantie gedacht, hoop soldeer werk nog. Omdat ik daar totaal geen zin in heb om daarmee te gaan knoeien, heb ik toch voor de ‘makkelijke’ oplossing gekozen.
Het ‘overtollige’ gat in het cylinderblok draad in getapt en een dikke bout erin gedraaid.
Blok loopt, rijd en klinkt nu als een zonnetje! :thumb :thumb :thumb
We hebben eerste instantie niet alles gebruikt zodat we dan de originele setup konden blijven gebruiken.
Enigste probleem was het 5e gat in de cylinderkop van de vacuumpot, die maakte een hoop herrie dus achteraf.Ga nu dus toch de computer, spruitstuk en ontstekening omwisselen dat ik full 1.6 rijd.
keep you updated.
En helaas nogsteeds geen goed lopend blok…
Athans… het blok anzich loopt netjes, maar maakt nogsteeds een hoop herrie.
Na een grondige inspectie een stomme ‘fout’ gevonden.Het spruitstuk van de 1.6 heeft een ‘5e’ gat in het midden zitten, welke zit aangesloten op een vacuumpot o.i.d.
Met die spruitstuk loopt het blok slecht. Daarom hadden we het 1.4 spruitstuk er weer op gezet.
Echter heeft het 1.4 spruitstuk dit 5e gat niet…. gevolg: Een gat dat direct uit de cylinderkop in het motorruim pompt, en dus een ook kabaal geeft.Heb nu twee oplossingen waar ik over aan het tubben ben….
– De motor verder ombouwen naar 1.6, dus ook het ‘nieuwe’ nokkenashuis met de ontsteking, kabelboom en computer overzetten en dan maar hopen dat hij dan wel mooi loopt.
– Het 5e gat in de cylinderkop dicht lasssen / afdoppen o.i.d.
Als het bonkt houd het in dat het onderdeel spelling krijgt.
Op een bepaald moment heb je dan zoveel speling dat je ‘als het mee zit’ met je bumper op het asfalt knalt.
Als je wat minder geluk heb maak je een schuiver met alle gevolgen van dien..Oftewel, als het een geluid maakt dat niet hoort… vervangen die handel!
Ach, jullie snappen wat ik bedoel, haha.
Dat injectie systeem op het inlaatspruitstuk.Koppakking inlaat en uitlaatspruitstuk zijn vervangen.
Vanmiddag de distributie er weer op. en dan lekker rijden. :jerryProbleem gevonden.
Het inlaatspruitstuk van de C16NZ heeft nog een soort van druk regelaar erop zitten. Deze zit bij de C14NZ er niet op.
Gister avond het inlaatspruitstuk met carberateur om gewisseld voor een C14NZ variant.Blok blok loopt als een zonnetje.
Maakt nog wel wat herrie, maar dan moeten een paar nieuwe pakkingen wel gaan oplossen…ITS ALIVE! :jerry
Hmms, nogsteeds problemen het netjes lopen van het blokje.
Als hij start schiet hij één keer naar de 5000 toeren door, daarna gaat hij netjes lopen…
Als ik ga rijden schommelen de toeren tussen de 5000 toeren als ik gas geef, en valt de motor daarna bijna uit als ik gas los laat en de rem in trap. Dan met een kleinbeetje gas meteen weer naar de 5000 toeren terug….Wat tot nu toe de setup-up is:
C16NZ:
– onderblok en cilinderkop
– Inlaatspruitstuk en carberateurC14NZ
– nokkenashuis + nokkenas
– ECU en kabelboom
– Ontsteking
– Bobine
– Stappenmotor
– Uitlaatspruitstuk
– alles eigenlijkNu is het mijn opgevallen van op de inlaatspruitstuk van de C16NZ een drukregelaar zit en een ‘iets’ andere carberateur.
Vanavond ga ik deze dus ook terug zetten voor de C14NZ variant.Dan is alles van de C14NZ met uitzondering van het onderblok en de cylinderkop…. hoop dat hij dan wel netjes gaat lopen.
Mannen, toch nog even een vraagje.
Als de ik motor start dan blijft hij een paar tellen stationair lopen, en daarna schiet hij omhoog nar de 5000 toeren.
Als ik dan zelf gas even intrap valt hij weer terug naar stationair, om vervolgens weer omhoog te vliegenNu moet ik alles nog laten uitlezen enzo, maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Het blok hangt erin, we zijn nu bezig de laatste electra aan te sluiten en laatste onderdelen aan het vast zetten, zoals de fusee kogels enzo. Ook moet er het één en ander van het koelsysteem nog vervangen worden.
Als alles volgens de planning gaat, moet hij morgen voor de eerste keer starten! :thumb
Dankzij Wim voorzien van een C16NZ blokje!
Nu lekker aan het knutselen geslagen om hem erin te krijgen! :thumb
Wim, ik heb een een berichtje gestuurd!
-
AuteurBerichten