Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk niet dat het perse slecht is voor de motor, anders had ik dat al eerder vernomen van anderen die dit
klusje ook al hadden geklaard.
‘T is enkel de EGR pakking tussen de 2 delen vandaan halen, de oude pakking overtrekken op een stukje staal of alluminium van dezelfde dikte, en dan de gaatjes eruit boren/vijlen. Op een filmpje op YouTube heb ik gezien dat ze dit van een opengeknipt colablikje deden, maar ik had op het werk mooier materiaal liggen.
Heb daarna ook het filter vervangen door een Green-filter, en de auto loopt als een zonnetje. Ik ben d’r zo blij mee.Euvel opgelost, van mijn werk een stuk aluminium plaat meegenomen. De oude EGR pakking daar opgelegd, overgetrokken en uitgeknipt. Gaatjes uitgeboord, en netjes gevijld. Kosten?….NIETS!
Hij rijd geweldig,…bokken en stoten is weg,….helemaal top!:thumbup
Hehe,…..eindelijk gelukt.
En wat rijd ie nu heerlijk!!!!! Het horten en stoten is eindelijk voorbij.Vandaag van m’n werk een stukje aluminiumplaat mee genomen, de oude egr pakking erop gelegd,
overgetrokken, uitgeknipt, en daaran uitgeboord en gevijld. Bovenste gat dichtgelaten.Zie hier het resultaat.
Ik heb grote blij. :angel
Thanks allemaal voor jullie reactie.
Deze jongen gaat dan maar even naar de dealer,….is eigenlijk net zo makkelijk.
Kosten vallen mee, en dan bespaar je de verzendkosten.Geen andere optie via een webshop????
Goed,…..we zijn inmiddels een jaar verder, en het euvel is nog niet opgelost.
Vandaag de Astra weggebracht voor een APK en een kleine beurt, en gevraagd er nog eens
naar het schokken te kijken.
Nog even een resumé:
Bij een koude start bokt de auto erg in zijn 1e en 2e versnelling.
Daarna blijft hij slechts één schok te geven, als je het gasloslaat,…en daarna weer zachtjes wat
gas bij geeft. Die schok geeft hij maar één keer,…..dus hij bokt niet continue.
Ook bij het vastzetten van de cruise-controle, schokt de auto één keer lichtjes en daarna niet meer.
Wel als ik de cruise-controle er even afhaal en vervolgens meteen weer vast zet.Wat eerder werd gesuggereerd, dat het de bougiekabels zijn, daar geloof ik niet in, omdat de auto niet constant bokt.
Maar nogmaals gezegd bij het langzaamgas bijgeven.-In het afgelopen jaar is er een andere EGR klep in gezet.
-Een additief in de tank gegaan, en een andere additief rechtstreeks in het brandstof systeem.
-En heb op aanraaden eens bij verschillende tankstations getankt, met diverse benzine’s.Heb dus vandaag de auto weer terug gehad, maar ik voel geen verschil.
Hij zal dus weer terug moeten, maar word er onderhand moedeloos van.Hij iemand anders nog een suggestie? Hij is welkom!
Jij snapt em. king: :thumbup
Linker rem-lampje was stuk, vervangen…en meteen allebei de units er maar uit gehaald, schoongemaakt,
en tevens de ruimtes waar ze invallen gereinigd. Je ziet er wel niks meer van, maar het geeft toch een
goed gevoel.Ik hoop dat er NOOIT een moment aanbreekt, dat je tot grote spijt moet concluderen;
“had ik maar 50 euro uitgegeven”.Wisser-arm loshalen, en één of meer tandjes rechterop terug monteren.
Als ik het zo lees, is inderdaad de arm té horizontaal gemonteerd, en daarom te diep naar beneden
terugkomt.Ik neem aan dat je daarna wel de koplampen opnieuw moet afstellen/laten afstellen.
@wim-v6 wrote:
Nee, De auto moet OP en TOP eruit zien, en dan de GOEIEKOOPSTE bandjes erom!!!!
Rijdt zelf zomers op Michelins (E3A’s onder de combo / Exalto’s onder de Vectra).
s’winters de Combo op Vredesteins, de Vectra op Bridgestones
Willem
Ik besteed net zoveel aandacht aan de bandjes als het interieur/exterieur.
Rijd altijd netjes de maximale snelheid wat op dat moment geld, en pas m’n snelheid wat aan
als dit gewenst is. Bij bijv. regen of sneeuw.
Heb vanaf het moment van het behalen van het roze papiertje (in 1 keer, net als het motorrijbewijs)
nog nooit iets veroorzaakt.
En dat is toch al weer 28 jaar geleden!En een klein beetje de snelheid aanpassen.
Het hoeft toch niet altijd zo hard te gaan.Van de week een prachtig exemplaar (2e hands) ruitenwissermotor voor de achterzijde van mijn Astra G uit 2003 gescoord.
Slechts 35 euries bij een demontagebedrijf,……wat een deftig woord. Vroeger zei je gewoon “de sloop”.Vandaag ga ik deze dus vervangen voor de oude die al een tijd rare geluiden maakt, en nu is overleden.
Kan dit het soms zijn:
viewtopic.php?f=5&t=124998@Senatorman wrote:
filmpje is hier al vaker langsgekomen
Sorry,..wist ik niet. Zit hier ook nog niet zo lang.
Eerst de motorkap aan de binnenzijde proper gemaakt, daarna het motorblok en de ruimte erom heen gereinigd met engine cleaner. Vervolgens behandeld met rubber & vinylcare behandeld. Ziet er weer netjes uit. Toen het lakwerk maar weer eens gesopt.
Ik ben weer blij. king:3 december 2011 om 15:47 In reactie op: Stoelverwarming vervangen astra g sport edition II stoelen?? #17954107@Haasje17 wrote:
Waar moet ik beginnen met demonteren?
In ieder geval niet op deze manier! :thumbdown
http://www.youtube.com/watch?v=P_rqUfP3grc” onclick=”window.open(this.href);return false;Nog nooit winterbanden gehad.
Ik ga wel 10 min. eerder van huis. Ik rijd sowiezo altijd héél rustig aan met gladheid/sneeuw.@kwuyts wrote:
Sorry , maar ik begrijp nog steeds niet wat er wordt bedoelt met “droogspoelen” :jerry
Groetjes.
Ik vermoedt dat er eigenlijk word bedoeld; “vlekvrij afspoelen”.
Dit word gedaan met osmose water, en men zegt dan dat je de auto niet droog hoeft te zemen.@RISL wrote:
En rubbers invetten? Ik dacht juist talkpoeder erop?
Ik was de Astra wat regelmatiger met shampoo, en heb de deur-rubbers lichtjes
in de vaseline gezet. Vaseline met een klein kwastje aanbrengen, daarna met een puisvrije
doek uitwrijven.Het is gefixed.
De witte handle boven aan de bak optillen/omhoog drukken, en dan naar links schuiven. (niet naar rechts)
Let wel op bij het naar voren trekken van de instrumentariumbak, dat je tegelijk tijdig de zijwandjes
van het dashboard wat naar buiten drukt, anders maakt de bak lelijke krassen.
Voor de rest was de uitleg erg duidelijk, thanks nogmaals. -
AuteurBerichten