aadje-s

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: druksensor van de airco #17680743
    aadje-s
      Lid sinds:
      13 May 2010

      Okee, de spanning op de pomp gaan we meten.
      En we gaan ook de sensor doormeten.

      Bedankt voor je advies ik hoop dat het probleem met het niet weten wat er kapot is opgelost kan worden.

      Ik zal je op de hoogte houden.

      In reactie op: Waar op letten bij de aankoop? #17682949
      aadje-s
        Lid sinds:
        13 May 2010

        origineel gepost door Style_art
        Hallo,

        Ik heb nu mijn rijbewijs 2 jaar en omdat ik afstudeer en ga werken heb ik een Corsa B op het oog.
        Op welke punten moet je letten bij de aankoop van de wagen? Zijn er specifieke aandachtspunten.
        Het is een 1.4i met 140 Dkm van 1994.
        De wagen heeft als bijkomende optie een AIRCO.
        Ik ben zelf automechanicien dus je mag garagetaal spreken :P

        zie mijn topic advies bij aankoop

        In reactie op: druksensor van de airco #17680741
        aadje-s
          Lid sinds:
          13 May 2010

          nee,er brand geen storingslampje

          In reactie op: druksensor van de airco #17680739
          aadje-s
            Lid sinds:
            13 May 2010

            Er staat spanning op de pomp, want hij slaat heel even(2 seconden) aan.
            Leidingen een verdeelblok wordt koud.
            Hoe weet je de de juiste waarden dan?
            Volgens mij kan je de druk sensor zelf alleen maar met druk testen.
            Wij willen de sensor omzeilen(overbruggen) zodat bij defecte sensor het systeem door blijft draaien.
            Dit lijkt ons de manier om de sensor te testen.
            Deze sensor heeft een 3 pins aansluiting, bij een 2 pins is het niet zo moeilijk.

            In reactie op: druksensor van de airco #17680737
            aadje-s
              Lid sinds:
              13 May 2010

              origineel gepost door stillekracht
              multimeter, een pinnnetje op een contact en alle contacten aflopen
              geeft hij helemaal geen verbinding,weet je zeker dat hij onderbroken is
              Dan nog uitzoeken welk pinnetje waar bij hoort

              Nee, dat is de makkelijkste weg en die geeft kans dat je de ecu ontregeld.

              Wij willen weten welke draden(kleur) je moet overbruggen, voordat je de auto start en de airco in werking zet.

              In reactie op: druksensor van de airco #17680735
              aadje-s
                Lid sinds:
                13 May 2010

                origineel gepost door stillekracht
                als er te weinig koelmiddel in je systeem zit, heeft het ook geen zin om deze druk sensor te overbruggen.

                Nee, klopt maar hij heeft voldoende koelmiddel en genoeg druk, hij heeft aangesloten gestaan bij een airco-specialist.

                In reactie op: druksensor van de airco #17680733
                aadje-s
                  Lid sinds:
                  13 May 2010

                  origineel gepost door aadje-s

                  origineel gepost door aadje-s
                  Waar vindt ik die op het systeem?
                  En wat gaat zo’n sensor kosten?

                  Kunnen ze bij de opel-dealer het airco-systeem uitlezen, van deze auto ?????

                  Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
                  Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nx

                  In reactie op: druksensor van de airco #17680732
                  aadje-s
                    Lid sinds:
                    13 May 2010

                    origineel gepost door aadje-s
                    Waar vindt ik die op het systeem?
                    En wat gaat zo’n sensor kosten?

                    Kunnen ze bij de opel-dealer het airco-systeem uitlezen, van deze auto ?????

                    In reactie op: druksensor van de airco #17680731
                    aadje-s
                      Lid sinds:
                      13 May 2010

                      Nee klopt je moet deze sensor niet defenitief overbruggen.
                      Maar wel om te testen, dus heel even zodat je kan zien of je systeem werkt.
                      Werkt deze dan kan je de sensor vervangen, je weet dan zeker dat de sensor kapot is, lijkt mij of heb ik het mis?

                      In reactie op: druksensor van de airco #17680729
                      aadje-s
                        Lid sinds:
                        13 May 2010

                        Hoe overbrug ik de drukschakelaar(druksensor) heeft een 3pins-aansluiting.
                        Liefst met schema of uitleg met kleurcode.

                        In reactie op: druksensor van de airco #17680728
                        aadje-s
                          Lid sinds:
                          13 May 2010

                          volgens mij heeft dit systeem maar 1 drukschakelaar(druksensor), ik weet het niet zeker

                          In reactie op: druksensor van de airco #17680726
                          aadje-s
                            Lid sinds:
                            13 May 2010

                            origineel gepost door aadje-s
                            Waar vindt ik die op het systeem?
                            En wat gaat zo’n sensor kosten?

                            Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
                            Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nx

                            In reactie op: airco probleem #17675192
                            aadje-s
                              Lid sinds:
                              13 May 2010

                              Nu lees ik op het forum dat het misschien de druksensor van de airco kan zijn.
                              Hoe ziet die er uit en waar kan ik hem vinden?
                              En wat kost zoiets?

                              In reactie op: airco probleem #17675191
                              aadje-s
                                Lid sinds:
                                13 May 2010

                                Hey, mede opel liefhebbers

                                Waar zit de sensor bij een airco ?
                                Is die los te verkrijgen ?
                                Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
                                Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nx

                                In reactie op: type condensor #17668316
                                aadje-s
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2010

                                  origineel gepost door tmug
                                  Beste mensen,

                                  Vandaag nieuwe condensor voor m’n astra gehaald. Een valeo, volgens de vriendelijke helper was het de goeie, alles lijkt ook prima(aansluitpunten etc. zijn het zelfde) alleen de droger zit aan de andere kant. Maakt dit wat uit?

                                  Ik heb eentje gehaald van Valeo voor 155euro, duur?

                                  Graag snel reactie morgen inbouwen king:

                                  Hallo even een vraagje wat voor astra heb jij en van welk bouwjaar.

                                  Ik heb ook een condensor nodig voor mijn Astra-G 2.0 dtl uit 2000.

                                  Kan jij mij evt het onderdeel nummer opgeven?

                                  Alvast bedankt .

                                  Groetjes Aad

                                  In reactie op: Airco wordt niet koud…. #17677790
                                  aadje-s
                                    Lid sinds:
                                    13 May 2010

                                    origineel gepost door Nikoz
                                    Hoi allemaal,

                                    Ik sinds kort een opel Zafira-A 2.2.
                                    En nu wordt mijn airco niet meer koud.

                                    Iemand een idee wat dit kan zijn??

                                    Gr Niek

                                    Draait je airco-pomp nog wel, dat merk je aan het verschil in toerental bij in of uitgeschakelde airco?

                                    In reactie op: LMM foutcode P1125 #17679614
                                    aadje-s
                                      Lid sinds:
                                      13 May 2010

                                      origineel gepost door OPCdriver
                                      Dag Aad ,
                                      Gaan weleens zomaar stuk.
                                      Kun je niet zo heel veel aan doen behalve vervangen.
                                      Is weinig aan te zien.(moet je wel kunnen doormeten , garage kan dit controleren)
                                      Het beste is om er even 1 te lenen om te kijken of die van jou echt stuk is.
                                      Lmm zijn prijzig.
                                      Als het de lmm is is deze gewoon te vervangen (zit in de luchtaanvoer v/d motor)
                                      Succes en groet Marcel

                                      Hey Marcel,

                                      Bedankt voor je reactie,

                                      Vandaag is hij weer uitgelezen bij een ander bedrijf en nu geeft hij fout P1125- turbodruk.

                                      Alles los gehad vacuumgemeten, alles goed.

                                      Fout melding gereset en gaan proefrijden.
                                      Flink op z’n staart getrapt en geen storing gehad tot nu toe.
                                      Even afwachten storing, kan nog terugkomen.
                                      We hopen dat die wegblijft.

                                      Groetjes Aad

                                      In reactie op: advies bij aankoop #17678892
                                      aadje-s
                                        Lid sinds:
                                        13 May 2010

                                        Hallo, Corsa-b liefhebbers,

                                        Zijn er nog meer adviezen, waar men op moet letten bij een wat oudere Corsa-b, voordat men met een miskoop opgezadeld zit????

                                        Of is dit wel een compleet lijstje met drie categorieën :

                                        1:-Carrosserie
                                        ================

                                        roest voorzijde motorkap

                                        roest bij bovenveerschotels voor

                                        roest bij bovenveerschotels achter

                                        roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

                                        roest accubak (onder paravaan)

                                        roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

                                        roest onderzijde deuren

                                        scheurtjes in b-stijlen

                                        roest raamdorpel

                                        roest bevestiging achter ruitenwisser

                                        roest wielbakranden onder de kunstof beschermings stukken

                                        wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

                                        2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
                                        ====================================================

                                        roest van binnenuit chassisbalken.

                                        bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

                                        bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

                                        bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

                                        bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

                                        bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

                                        bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                                        wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

                                        3:-Motor
                                        =========================

                                        tikkend geluid bij stationair draaien.

                                        vieze drap aan je olievuldop.

                                        gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                        auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                        Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

                                        Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

                                        gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                        auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                        wie weet nog meer in de catogerie Motor ???????????????

                                        In reactie op: advies bij aankoop #17678886
                                        aadje-s
                                          Lid sinds:
                                          13 May 2010

                                          origineel gepost door asconahobbyist
                                          dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)

                                          Hebben alle 16 kleppers dat of alleen de afgetrapte motoren,
                                          en hoe kom je daar achter voordat je hem gekocht heb.
                                          Heb je misschien een advies waarnaar je moet kijken.
                                          Is een walm uit de uitlaat bij hoge toeren een indicatie van veel olieverbruik?

                                          In reactie op: advies bij aankoop #17678885
                                          aadje-s
                                            Lid sinds:
                                            13 May 2010

                                            1:-Carrosserie

                                            roest voorzijde motorkap

                                            roest bij bovenveerschotels voor

                                            roest bij bovenveerschotels achter

                                            roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel

                                            roest accubak (onder paravaan)

                                            roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)

                                            roest onderzijde deuren

                                            scheurtjes in b-stijlen

                                            roest raamdorpel

                                            roest bevestiging achter ruitenwisser

                                            wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????

                                            In reactie op: advies bij aankoop #17678884
                                            aadje-s
                                              Lid sinds:
                                              13 May 2010

                                              3:-Motor

                                              tikkend geluid bij stationair draaien.

                                              vieze drap aan je olievuldop.

                                              gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                              auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                              Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.

                                              Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.

                                              gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.

                                              auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.

                                              wie weet nog meer in de catogerie Motor

                                              In reactie op: advies bij aankoop #17678883
                                              aadje-s
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2010

                                                2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.

                                                roest van binnenuit chassisbalken.

                                                bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.

                                                bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.

                                                bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.

                                                bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.

                                                bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.

                                                bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                                                wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????

                                                In reactie op: advies bij aankoop #17678882
                                                aadje-s
                                                  Lid sinds:
                                                  13 May 2010

                                                  Nee, sorry remmen hoort bij cat 2

                                                  herstel

                                                  In reactie op: advies bij aankoop #17678881
                                                  aadje-s
                                                    Lid sinds:
                                                    13 May 2010

                                                    3:-Motor

                                                    tikkend geluid bij stationair draaien.
                                                    vieze drap aan je olievuldop
                                                    Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
                                                    Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
                                                    gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
                                                    auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
                                                    bij rechtuit moet stuur in goede positie staan.
                                                    bij rechtuit rijden op vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
                                                    bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
                                                    bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
                                                    bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.

                                                    wie weet nog meer in de catogerie Motor

                                                    In reactie op: advies bij aankoop #17678880
                                                    aadje-s
                                                      Lid sinds:
                                                      13 May 2010

                                                      Okee, we hebben nu wat aandachtspunten waar we naar kunnen informeren en op kunnen letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.

                                                      We kunnen drie categorieën maken.

                                                      1:-Carrosserie
                                                      2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting en banden.
                                                      3:-Motor

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)